|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 09-Juni-2007 kl. 09:22 |
Jeg har nogle spørgsmål til Media Portal jeg håber der er nogen, der kan besvare.
Jeg har lige investeret i FloppyDTV og kører med TDC KabelTV. Efter at have installeret MP og sat det og fik jeg til min store overraskelse et ikke så godt billede, da jeg så fjernsyn i MP som på min Sagem 60, hvilket jeg ikke forstår. Kører med nyeste FW fra FloppyDTV, har MP installeret med SVN fra 27 maj. Jeg bruger Purevideo og den gamle FFDShow version som MP anbefaler.
1. Den eneste tænkelige grund må være noget codec issue?
2. Mit andet problem er, at DiscoveryHD er dual lyd, så jeg både får engelsk og italiensk, men kan ikke lige se hvilke parametre der skal ændres i setup for kun at få engelsk?
3. EPG virker kun 90% af gangene og viser kun et par timer frem. Kan man gøre noget, så den fungerer mere optimalt?
4. Jeg har store problemer med at afspille .mkv filer. Har installeret haali splitteren, men når jeg afspiller .mkv viser haali sig kun et splitsekund i trayet og forsvinder igen og jeg forstår simpethen ikke hvorfor. Kan det måske have noget med at der er slået noget til i FFDshow, der giver problemer, eller hvordan får jeg det løst?
MP supporterer forresten ikke undertekster, men hvis jeg bruger DVBViewer Pro versionen, supporterer den undertekster fra DVB-C?
Håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe med at besvare nogle at disse spørgsmål, da jeg er ved at blive sindssyg over det ikke vil virke ordentligt.
På forhånd tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
3) EPG-en fra TDC er i andet format, derfor kan den ikke bruges, når det drejer sig om længere frem i tiden. Det bliver nødvendigt at hente disse data via nettet med et program f.eks. TVGG, O2grabber. Altså sætte et task op, der engang i døgnet henter disse data. Det er modsætning til DVB-T og DVB-S, hvor EPG-data kan hentes automtsisk fra DVB-streamen. DVBviewer kan håndtere subtitles af begge typer tekstTV-baseret og DVB-baseret. og optage dem (TS-format). Med Dvbwiewer kan man også udvælge lydsporet, man ønsker... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Tak for svarene. For lige at sikre mig jeg har forstået det rigtigt.
Det epg som MP bruger, skal jeg altså hente TVGG (O2Grabber kan jeg ikke finde) og installere det til at styre DVB-C?
Og jeg kan altså godt købe DVBViewer pro og bruge det til DVB-C og få underteksterne med?
Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Mediaportal har i konfigurering direkte en mulighed at specificere at EPG-data skal hentes fra nettet med et externt program. Hvis du i stedet kigger på DVBviewer, så har dette program et svagt punkt her med hensyn til at hente EPG-data fra nettet, se dette link, hvordan det kan gøres.. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11155& KW=dvbviewer&PN=0&TPN=3 Der er desværre ikke noget der er optimalt....
Redigeret af avh - 09-Juni-2007 kl. 11:51 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
En anden mulighed for EPG er WebEPG, som fungerer ganske simpelt - det er det som jeg bruger pt. Havde installeret TVGG, men den begyndte at komme med fejl på programmet hver gang den skulle grabbe, så prøvede at indstille WebEPG istedet, og det fungerer fint. WebEPG følger med i Mediaportal, så der skal ikke installeres noget nyt. I din Mediaportal mappe, finder du den fil der hedder Webepg-conf.exe (hedder den cirka). I den importerer du så kanalerne fra din channel list, hvorefter du parer dem med en liste over steder på nettet du kan grabbe fra. Fra Danmark er der 4 sider, www.dr.dk, www.tv2.dk, www.ahot.dk og www.ontv.dk . Ontv.dk holdt op med at virke for mig for et par dage siden, så nu har jeg skiftet til en af de andre (kan ikke huske hvilken). Efter at du har indstillet WebEPG-conf.exe, går du ind i Mediaportal setup. Under Plugins finder du webEPG grabber og trykker enable og derefter config. Nu får du en lille boks frem hvor du kan skrive hvad tid den skal grabbe epg og på hvilke dage. Efter at dette er indstillet grabber den selv automatisk på dette tidspunkt, og du har en opdateret EPG Redigeret af jonaskp - 11-Juni-2007 kl. 21:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret. Har installeret TVGG. Det giver jeg lige en chance inden jeg evt. prøver webEPG. Men helt klart en mulighed hvis TVGG ikke lever op til forventningerne. Har du forresten erfaring med dual lyd på discovery HD og evt. en løsning på problemet? |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Har desværre ikke økonomi til at flotte mig med et DVB-C kort endnu, så der kan jeg desværre ikke være behjælpelig. Jeg kører med et Analogt PVR500 fra Haupauge. Har du prøvet at søge på deres forum? Der er ret mange folk derinde, så der er en god chance for at der er andre der har/har haft det samme problem. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, problemet med deres forum er, at de ikke er så gode som f.eks. Recordere til at svare, men der må findes en løsning på problemet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |