recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter/pc med yousee modtagelse i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediacenter/pc med yousee modtagelse i HD

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter/pc med yousee modtagelse i HD
    Sendt: 05-April-2009 kl. 08:55

Hej, vil først sige dette er helt nyt for mig. Men jeg har en ide om at lave et medeacenter/pc som jeg kan anvende til både normal pc (ikke games) da jeg kun spiller på min ps3. Men da jeg står og skal have mig en hdbox med harddisk + en ny pc ville jeg gerne lave en multimaskine så jeg kun har en box.

Først kan dette lade sig gøre og er dette en god ide?

Ved jeg selvfølgelig skal sætte mig lidt ind i dette og søger derfor de bedste indlæg/sider omkring dette, og selvfølgelig kunne jeg godt bruge nogle forslag hvordan sådan et kunne samme sættes bedst og billigst(vil selvfølgelig gerne betale hvad det koster, men intet overkill.

Ønsker:

Fjernbetjenning - timeroptagelse - modtagelse af hd kanaler - software hvilket er bedst og er der noget på trapperne, vil gerne lave det imogen med haster ikke da det jo er sommer:) men til vinter skal det selvfølgelig køre.

Gerne lydløst, men er ikke sart. nu er jeg helt rundtosset så stopper bare her i første omgang og håber I vil være med til at skubbe mig igang   med link og forslag.

Redigeret af Datamax - 05-April-2009 kl. 08:56
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 09:39
Jeg kører med en Terratec Cinergy C HD tuner på en mediaportal og modtager YouSee HD tv.

Hvis man ønsker at køre alt på Windows Medie Center eller Vista Medie Center, så skal man nok gå efter det dyrere FireDTV for at være sikker, men jeg har nu ingen problemer på YouSee platformen. Jeg har dog lært at man skal have det rigtige CAM kort ellers kan det give problemer på HD siden. Patriaken herinde anbefaler et SMIT CAM, det CAM som jeg havde problemer med var et Viaccess kort.

Jeg har dog istedet valgt at købe en Phoenix kompatibel kortlæser og kører en SoftCAM løsning, så jeg kan købe så mange tvkort jeg ønsker at sætte i maskinen, uden at jeg skal investere i CAM kort og ekstra YouSee abonnementer. Det er dog kun vil man har mod på at rode lidt i starten og ved man skal køre med MediaPortal eller DVB-Viewer at denne løsning er god.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 11:22
Varen er på lager    
  Varen er på lager  

Hej, har besluttet at starte med at finde basic: bundkort cpu og ram, er dette for dårligt/billigt til at afspille film og hd tv, skal jo ikke spille spil kan jeg gå i gang med af finde hdd og kabinet eller skal jeg ændre noget af nedestående? forslag til vidre udbygning modtages gerne også alle de små ting, jeg er jo helt blank men lidt af gangen så skal det jo nok lykkes...

ram: A-Data 4096MB DDR-II 800+ PC6400 RAM

cpu: AMD Athlon 64 5800+ X2 AM2 TRAY Socket AM2, 3.0GHz

Bundkort: GIGABYTE GA-MA78G-DS3H AM2+ RS780 ATX VGA+SND+GLN+1394

Redigeret af Datamax - 05-April-2009 kl. 11:24
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Colourless Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 11:44
Overvejer en lign. løsning og har et par spørgsmål.

Jeg bruger selv Media Portal med en FloppyDTV-C tuner (TDC kabel), hvor jeg anvender den integrerede CI med et Viaaccess CAM. Jeg kunne dog godt tænke mig at have flere tunere men glæder mig dog ikke over udsigten til at skulle have et seperat CAM/smartcard per tuner. 

Anvender du en patchet version af Media Portal (softcam support er IIRC ikke en officiel feature)? Hvilken CAM emulator?

Mvh. Rune

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har dog istedet valgt at købe en Phoenix kompatibel kortlæser og kører en SoftCAM løsning, ...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Colourless Colourless skrev:

Overvejer en lign. løsning og har et par spørgsmål.

Jeg bruger selv Media Portal med en FloppyDTV-C tuner (TDC kabel), hvor jeg anvender den integrerede CI med et Viaaccess CAM. Jeg kunne dog godt tænke mig at have flere tunere men glæder mig dog ikke over udsigten til at skulle have et seperat CAM/smartcard per tuner. 

Anvender du en patchet version af Media Portal (softcam support er IIRC ikke en officiel feature)? Hvilken CAM emulator?

Mvh. Rune

Jeg har dog istedet valgt at købe en Phoenix kompatibel kortlæser og kører en SoftCAM løsning, ...

Jeg kører med Mediaportal 1.0 sammen med "MDAPIFilter Setup version 2009" for at få mdapi support i MediaPortal.
Som softcam kører jeg med ACamd version 0.6.0.1, da version 0.6.0.2 af en eller anden grund ikke opdaterer "entitlements"

Mdapi er et directshow filter fjerner krypteringen inden mediaportal. Det er jo det samme som dit hardware CAM vil gøre.

Jeg har også testet med NewCS server sammen med Acamd og det kører rigtigt godt. Det er den løsning du skal bruge sammen med flere tunere.
Der findes en version af NewCS til Windows, hvis du ikke vil have en *nix boks stående og snurre.

Jeg benytter en Smargo smartreader i Phoenix mode, den koster 395 kr.
Jeg ved ikke om den her til fra MM-Vision virker som er lidt billigere: Smartreader

Husk at installere Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package inden MDAPI filteret, ellers virker det ikke.

Jeg har ikke oplevet nogle fejl efter at jeg kører med softcam, så de fejl der har været er pga. det hardware cam jeg havde lånt.

Redigeret af Cyberguyen - 05-April-2009 kl. 15:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Varen er på lager

Varen er på lager

Hej, har besluttet at starte med at finde basic: bundkort cpu og ram, er dette for dårligt/billigt til at afspille film og hd tv, skal jo ikke spille spil kan jeg gå i gang med af finde hdd og kabinet eller skal jeg ændre noget af nedestående? forslag til vidre udbygning modtages gerne også alle de små ting, jeg er jo helt blank men lidt af gangen så skal det jo nok lykkes...

ram: A-Data 4096MB DDR-II 800+ PC6400 RAM

cpu: AMD Athlon 64 5800+ X2 AM2 TRAY Socket AM2, 3.0GHz

Bundkort: GIGABYTE GA-MA78G-DS3H AM2+ RS780 ATX VGA+SND+GLN+1394

Det ser fint ud, omend meget kraftigere end du behøver.

Den CPU du kigger på er op til 89 watt i thermal power og derfor vil den kræve mere køling end eksempelvis en Intel Core2Duo E8400 som er på 65 Watt. Jeg tror derimod ikke den er hurtigere og prisen er måske den samme eller også kan du købe en billig E8200 som er et godt valg.

Jeg kører 1080P fra mit mediecenter som er en Intel Core2Duo T7200 mobile på 2 GHz og den kommer ikke over 25% selv med Reclock kørende på excellent settings. Det er så en 34 Watt cpu og gør maskinen dejlig lydløs.
Jeg går ud fra at du ønsker hardware acceleration på H.264, siden du køber dette bundkort med HDMI.
Alternativt skal du vælge en meget mindre løsning, som kører koldere og så sætte et Passivt kølet Radeon HD4550 i maskinen, det kører som en drøm og er et virkeligt godt kort efter min mening.

Du kan på dette link se lidt om hardware accelereret grafikkort og video.

Redigeret af Cyberguyen - 05-April-2009 kl. 16:19
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:58
DATAMAX:

Man skal jo ikke bruge flere penge på et byg end nødvendigt, heller ikke skal man have noget man aldrig bruger.

Og et motherboard fra gigabyte  er fint sammen med en 4850E CPU. Det kan være  GA-MA78gm-sh2. Det kan fint trække 1080P. Fordelen er yderligere at man ikke bruger for meget strøm.

Ovenstående kombination er set tit, men det kører også og derfor er det populært.

Det er rigtigt at man kan opnå endnu et fremskridt med et HD 4550 kort, men det er ikke noget man absolut skal. Det er stadig ikke dyrt at sammensætte. Men et HD 4550 skal have HDMI udgang eller en dongle, man får tilbudt masser af kort uden, forhandlere tænker blot på at være billige og sælger noget ubrugeligt skrabet.

Du skulle måske besøge min hjemmeside   link nederst

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 00:26
Super, tak for hjælpen. De 300-400 for en kortlæser er jo hurtigt tjent hjem når man tager besparelsen på ekstra CAM og smartcard i betragtning.

Jeg har ikke oplevet nogle fejl efter at jeg kører med softcam, så de fejl der har været er pga. det hardware cam jeg havde lånt.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 00:51

Super, tak for hjælpen. De 300-400 for en kortlæser er jo hurtigt tjent hjem når man tager besparelsen på ekstra CAM og smartcard i betragtning.

Det kunne være rigtig spændende med en dag til dag opdatering/info om hvordan projektet går. Jeg er i hvertfald meget interesseret, selvom jeg er Canal Digital mand

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 14:32
En opdatering til interesserede:

Jeg har indkøbt en Phoenix kompatibel kortlæser til USB, som jeg benytter til at tale med mit smart card.

Herudover har jeg opsat følgende SW på mit media center (WinXP SP3 / Media Portal V.1 RC3):
- MDAPI 2008 - Jeg anvender den indbyggede kort klient.
- NewCS 1.65 - win32 port.

Herved kan mit media centers to DVB-C tunere dele samme smart card. Endvidere er HW CAM overflødig da den emuleres af NewCS.

Stabiliteten er generelt god. Jeg har dog brugt relativt lang tid på at tweake diverse parametre og afprøve forskellige protokoller mv.

Konklusion: Ovenstående SW giver en god løsning på problemet med, at der (for så vidt jeg ved) ikke eksisterer dual-tuner DVB-C kort.

Mvh. Rune

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det kunne være rigtig spændende med en dag til dag opdatering/info om hvordan projektet går. Jeg er i hvertfald meget interesseret, selvom jeg er Canal Digital mand

Til top
LeGuin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Ballerup
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 10:53

Hep hey

Jeg er også meget interesseret i SW cam løsningen da jeg lige har droppet VMC til fordel fro Mediaportal. Har kun et TT 1500 dvb-c kort i nu men vil købe 2 mere.

Er helt newbie mht SW cam. Betyder det at man kun behøver en Phoenix kompatibel kortlæser til USB og et kode kort fra ex yousee uafhængigt af antal tvkort? SKal man så heller ikke bruge CAM's overhovedet - for så er der jo mestermange monedos at spare her... På TT serien er CI også ekstra - dem behøver man således heller ikke?

Sidste punkt - når først det er sat op  - hvor meget skal man så rode med det, og er det helt (som i konen vil aldrig opdage det) stabilt??

Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 15:02
Ja, jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere også
LG LM760T
LG HR925N