recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediacenter og god lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmediacenter og god lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: mediacenter og god lyd
    Sendt: 02-Maj-2009 kl. 14:48

hej

jeg har i dag et mediacenter pc med lyd via et asus motherboard til mit stereoanlæg- ikke en optimal konfiguration.

jeg overvejer at opgradere mit anlæg (denon forstærker/dali højttalere) med ny denon pma1500ae, og b&w xt2 (skal være kompakthøjttalere).

det som jeg er interesseret i er om: kan et mediacenter med rette lydkort/hardware/software komme til at spille disse højttalere op, ELLER skal man ud i ren cd afspiller/squeezebox/sonos? går ud fra at musikken være flac/mp3 192 eller andet "højt format"

Kommentarer til valgt at forstærker/højttalere er også velkommende

vh

christian

Redigeret af sarge - 03-Maj-2009 kl. 21:13
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af sarge sarge skrev:

det som jeg er interesseret i er om: kan et mediacenter med rette lydkort/hardware/software komme til at spille disse højttalere op,

Mit gæt vil være: Ja!

Men du skal nok ud og bruge en tusse eller to på lydkort. Alle lydkort som jeg har haft fingrene i, har lidt af støjgener fra PC'ens andre dele (vi snakker analogt).

Hvorfor ikke vælge en forstærker der kan tage imod digitalt input...så er kvaliteten af lydkortet mindre kritisk. Det ville jo næsten også være syndt at "fodre" 1500'eren med andet end fuldblodshøjtalere.

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:17

hej audio

tak for svar :-)

prismæssigt er 1-2000 fint for et lydkort, men hvis jeg skal ud i en forstærker som kan modtage digital input, har du så nogle forslag/erfaringer? og hvilket lydkort vil du pege på?

jeg er lidt på bar bund da jeg mere har forstand på pc/software...

vh

chr

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 09:06

M.h.t. til lyd har jeg altid selv kun kørt analogt fra DVD-Audio og SACD afspillere til forstærker, så jeg har ikke erfaring nok med digitalt udstyr, til at kunne anbefale noget.

Redigeret af audio - 04-Maj-2009 kl. 09:06
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 20:25

anyone else?

hvad skal man gå efter af lydkort til hvis man vil have ordentlig lyd ud af mediacenteret som matcher f.eks. den forstærker/højttalere som jeg nævner - eller noget i den klasse?

vh

christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu