recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter for begyndere, tak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediacenter for begyndere, tak

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 10:53

Løsningen med Tekst TV dur heller ikke. Når jeg trykker på Tekst TV knappen i MCE med Hauppauge PVR1300 kortet sker der intet!

Og forøvrigt har jeg tidligere læst at TV2 ikke vil "samsende" teksterne på Tekst TV, men jeg ved ikke om det stadig holder

Redigeret af MCenterFreak - 05-April-2006 kl. 10:54
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 11:24

#MCenterFreak

Det var nu ikke MCE relateret at jeg havde set undertekster - min svigerfar har købt en eller anden dims han sætter bag på fjernsynet som man så sætter antennestikket i. Denne "dims" kan så vise DR1, DR2 og TV2 via digitalt signal fra antennen. Jeg havde nemlig hørt at der i det hele taget var problemer med at "sende" undertekster digitalt og det var derfor at jeg troede at det nu ville fungere i og med at det kom på fjernsynet (via "dimsen" ).

Jeg kan nu forstå at det selvfølgelig ikke løser problemet  med diverse DVB kort og/eller MCE...

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 13:16

Der er flere HTPC programmer der kan VISE subtitles, f.eks. myTheater og det med en række DVB-T tuner kort. Det er softwaren der er det afgørende ikke hardwaren...

Problemet er at det er omstændigt at optage en udsendelse med subtitles og vise det igen med subtitles... (noget med efterhandling og også brister med at kunne schedule en udsendelse)

Hvordan er status egentlig på forbrugerelektronik markedet, når ser bort fra at optage på video, altså optage på harddisk og vise derfra igen med subtitles?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 23:31

#avh

Ja det er et hamrende godt spørgsmål

Kommer de der subtitles med ud af DVB-T dimsen når man optager på Harddiskrecorder?

Det gør de vel, det er vel bare et videosignal der kastes ud af et Scart/S-video med alt der vises , eller hvad?

Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 09:56

Undertekster på DVB-T er et rent MCE issue. MS understøtter det ikke - endnu da. Angiveligt har de en flok mennesker siddende i Irland der skal arbejde på at gøre MCE lidt mere "europæisk" - men om DVB-T undertekst kommer med, eller hvornår, ved jeg ikke.

Så kortene understøtter det fint - det kommer an på applikationen.

Der blev tidligere spurgt til HW: Jeg kører MCE uden problemer på min AthlonXP 1700, 512 RAM, GF6600 GT og purevideo.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af zunex zunex skrev:

Der blev tidligere spurgt til HW: Jeg kører MCE uden problemer på min AthlonXP 1700, 512 RAM, GF6600 GT og purevideo.

Ahh det lyder godt.
Så kan jeg altså godt starte ud med at genbruge noget af mit eksisterende software.
Purevideo siger mig ikke noget, men ellers har jeg samme eller bedre hardware som du der nævner.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu