recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter hdmi signal til soverværelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediacenter hdmi signal til soverværelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter hdmi signal til soverværelse
    Sendt: 28-Juli-2012 kl. 17:12
Hej

Jeg har lige fået anskaffet mig et tv i soveværelset og ville godt have hdmi signal fra mit mediacenter i stuen ind til tv'et i soveværelset. Spørgsmålet er så hvilken løsning der er den nemmeste og bedste .

Har blandt andet kigget på trådløs hdmi sendere og hdmi extendere, men så skal jeg bare trække 2 cat kabler hvilket måske var meget? . Og udover det skal jeg vel også have en hdmi switch eller kan man bare splitte hdmi udgangen i mediacenteret.

Så ville lige høre her inde om der er nogle som har en god løsning/ har noget lignende nde selv..

Har lige et spørgsmål til hdmi extender, hvorfor er der nogle som der kun er et cat stik i?

På forhånd tak
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 23:37
Puha, den er svær. Folk siger godt nok aldrig trådløs, men kommer an på om din router kan multi broadcaste som min fx kan. Trækker fint 25 - 30 mbit blu-ray rip trådløs til soveværelset igennem en væg fra min medieserver. Dog har jeg alligevel gigabit kabel og slæber min bærbar med i seng og sætter til hver aften.

Så bedste vil være at trække kabel og bruge hdmi ekstender, der ingen problemer i splitte signalet fra mediecenter med en hdmi splitter. Bruger det selv fra min reciever til tv og projektor, grundet kun en hdmi udgang.

Alternativet er selvfølgelig og trække hdmi kabel.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 00:19
Der er en bruger herinde som vistnok bruger trådløs hdmi mellem projektor og anlæg. Han har sin egen hjemmebio-tråd som vist hedder noget i retning af "endelig en rigtig hjemmebio".
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 01:04
Hvis du har et Medie Center så er en mulighed at klipse en lille PC bag på fjernsynet, som så er klient til dit Medie Center, men det kræver selvfølgelig at du har det hele på plads, kabling, rigtig Medie Cente SW osv.
Jeg har det kørende,og det fungerer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:28
Tak for jeres svar :-) de er lidt dyre de der trådløse sendere så det bliver det nok ikke lige foreløbigt,
Skal en sådan klient bare Være en almindelig pc eller kan man undlade nogle ting så den bliver mindre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:40
Den behøver hverken at have DVD eller plads til udvidelseskort. I mit køkken er det løst med en lille Zotach ION klipset bag på et kombineret TV/Monitor forbundet via DVI/Tosllink til
Denon Reciever
Bruger TV når jeg bare lige skal se noget live, ellers benyttes klienten til at se TV/Optagelser
Hele
Jeg har valgt DVBViewer som platform, men Media Portal er også en mulighed
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 11:00
Det ser godt nok smart ud :-) kan clienten godt trække hd? Og hvilken strømforsyning bruger du til din server nu når den kører 24/7

Var det ikke noget med at mediaportal var lidt mærkeligt med deres database fra server til klient?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

Det ser godt nok smart ud :-) kan clienten godt trække hd? Og hvilken strømforsyning bruger du til din server nu når den kører 24/7

Var det ikke noget med at mediaportal var lidt mærkeligt med deres database fra server til klient?
Det går fint med flere klienter der trækker HD, men jeg har jo IHC NET, der er er CAT 7 kabling. Hvis du skal køre trådløst, så skal du have en super WiFi Router og ditto netkort. Her ikke købt nogen speciel strømforsyning, men husker ikke lige hvad det var for en, og jeg rør aldrig serveren, undtagen for alm. rengøring 2 gange årligt. Derfor kører den bare, med foreløbig flere års 100% oppetid. Har kun været slukket ved opgradering af harddiske
Jeg kører ikke MediaPortal, så det kan jeg ikke svare på, men jeg, og flere andre, mener at DVBviewer er den bedste DVB klient/server løsning, rent teknisk, men det er der sikkert andre der ikke er enige i :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu