Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sommelle
Guld medlem
Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 12:44 |
Min A-100 afspiller 1080p over netværk uden problemer overhovedet.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 13:42 |
Min A-100 (ja den gamle model) afspiller også 1080p over netværk (ikke trådløst og har ej heller kunnet få de nye netværk-strømadaptere hvor net-signalet løber i elledningerne til at virke) uden problemer. Har dog ofte overvejet at skifte til A-110 men er lidt uklar på benefit da A-100 jo kan afspille 1080p!
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 13:45 |
De eneste benefits der er ved A-110 over A-100 er dekodning af DTS på afspilleren (hvis man ikke har en av receiver), samt sata connection til harddisken istedet for IDE, og en tænd/sluk knap på bagsiden samt en lille reset knap på forsiden.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
uffidon
Super bruger
Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 344
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 13:52 |
Billedet hakker og fryser når jeg afspiller blu-ray rips, selv via usb drev.... ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif) Hvordan ripper I jeres blu-ray? Jeg ligger bare min blu-rays i pc'en, har AnyDVD HD kørende og bruger MakeMKV til at lave mkv-filerne, det burde vel være ok? Måske det er mine Video indstillinger som er forkerte på A110'eren, men jeg synes jeg har prøvet det meste. Hvad er jeres settings for ting såsom colorspace og framesync? jeg har sat min opløsning til 1080p24hz, det er vel ok for en pio 5090?
|
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 17:17 |
Så har jeg bestilt min PCH C200
Mvh. Torben
|
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 13:20 |
Spawn - er ved at kigge på en mediaafspiller til min far og hans krav er ret simple, afvikling af HD 1080p, usb tilslutning (måske endda ikke engang afspilning via netværk) og så skal den understøtte DVD strukturer! Jeg går ud fra at alle de Realtek baserede afspillere kan dette. Hvordan er din vurdering af Xtreamer ift de øvrige du lister?
spawn skrev:
Det er ihvertfald helt forkert - det har intet med CPU'en at gøre
En A-110 kan sagtens spille 1080p mkv BD rips - uden nogen problemer overhovedet. Det er der mere end 40.000 brugere der gør dagligt ;)
Hvis ikke den starter eller fryser på første scene så er der noget andet galt som sagtens kan løses hvis du beskriver dit problem og dit setup i detaljer
Mht. en evt. udskiftning til noget nyere, så kan jeg ikke se nogen grund til at skulle udskifte til den foreslåede EVA Netgear 8000 - ikke fordi der er noget i vejen med den, men det er jo en gammel afspiller i samme generation som en A-110 med de samme begrænsninger og kan intet mere end en A-110.
Skal der endelig udskiftes bør det være til en afspiller af den nye generation der alle er kraftigere
De kan groft opdeles i 3 grupper
WDTV live - der benytter et Sigma 8655 chipset - fin lille spille, der dog ikke understøtter afspilning DVD strukturer, så ikke interesant hvis man har behov specifikt for dette, billig pris.
Alle de Realtek baserede afspillere der er smidt på markedet for nylig, eks. Xtreamer, Asus Oplay, Fantec, Tvix 6600 osv. osv. osv. - de baserer sig alle på grundliggende samme chipset (små forskelle i versionsnr) og samme firmware, med mindre forskelle her og der. Fine afspillere til fornuftige priser, Tvix'en skiller sig lidt ud prismæssigt i dette lag, men er tilsvarende også lidt bedre bygget og bedre understøttet
Og slutteligt de 2 "største" maskiner baseret på det kraftigste chipset af dem alle, Sigma 8642/3, fuld bluray understøttelse og generelt flest funktioner nu og fremtidig:
PCH C-200 og Dune HDI 3.0
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 15:30 |
De realtek baserede afspillere som eks. Xtreameren jeg har er glimrende på mange områder. Jeg syntes de gør det rigtigt godt, selvom de selvfølgelig ligesom alle disse media afspillere også har en del bugs og uhensigtsmæssigheder. De krav du lister til din far kan de sagtens klare, DVD afspilning fungerer godt både fra video_ts struktur og ISO, 1080p afspilning fungerer også godt. De har lidt problemer med netværkshastighed, så streaming af 1080p video over netværket er begrænset til omkring 30mbps bitrate, hvis 1080p filen har højere bitrate spikes end dette vil det hakke, men afspiller han fra USB vil der ikke være samme problemer. Den støjer en del fra blæseren, men det har jeg løst med en passiv køling man kan købe til den som også gør den pænere og får den til at føles mindre plastic agtig grundet ekstra vægt. Der er andre ting der måske ikke lige er super, men det den kan gør den til gengæld godt syntes jeg. Igen det er et spørgsmål om forventninger, dem der forventer og få alt for ingenting bliver skuffede (forventer man quadcore htpc funktionalitet fra en afspiller til under 1000 kr kan man sikkert finde rigtigt mange ting at være utilfreds med) men har man realistiske forventninger så syntes jeg man får meget for pengene. Jeg syntes min Xtreamer har mange gode ting, ting den gør godt, og gode funktioner, også nogen som eks. A-110 serien ikke har, og nogle mangler andre steder.
Jeg tror den ville være fin til din far, men sig til hvis der er nogen andre specifikke ting du vil have testet eller uddybet.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|