recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg forstår heller ikke helt det med MDApi. Jeg ved at jeg har læst udtrykket før, men har aldrig nogensinde beskæftiget mig med det. Jeg smider bare mine betalingskort i mine CAMs, enabler CAM i MediaPortal og så kører det.
Kanalskift er en af de ting som de historisk har haft relativt store problemer med. Det er dog blevet væsentligt hurtigere end det har været.

Hvordan det fungerer med nyeste release ved jeg ikke, da jeg ikke har brugt MediaPortals TVserver siden jul. Er gået over til at bruge ForTheRecord som tuner og så nøjes med at have MediaPortal som frontend GUI.
Vil det sige at du ikke bruger MediaPortal som TV server mere?
Hvis ja, hvordan er interfacet til ForTheRecord, hvordan sættes klienten op, hvordan gør man det via WEB, hvordan gør man det udefra?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Klart Jonas, så aner du jo intet til hvad jeg skriver om. Det er softCAM. Min kortholder er en dreambox, og mit link imellem boxen og PC'en er MGCamd og der læses via ACAMD, som er kort emu i miljøet, for at MP vil læse fra dette plugin skal man smide noget programhejs på der hedder MDApi (open source). Jeg er sikker på at jeres hardware CAM virker fint når nu i skriver det. Det er dette MDApi man kan undlade i et DVBViever miljø.

MVH
Du har ret, det aner jeg intet om. Jeg læste dit oprindelige indlæg som at det var CAM's generelt og ikke noget med SoftCam. Så har du sandsynligvis ret Smile
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 00:00
Før jeg bevæger mig ud på dybt vand
Er der nogen der har MediaPortal kørende som en TV Server med DVB-S2,  FireDTV, CAM modul (evt. over SmartWii).
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 08:30
Jeg bruger stadig MP 1.02 med tilhørende tv-server. Største skuffelse i RC1 er, at de stadig ikke har fixet sync problemer ved afspilning af film i 24Hz. Så længe det issue er der, er MP i mine øjne reelt ubrugeligt til at vise film og serier Cry
 
Men det bliver da brugt flittigt til optagelse og afspilning af ungernes tegnefilm etc. De stiller ikke så store krav og er mere taknemlig end vi andre nørder Smile
Mvh. HamDenFede
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Før jeg bevæger mig ud på dybt vand
Er der nogen der har MediaPortal kørende som en TV Server med DVB-S2,  FireDTV, CAM modul (evt. over SmartWii).
 
Hvorfor prøver du ikke bare at installere den ? du har vel hardwaren i forvejen.
 
Som sagt har jeg den kørende med DVB-S og har også prøvet med DVB-S2(canal digital naturligvis)  tidligere - også med FireDTV. Eneste forskel er at jeg har brugt softcam i stedet for CI / CA.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 09:31
Følger lige med - nice guide, der har fået mig til at overveje MP KRAFTIGT. Især server/klient delen tiltaler mig samt at optage flere kanaler fra samme MUX på een tuner.
 
Som confused skriver jeg kan jo bare installere og lege løs indtil det virker samtidigt med MCE kører til resten af familien.
 
BS
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Følger lige med - nice guide, der har fået mig til at overveje MP KRAFTIGT. Især server/klient delen tiltaler mig samt at optage flere kanaler fra samme MUX på een tuner.
 
Som confused skriver jeg kan jo bare installere og lege løs indtil det virker samtidigt med MCE kører til resten af familien.
 
BS
 
Jep, eneste problem, er hvis man kører testen i "produktionsmiljøet" da man jo lige skal være opmærksom på at tunerne bliver bundet til softwaren, der bruges.
 
I øvrigt har DVBViewer de samme muligheder for klient / server samt at den kan optage alt fra en MUX, men så skal man natuligvis lige punge ud med de 15 Euro for at teste det :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 10:37
Jeg kører DVB-S2, med haupauge, man skal lige være opmærksom på at dette ikke fungerer, man skal selv ind og rette lidt i .XML transponderfilen for at det virker med Haupaugekortene, ellers finder den ikke HD kanalerne.
Men det er ikke så slemt, det er beskrevet på forum. Nu kører du sikkert heller ikke med haupauge.
 
MVH
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Hvorfor prøver du ikke bare at installere den ? du har vel hardwaren i forvejen.
 
Fordi jeg gerne vil benytte mig af den expertise der er andre der har opnået, før jeg bruger tid på det selv. Det er jo det der er ideen i det her Forum. Hvis nogen siger til mig: Forget it, det virker ad H..... til, så er jeg fri for at bruge timer på det, og fortsætter med DVBViewer. Hvis der derimod er nogen der siger at det kører med DVB-S2 og CAM som en drøm, så bruger jeg gerne nogen timer på det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Følger lige med - nice guide, der har fået mig til at overveje MP KRAFTIGT. Især server/klient delen tiltaler mig samt at optage flere kanaler fra samme MUX på een tuner.
 
Som confused skriver jeg kan jo bare installere og lege løs indtil det virker samtidigt med MCE kører til resten af familien.
 
BS
 
Jep, eneste problem, er hvis man kører testen i "produktionsmiljøet" da man jo lige skal være opmærksom på at tunerne bliver bundet til softwaren, der bruges.
 
I øvrigt har DVBViewer de samme muligheder for klient / server samt at den kan optage alt fra en MUX, men så skal man natuligvis lige punge ud med de 15 Euro for at teste det :-)
15 euro skal da ikke skille os ad hvis det er et godt program og er der ikke noget med at man kan teste for kr.gratis?
 
Det var dog nyt for mig at dvbViewer kan dette også. Har du mere info, link? jeg er interesseret! Er der en tråd ang fordele ulemper på MCE-MP-DVB?
 
BS
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:30
Du skal bruge en "plugin" der hedder "Recording Service" - denne kommer så til at fungere som server. Herefter kan du så bruge DVBViewer som klient til denne.
 
Men mon ikke MCenterfreak kan fortælle dig mere - han er vist eksperten her :-)
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:32
SageTV har forresten også nogle af de samme muligheder, men så er vi oppe i omkring 1000 kr.
 
Til gengæld kan du prøve deres software i 21 dage eller lign, før du bestemmer dig Clap
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu