recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaBrowser super sløv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaBrowser super sløv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ElSneakoWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaBrowser super sløv
    Sendt: 15-Juni-2011 kl. 21:22
Hej alle..

Tænker om jeg er den eneste der synes at mediabrowser er super sløv.
Jeg bruger det sammen med WMC

Når jeg starter det inde fra WMC, så tager det ca 1 minuts tid før jeg kommer til første mediabrowser skærm.
Her er billedet med mappe og hvad der er af nye ting i mapperne..
Så tager det ca 20 sekunder før man kan komme videre derfra, ind til eks. den mappe der hedder film.
I film mappen er der så intet grafik, og hele interfacet bliver bygget stille og roligt op, som en hjemmeside den gang man var på dialup-forbindelse.
Herefter begynder film-forsiderne så at komme frem stille og roligt et efter et ..
Og vel ca omkring 40-50 sekunder efter jeg faktisk klikkede ind i film mappen, begynder jeg at kunne rulle mellem filmene..
Men der går stadig omkring et minuts tid før alle filmcovers er klar..

min htpc er en amd x4 6400 med 2 giga ram og 1 tb hd
kører win764 bit.

selve windows og WMC kører fint .. det er kun mediabrowser der er sløv

jeg har vel fået rippet omkring 200 film ind ..
og har så 6 tv serier liggende fordelt ud over omkring 600 episoder
og vi skal vist ikke begynde at snakke om hvor sløv den er hvis jeg vælger TVSerier i stedet for FILM.

er der nogen som har et godt bud ?
Det virker som om den skal scanne hele film bilblioteket hver gang man går ind .. og som om den skal downloade alt grafik fra nettet hver gang.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 23:18
Tjaa det var en af grundene til jeg droppede WMC. Tog dog ikke 1 minut men måske 5-20 sekunder hvilket jeg også synes var totalt uacceptabelt. Har egentlig aldrig undersøgt om jeg havde sat noget forkert op...
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 10:58
det er den nyeste version du køre med?
har du hentet meta data ned så MB ikke skal gøre det? (jeg bruger fx. media center master til at hente meta data: løs mere her: http://www.instantfundas.com/2010/01/media-browser-and-media-center-master.html)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu