recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal vs. MCE keyboard.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal vs. MCE keyboard.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Portal vs. MCE keyboard.
    Sendt: 26-September-2005 kl. 11:52

For nylig anskaffede jeg mig MCE keyboardet, da jeg kunne se på diverse forum's at kayboardet gik fint i spænd med Media Portal.

Men nu er der opstået nogle problemer, som jeg ikke lige havde haft med i beregningerne...

Det er sådan, at jeg kører med Media Portal, på en XP PRO DK...... Og hvis jeg vil installere Rollup1, kommer fejlmeddelelsen, at det ikke er det korrekte sprog, som jo må være fordi at Rollup1 er lavet til MCE understøttede sprog, som ikke inkludere DK endnu........ Som jeg så har forstået det, vil Rollup2 understøtte MCE DK? - Men vil jeg også kunne installere Rollup2 på min XP PRO DK?

Det er jo temmelig kritisk, hvis jeg heller ikke kan installere denne Rollup2. Så vil MCE keyboardet være temmelig handicappet/ubrugeligt til Media Portal.

Mvh.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 11:59

Kolvig: Umiddelbart har du ikke noget at bruge Rollup 1 og Rollup 2 til på en XP Pro - de er Media Center specifikke.

Jeg ved ikke præcist hvad det er der ligger i Rollup 1 der gør at den skal være installeret for at bruge den, men jeg vil tro at det er noget Media Center specifikt i forhold til de specielle "My Videos", "My TV" osv. knapper.

Hvorvidt tastaturet virker i Media Portal aner jeg ikke - men selve tastaturet og musedelen vil helt sikkert virke, det samme med lyd plus og minus, da det er os opkoblet - alle specialknapperne er så noget andet, men da MediaPortal understøtter MCE remoten som sender de samme kommandoer som tastaturet, så virker det nok også....

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 12:19

Hej Binnerup og tak.....

Jeg kan se inde på Media Portal's hjemmeside at der er flere der bruger dette tastatur, med stor succes, og derfor gik jeg ud fra at de installedere en af disse rollup'er.

Der står i MCE keyboardet's manual at jeg skal gå ind på microsoft update, for at få en update, så keyboardet bliver understøttet af IR senderen fra remoten. Men når jeg prøver dette, finder microsoft update ingen update.

Det er jo nok fordi at det ikke er Media Center Edition jeg har liggende, men derimod kun XP PRO.

Hvis det ikke er rollup I eller II jeg har brug for, ved du så hvordan jeg får installeret denne update.

På nuværende tidspunkt, kan jeg ikke skrive noget med keyboardet - det er ganske få knapper der virker....

Mvh.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 12:57

Kolvig: Det er jo nok fordi at tastaturet er lavet specifikt til Media Center.

Hvis tastaturet ikke virker out of the box, så ligger der sikkert nogle updates til den IR receiver i Rollup'en som er påkrævet, og de ting ligger slet ikke i en XP Pro.

Kan det ske de folk der benytter MediaPortal med keyboardet kører på en XP MCE hvor de blot benytter MediaPortal i stedet for MCE delen?

Mvh

Brian

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 13:33

Hej igen....

Tjah, du har måske ret........
Hvis du har tid og lyst, vil jeg meget gerne have at du kiggede på denne tråd.......... Jeg kan ikke rigtig selv blive klog på, om det kan lade sig gøre eller ej.

http://nolanparty.com/mediaportal.sourceforge.net/phpBB2/vie wtopic.php?t=9428&postdays=0&postorder=asc&start =0

Mvh.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu