Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Sendt: 05-April-2006 kl. 10:53 |
Løsningen med Tekst TV dur heller ikke. Når jeg trykker på Tekst TV knappen i MCE med Hauppauge PVR1300 kortet sker der intet!
Og forøvrigt har jeg tidligere læst at TV2 ikke vil "samsende" teksterne på Tekst TV, men jeg ved ikke om det stadig holder
Redigeret af MCenterFreak - 05-April-2006 kl. 10:54
|
 |
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 05-April-2006 kl. 11:24 |
#MCenterFreak
Det var nu ikke MCE relateret at jeg havde set undertekster - min svigerfar har købt en eller anden dims han sætter bag på fjernsynet som man så sætter antennestikket i. Denne "dims" kan så vise DR1, DR2 og TV2 via digitalt signal fra antennen. Jeg havde nemlig hørt at der i det hele taget var problemer med at "sende" undertekster digitalt og det var derfor at jeg troede at det nu ville fungere i og med at det kom på fjernsynet (via "dimsen" ).
Jeg kan nu forstå at det selvfølgelig ikke løser problemet med diverse DVB kort og/eller MCE...
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 05-April-2006 kl. 13:16 |
Der er flere HTPC programmer der kan VISE subtitles, f.eks. myTheater og det med en række DVB-T tuner kort. Det er softwaren der er det afgørende ikke hardwaren...
Problemet er at det er omstændigt at optage en udsendelse med subtitles og vise det igen med subtitles... (noget med efterhandling og også brister med at kunne schedule en udsendelse)
Hvordan er status egentlig på forbrugerelektronik markedet, når ser bort fra at optage på video, altså optage på harddisk og vise derfra igen med subtitles?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 06-April-2006 kl. 23:31 |
#avh
Ja det er et hamrende godt spørgsmål
Kommer de der subtitles med ud af DVB-T dimsen når man optager på Harddiskrecorder?
Det gør de vel, det er vel bare et videosignal der kastes ud af et Scart/S-video med alt der vises , eller hvad?
|
 |
zunex
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-August-2004
Point: 87
|
Sendt: 07-April-2006 kl. 09:56 |
Undertekster på DVB-T er et rent MCE issue. MS understøtter det ikke - endnu da. Angiveligt har de en flok mennesker siddende i Irland der skal arbejde på at gøre MCE lidt mere "europæisk" - men om DVB-T undertekst kommer med, eller hvornår, ved jeg ikke.
Så kortene understøtter det fint - det kommer an på applikationen.
Der blev tidligere spurgt til HW: Jeg kører MCE uden problemer på min AthlonXP 1700, 512 RAM, GF6600 GT og purevideo.
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 07-April-2006 kl. 12:01 |
zunex skrev:
Der blev tidligere spurgt til HW: Jeg kører MCE uden problemer på min AthlonXP 1700, 512 RAM, GF6600 GT og purevideo. |
Ahh det lyder godt.
Så kan jeg altså godt starte ud med at genbruge noget af mit eksisterende software.
Purevideo siger mig ikke noget, men ellers har jeg samme eller bedre hardware som du der nævner.
Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |