|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Selvom dine krav er justeret, synes jeg det er svært at finde andre end det tidligere omtalte, det har nemlig også TV-out. Det er et motherboard specielt egnet til HTPC. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2089504 Analog lyd på et motherboard er altid stereo mini-jacks og drejer at finde et passende kabel... En anmendelse http://www.hardwaresecrets.com/article/432/4 Manual: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2A-VM%20HDMI/ e2976_m2a-vm-hdmi.pdf Her står bl.a. om S3 muligheden... Redigeret af avh - 10-August-2007 kl. 22:36 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Hej igen, nu har jeg listet de dele som jeg mener min HTPC skal bestå af på mit site: www.kadevelopment.dk/HomeTheatrePC/ProjektHTPC2007.pdf Denne beregning bygget på at jeg selv har system HDD, men skal købe OS og TV-kort efterfølgende. Min tvivl ligger nu ved X2 4800+ om den er energi besparende nok, om jeg skal købe kabinet med psu eller delt op i de modeller jeg har fundet, samt om den løse psu kan give mig +5V på USB porten, samt om den valgte CPU køler kan være i kabinet modellerne. Nogen som kan give mig et par ord med på vejen omkring mit valg?
|
|
KaNo
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Den x2 4800 du vælger skal være i 65nm teknologi, den hedder brisbane. den bruger ikke meget strøm. Jeg ved ikke rigtig hvad det er for en problematik du er inde på, med de +5 volt på USB porten? Højden på en køler kan bedømme ved at se på kabinetshøjden, fx det du har kig på fra Antec. Det er 14cm. Men der skal også beregnes en højde på bundkortet der sidder på nogle afstandsstykker, de er 6mm høje. Dertil kommer bundkortet med sin CPU sokkel. Så må man prøve at vurdere ud fra det. Hvis du tror du kan have din køler i antec kabinettet (du kunne jo købe en anden af en flad type, det er tit et vigtigt punkt det med kabinettet) og kan lide lige det, så er det ikke et dårligt valg. Jeg tror der kan være problemer med display, syntes jeg jeg har hørt, men det er vist et almindeligt problem med mange kabinetter. Ellers syntes jeg det ser godt ud (hvis du ikke har ændret siden jeg sidst så på dit link - til morgen tror jeg) |
|
![]() |
|
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Hej Ken_T, min bekymring omkring den valgte model af PSU var bare om den kunne supportere forsyning til min fjernbetjening/receiver så jeg kunne tænde HTPC'en med fjernbetjeningen. Jeg syntes bare at have læst herinde et sted at det ikke var alle PSU'er som kunne tilbyde denne feature og dermed ikke gjorde det muligt for maskinen at vågne op fra S3 igen. Måske jeg er en lille smule forvirret Omkring valg af køler er der så en som kan anbefale et bestemt modelnummer til netop denne type CPU som kan holde temperaturen nede, kan være der i højden og er så stille som mulig? Jeg har søgt her på forum og syntes kun at kombinationen med AMD CPU og Antec kabinet peger på en Cooler Master Susurro, men er den så ok? På forhånd tak for alt hjælpen indtil videre, Redigeret af KaNo - 12-August-2007 kl. 14:29 |
|
KaNo
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |