|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
soren.e ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 15-Februar-2009 kl. 21:27 |
Hej Forum
Efter en flytning og "opgradering" fra meget gammelt billedrørs-tv til fladskærm er vores tidligere tv- løsning under opbrud og jeg vil derfor gerne høre eksperterne her om gode indspark. Lad mig opridse lidt om situationen: Vi har et tre år gammel Fujitsu-Siemens Scaleo E Windows XP Media Center som vi tidligere har kørt vores tv- signal (YouSee kabeltv) igennem og videre op til fjernsynet. På trods af lidt vanskeligheder med stabiliteten i perioder, har vi generelt været glade for den integrerede program-guide, muligheden for at pause live-tv og de to tv-tunere. Selve media centeret er dog lidt af en stor klods og i vores nye hjem (og med et fladere tv men stadig YouSee kabeltv), så ville vi egentlig helst have en mindre boks end den nuværende. Det er så her vi er lidt i tvivl om hvilken vej man skal gå. Vi ønsker grundlæggende samme løsning som nu (dvs. integreret program guide, pause i live tv og to tv- tunere så man kan se andre kanaler end dem man optager) bare uden den store boks vi har nu. Jeg er ikke blevet så meget klogere af at google rundt så derfor spørger jeg her: 1) Er extendere en mulighed? Synes jeg kan læse at kun Xbox er extender til WinXP MCE. Er det sandt og er der nogen der har erfaringer med at køre igennem Xbox (her taler vi også live-tv). Og hvad er erfaringerne med extendere generelt, specielt ifht live tv? 2) Hvis ikke der findes gode extendere til WinXP MCE, skulle jeg så overveje en opgradering/geninstallation til Vista? Skal jeg forudse problemer med drivere etc. eller er der nogen der har andre erfaringer? Og alt dette er jo kun hvis der findes bedre extendere til Vista... 3) Det var også en mulighed helt at skrotte det gamle MCE og købe en ny boks. Hvad er anbefalelsesværdigt hvis man leder efter en mere kompakte (og også gerne mere støjsvage) boks, med to tv-tunere og til en pris man kan være på... 4) Skal jeg kigge efter noget helt andet? Hvis man ikke er super feinsmecker og "bare" ønsker den overstående løsning færdigpakket i en lille og kompakt boks, hvad bør man så gøre? Hvis I mangler information for at give bedre feedback, så skriv endelig. Alle indspark er velkomne :) |
|
![]() |
|
PeterLarsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
Hvad med blot at købe/leje YouSee's HD boks med harddisk?
|
|
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb) |
|
![]() |
|
soren.e ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Peter Her ikke stødt på YouSee's HD boks under min søgning, så det kunne være en mulighed, specielt hvis der er en løsning som er rimelig færdigpakket. Jeg synes dog ikke at kunne se at den har to tv-tunere indbygget og nogle konkrete leje/købe priser var heller ikke umiddelbart tilgængelige... Er der nogen der har ekstra info omkring HD boksen, erfaringer, priser eller lignende? |
|
![]() |
|
PeterLarsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
Hej Søren, Prislisten er her: og den har to tunere (har den selv). Man kan dog ikke overføre en optagelse til en DVD-skive digitalt, så hvis man vil det skal man finde på en MCe-løsning evt. fra Amitech. |
|
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |