Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9461
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 15:12 |
Datamax skrev:
Hej, vil først sige dette er helt nyt for mig. Men jeg har en ide om at lave et medeacenter/pc som jeg kan anvende til både normal pc (ikke games) da jeg kun spiller på min ps3. Men da jeg står og skal have mig en hdbox med harddisk + en ny pc ville jeg gerne lave en multimaskine så jeg kun har en box.
Først kan dette lade sig gøre og er dette en god ide?
Ved jeg selvfølgelig skal sætte mig lidt ind i dette og søger derfor de bedste indlæg/sider omkring dette, og selvfølgelig kunne jeg godt bruge nogle forslag hvordan sådan et kunne samme sættes bedst og billigst(vil selvfølgelig gerne betale hvad det koster, men intet overkill.
Ønsker:
Fjernbetjenning - timeroptagelse - modtagelse af hd kanaler - software hvilket er bedst og er der noget på trapperne, vil gerne lave det imogen med haster ikke da det jo er sommer:) men til vinter skal det selvfølgelig køre.
Gerne lydløst, men er ikke sart. nu er jeg helt rundtosset så stopper bare her i første omgang og håber I vil være med til at skubbe mig igang med link og forslag.
|
køb en mac mini samt en DVB-C tuner + eyetv. Så er du oppe og køre på under en time. Nå ja til amatør foto og video behandling er den også god. Primært pga af iLife pakken den er født med.
Redigeret af lahan - 29-April-2009 kl. 15:16
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 16:49 |
LeGuin skrev:
Hep hey
Jeg er også meget interesseret i SW cam løsningen da jeg lige har droppet VMC til fordel fro Mediaportal. Har kun et TT 1500 dvb-c kort i nu men vil købe 2 mere.
Er helt newbie mht SW cam. Betyder det at man kun behøver en Phoenix kompatibel kortlæser til USB og et kode kort fra ex yousee uafhængigt af antal tvkort? SKal man så heller ikke bruge CAM's overhovedet - for så er der jo mestermange monedos at spare her... På TT serien er CI også ekstra - dem behøver man således heller ikke?
Sidste punkt - når først det er sat op - hvor meget skal man så rode med det, og er det helt (som i konen vil aldrig opdage det) stabilt?? |
Jeg har prøvet at sætte det op to steder nu og der er meget få faldgrupper efter min mening (de er dog beværlige hvis man ikke kender dem). Jeg vil næsten vove at påstå at hvis personen er istand til at installere MediaPortal selv, så er det også muligt at guide ham igennem en installation med SoftCam på 10-15 minutter. Jeg har oplevet en enkelt gang at MediaPortal ikke kunne starte "tidsforskudt optagelse" men efter logfilen at se skulle det ikke have noget at gøre med softcam. YouSee kortet opdaterer uden problemer når der ses tv og viser alle digital kanaler i mit abonnement. Det er testet med en FireDTV og et Terratec. Der er ingen vedligeholdelse, når det først kører.
|
 |
Business101
Super bruger
Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 17:57 |
Cyberguyen skrev:
LeGuin skrev:
Hep hey
Jeg er ogs� meget interesseret i SW cam l�sningen da jeg lige har droppet VMC til fordel fro Mediaportal. Har kun et TT 1500 dvb-c kort i nu men vil k�be 2 mere.
Er helt newbie mht SW cam. Betyder det at man kun beh�ver en Phoenix kompatibel kortl�ser til USB og et kode kort fra ex yousee uafh�ngigt af antal tvkort? SKal man s� heller ikke bruge CAM's overhovedet - for s� er der jo mestermange monedos at spare her... P� TT serien er CI ogs� ekstra - dem beh�ver man s�ledes heller ikke?
Sidste punkt - n�r f�rst det er sat op - hvor meget skal man s� rode med det, og er det helt (som i konen vil aldrig opdage det) stabilt?? |
Jeg har pr�vet at s�tte det op to steder nu og der er meget f� faldgrupper efter min mening (de er dog bev�rlige hvis man ikke kender dem). Jeg vil n�sten vove at p�st� at hvis personen er istand til at installere MediaPortal selv, s� er det ogs� muligt at guide ham igennem en installation med SoftCam p� 10-15 minutter.
Jeg har oplevet en enkelt gang at MediaPortal ikke kunne starte "tidsforskudt optagelse" men efter logfilen at se skulle det ikke have noget at g�re med softcam.
YouSee kortet opdaterer uden problemer n�r der ses tv og viser alle digital kanaler i mit abonnement.
Det er testet med en FireDTV og et Terratec.
Der er ingen vedligeholdelse, n�r det f�rst k�rer.
|
var det ikke en ide at lave en lille guide til der har lyst til at opsætte deres egen medieserver. så kunne du evt. samle alle nødvendige filer i en samlet .zip så alle kan være med  med boxers gebyr for ekstra kort tror jeg der er mange der kunne bruge den
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2
Dreambox dm500-s, Popcorn Hour
Windows Home Server
SB3 og Squeezebox Duet
|
 |
Solkongen
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 21:28 |
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
Solkongen
Bruger
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 16:17 |
Nu hvor vi er ved eksterne cam moduler, så har jeg opdaget at Hauppauge har et eksternt ci-modul http://www.hauppauge.nu/site/products/data_ci.html Er der noget der har erfaring med dette? Der står det virker til Windows Media Center...
Mvh. Christian
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
stavn
Junior bruger
Oprettet: 26-April-2009
Point: 38
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 21:17 |
Cyberguyen skrev:
LeGuin skrev:
Hep hey
Jeg er ogs� meget interesseret i SW cam l�sningen da jeg lige har droppet VMC til fordel fro Mediaportal. Har kun et TT 1500 dvb-c kort i nu men vil k�be 2 mere.
Er helt newbie mht SW cam. Betyder det at man kun beh�ver en Phoenix kompatibel kortl�ser til USB og et kode kort fra ex yousee uafh�ngigt af antal tvkort? SKal man s� heller ikke bruge CAM's overhovedet - for s� er der jo mestermange monedos at spare her... P� TT serien er CI ogs� ekstra - dem beh�ver man s�ledes heller ikke?
Sidste punkt - n�r f�rst det er sat op - hvor meget skal man s� rode med det, og er det helt (som i konen vil aldrig opdage det) stabilt??
|
Jeg har pr�vet at s�tte det op to steder nu og der er meget f� faldgrupper efter min mening (de er dog bev�rlige hvis man ikke kender dem). Jeg vil n�sten vove at p�st� at hvis personen er istand til at installere MediaPortal selv, s� er det ogs� muligt at guide ham igennem en installation med SoftCam p� 10-15 minutter.
Jeg har oplevet en enkelt gang at MediaPortal ikke kunne starte "tidsforskudt optagelse" men efter logfilen at se skulle det ikke have noget at g�re med softcam.
YouSee kortet opdaterer uden problemer n�r der ses tv og viser alle digital kanaler i mit abonnement.
|
Skal man absolut bruge MediaPortal med dette setup? Vil det virke med SageTV for WHS?
Redigeret af stavn - 04-Maj-2009 kl. 21:18
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:45 |
stavn skrev:
Cyberguyen skrev:
LeGuin skrev:
Hep hey
Sidste punkt - n�r f�rst det er sat op - hvor meget skal man s� rode med det, og er det helt (som i konen vil aldrig opdage det) stabilt??
|
|
Skal man absolut bruge MediaPortal med dette setup? Vil det virke med SageTV for WHS? |
Nu kender jeg ikke SageTV, men det kunne godt tyde på at softcam er understøttet. Jeg har selv testet f.eks. DVB-Viewer og den virker med acamd som jeg benytter som softcam.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:53 |
Jeg skal kigge på at få lavet en guide til en kortserver sammen med MediaPortal i den nærmeste fremtid...
Det er dog rimeligt ligetil at få en løsning til at virke med DVB-Viewer. Der vil jeg anbefale at hente Acamd i version 0.6.0.2 eller 0.6.0.3. som skal placeret i plugin mappen inde i DVB-Viewer. Herefter vil den starte med DVB-V og så kan man vælge den com-port hvor kortlæseren er installeret på. Der er ikke så meget hér som kan gå galt.
Redigeret af Cyberguyen - 05-Maj-2009 kl. 08:54
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:33 |
Sagetv har ikke understøttelse af mdapi og softcam, men der er en workaround, ved at bruge network encoder og bruge f.eks. dvb-dream eller MyTheatre som kilde.
|
Den Ben
|
 |
TheBonden
Ny bruger
Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 12
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 19:23 |
hej jeg er også intraseret i sw cam jeg bor i stofa områet virker det der og jeg syntes ikke at kunde se hvad den heder den kortlæser heder og kan man få en der sider i pci slot
|
 |
Solkongen
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 20:19 |
Cyberguyen skrev:
Jeg skal kigge på at få lavet en guide til en kortserver sammen med MediaPortal i den nærmeste fremtid...
Det er dog rimeligt ligetil at få en løsning til at virke med DVB-Viewer. Der vil jeg anbefale at hente Acamd i version 0.6.0.2 eller 0.6.0.3. som skal placeret i plugin mappen inde i DVB-Viewer. Herefter vil den starte med DVB-V og så kan man vælge den com-port hvor kortlæseren er installeret på. Der er ikke så meget hér som kan gå galt.
|
Jeg har brug for lidt hjælp. Har installeret WinXP SP3 DK og MediaPortal 1.0.1 og ACAMD 0.6.0.3. Har også købt en phoenix/smartmouse reader. Acamd kommunikere fint med kortet, men hvis jeg vil se en kodet kanal, så står der i acamd monitoren provider not on card - unable to decode. Kortet virker fint i stbboksen. Har du nogen idé om hvad jeg gør forkert? Kan jeg evt. se nogle af dine ini-filer?
Mvh. Christian
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 06-Maj-2009 kl. 21:47 |
Solkongen skrev:
Cyberguyen skrev:
| Jeg har brug for lidt hjælp. Har installeret WinXP SP3 DK og MediaPortal 1.0.1 og ACAMD 0.6.0.3. Har også købt en phoenix/smartmouse reader. Acamd kommunikere fint med kortet, men hvis jeg vil se en kodet kanal, så står der i acamd monitoren provider not on card - unable to decode. Kortet virker fint i stbboksen. Har du nogen idé om hvad jeg gør forkert? Kan jeg evt. se nogle af dine ini-filer?
Mvh. Christian |
Inden du installerer MDAPI i mediaportal skal du huske at køre MS Visual C++ runtime 2008, ellers virker det ikke.
Jeg har testet både med MDAPI2008 og MDAPI2009 - jeg ved ikke hvilken du har fået fat i. Hvis du skal bruge mediaportal, sammen med Acamd, så brug Acamd 0.6.0.1 og husk at slå MultiECM fra, ellers opdaterer kortet ikke. Der er fejl i Acamd 0.6.0.2 og 0.6.0.3. Du skal huske at gå ind under dit tv kort i medieportal og fortælle at der er et CI modul ellers viser den ikke kodede kanaler. Håber du nu kommer lidt længere - jeg skal prøve at lave en manual.
|
 |