recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter fra Midtdata.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediacenter fra Midtdata.dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaspermh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter fra Midtdata.dk
    Sendt: 28-December-2006 kl. 21:52

Jeg står overfor at skal til at anskaffe mig en comp. der kan køre et 3D tegneprogram (PRO/E), og vil gerne have det kombineret med et mediecenter i et fladt kabinet. Det er kun i en begrænset periode jeg skal bruge PRO/E for alvor, og har vurderet at jeg vil blive mere glad for at have et mediecenter stående når jeg er færdig.

Et af systemkravene fra PRO/E er at grafikkortet understøtter OpenGL, som jeg har fået fortalt ikke er tilfældet for de grafikkort, der sidder onboard.

Ud fra dette har jeg forsøgt at undersøge hvad jeg skal anskaffe mig, og var egentlig faldet over 2 potentielle maskiner.

- Amitech 413 med et ATI Radeon X1600 Pro 256MB PCIe HDMI og evt. en Intel Pentium D 3.4GHz processor

- Acer aspire Idea 510

Nu er jeg imidlertid faldet over et mediecenter på midtdatas hjemmeside, som ligeledes ser interessant ud. (Model 7040)

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=MCE&go to=computere-media-3&mainfunc=link

Jeg er lidt i vildrede, og jeg skal bruge det hellere i går end i morgen, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med nogle gode inputs vil det være super!!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 21:56

Det er af livingroom typen, det føromtalte mediecenter

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 23:17

Jeg tror ikke du får megen respons vedr OpenGL i det her forum. Ikke fordi det måske ikke interesserer brugerne, men fokus er altså på MediaCentre, og her er der ikke megen OpenGL involveret,

Vedr. MediaCenter delen så glem alt om hvad der skal til. Alt kan stort set køre det i dag. Det er bare vigtigt at have de rigtige udgange som passer til det aktuelle TV du har

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror ikke du får megen respons vedr OpenGL i det her forum. Ikke fordi det måske ikke interesserer brugerne, men fokus er altså på MediaCentre, og her er der ikke megen OpenGL involveret,

Vedr. MediaCenter delen så glem alt om hvad der skal til. Alt kan stort set køre det i dag. Det er bare vigtigt at have de rigtige udgange som passer til det aktuelle TV du har

Ok med hensyn til OpenGL, men hvilket mediecenter ville folk anbefale af de tidligere nævnte, hvis de skulle ud og investere de der ca. 11.000 kr??

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu