recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - media sharing problemer med PS3/WindowsXP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedia sharing problemer med PS3/WindowsXP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: media sharing problemer med PS3/WindowsXP
    Sendt: 27-Maj-2009 kl. 13:09
Hejsa,

Et lille problem. Jeg har lige fået min PS3, som virker helt perfekt. Den streamer lystigt film og musik fra min bærbare Vista maskine - so far so good. Nu er det bare sådan at alle mine medier ligger på en XP baseret maskine, som tilsyneladende ikke er synlig for PS3'eren.

Konklusion:
Router er sat op OK
PS3 meadia streamin OK
Vista maskine wireless UPNP media share OK
XP maskine wireless UPNP media share FAIL!

Jeg har brugt følgende software til at analysere om alle services kører på maskinen:
http://www.zultrax.com/forward-port/upnp.htm
Og det gør de - på både XP og Vista.

Jeg har prøvet både windows media player og denne: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
ingen får forbindelse fra XP maskinen

Jeg har disblet firewall mv. også uden held

XP maskinen kan godt se Vista maskines medier - ligesom PS3 også kan se Vista medierne.

Så er mit spm. bare om der er andre ting jeg kan gøre? - er der et sted i XP man skal aktivere media share?

Alternativt må maskinen have en frisk XP installation - men hvis jeg kan nøjes med et simpelt flueben, vil det klart være at foretrække.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:50
Nå det var ikke mange svar  Jeg er nok den eneste så. Så må vi forsøge med en reinstall. Hvis nogen nu alligevel vil driste sig med en forklaring, ville det da være enormt spændende at høre!
Til top
craven Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 08:50

Hvis du starter en server  f.eks. tversity på xp maskinen kan ps3´ern så se den via upnp ?

Har selv haft samme problem, prøvede en opdatering af firmware på router, niks det hjalp ikke, derimod hjalp det at kaste penge efter en ny router linksys Wrt54gl som virker fint.

rt

Craven

Redigeret af craven - 31-Maj-2009 kl. 23:22
Mvh
Craven
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af craven craven skrev:

Hvis du starter en server  f.eks. tversity på xp maskinen kan ps3´ern så se den via upnp ?

Har selv haft samme problem, prøvede en opdatering af firmware på router, niks det hjalp ikke, derimod hjalp det at kaste penge efter en ny router linksys Wrt54gl som virker fint.

rt

Craven

Efter XP geninstallation virkede alt perfekt! Den har også kørt i næsten 3 år nu, så det var nok tiltrænkt Men hold da op det virker cool. Jeg kan med GANSKE få undtagelser afspille alt fra PC til PS3, selv med undertekster-DVD'er og ja selv 1080p materiale kører bare!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu