|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hey. Mit nye setup ser således ud: Pentium4 640/3.2GHz FSB800MHZ 2MB LGA775 Memory/1GB Kit 400MHz DDR PC3200 DIMM 3 2 x Maxline Plus III/250GB SATA II 16MB 7200 200 GB Amitech Harddisk 7200rpm (kun til transportbrug mellem PC'erne) Derudover mangler der stadig at blive købt DVD brænder og TV Tuner. Mon ikke Hauppage dualtuner 500 vil passe fint ind? |
|
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ville nok overveje om det skulle være DVB-T tunere, men er lidt i tvivl da der pt. ikke er support for undertekster i DVB-T
|
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Okay. Men hvis jeg køber DVB-T tunere, så kan jeg ikke se de analoge kanaler? |
|
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du har fuldstændig ret (hvis det skal være MCE) og det er virkelig en af de største problemer med MCE!!!
|
|
![]() |
|
![]() |
Ævæv Synes at det er en værre jungel at finde rundt i alle de TV Tunere
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har rettet henvendelse til Microsoft, de var ikke åbne for en løsning, så nu har jeg kontaktet en ven ved pressen for at få belyst det vigtigste problem: Dem der har købt MCE er afskåret fra DVB ider der ikke er undertekster |
|
![]() |
|
![]() |
Okay - Fair nok! Lad os krydse fingre for en fornuftig løsning. |
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
I tråden er der spørgsmålet om redigering. Jeg bruger et program der hedder www.videoRedo.com. Det kan også klare DVR-ms og mpeg. Det har meget fint brugerinterfacet, der gør redigering utroligt enkelt. Det kan også fjerne reklamer automatisk fra en udsendelse. En fordel ved DVR-Ms formatet er at det kan indeholde meta-data og desvære også kopibeskyttelse. Anvendelse af redigering synes jeg går lettere, når det udføres fra en almindelig arbejds-PC, der er i netværk med HTPC-en. Så derfor synes jeg ikke det behøver at være en mangel ved et HTPC-system.
Redigeret af avh - 05-April-2006 kl. 08:18 |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Jeg har set undertekster på DR1 via digital boks bag på fjernsynet så der bliver da sendt med undertekster. Er det virkelig sådan at kortne til HTPC'en endnu ikke understøtter det - synes jeg læste noget på et tidspunkt om at det "bare" krævede en firmware-opgradering? |
|
![]() |
|
![]() |
#Helmø Det fremgik ikke at det var MCE relateret; men det er kun i MCE jeg har set problemet. Hauppauge har tidligere bekræftet at de ville komme med nye drivere så det ville fungere, men det har de nu trukket tilbage og henviser til Microsoft. |
|
![]() |
|
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Problemet er at mange (læs de fleste) af de DVB-T tunere der er på markedet (dvs. både PC-baserede og de tunere der sidder i HD TV) IKKE understøtter DVB undertekstning. Derfor er problemet større end bare til mediecentre, mange fjernsyn kan heller ikke vise undertekster. Løsningen fra DR er indtil videre at sende undertekstningen på tekst-tv, så man kan få den derfra. Men det betyder samtidig at det du optager bliver uden undertekster (måske ikke så fedt). Løsningen... Tja, man er nødt til at vente på at DVB-T tvkortene understøtter undertekster, eller, at DR og TV2 begynder at sende undertekster sammen med billedet (i hvertfald i en periode)... Mht. til stabilitet af MCE som blev diskutteret tidligere i denne tråd. Min MCE har nu kørt i 8 måneder og er baseret på et ASUS MB, Athlon64 3000+, FX5200 og Hauppauge PVR-150. Jeg har ikke oplevet nogle stabilitetsproblemer, det er rigtigt at fjernbetjeningen er faldet ud et par gange (ca. 1 gang om måneden), dette skulle være løst i næste rollup der antageligt kommer i denne måned. Jeg rebooter næsten aldrig min MCE, men sætter den i S3 standby og den optager fint det der er planlagt og afspiller alt uden problemer. Min eneste anke er programguiden, der indeholder mange fejl, jeg ved der arbejdes hårdt på at få løst de problemer. |
|
|
![]() |
#Kluks Jeg er ikke sikker på du har ret mht. undertkester. Dette modtog jeg på min rykker til Hauppauge Nordic: "As it is now subtitles work with our own software WinTV2000 but MCE does not support subtitles with DVB-T, so this is really a Microsoft issue. We addressed this issue to MS but I think it would be god if end customers do it as well. Med vänlig hälsning (Best Regards) Johan Engberg Market Assistant Hauppauge Nordic Ekbacksvägen 28 168 69 Bromma Sweden" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |