|
Mediacenter primært til afspilning af film |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
JohnP
hvis du ønsker at dele dit internet med andre enheder så koster denne router http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/TP-Link-TL-MR3420-3G-300Mbps-Router-2225696.html som kan bruge usb modem ikke ret meget. Jeg bruger selv en model mindre fra Tp-link med en e169 modem fra 3 og sim fra telia. Du kan så få dine enheder på både via WiFi og kabel.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
|
Bemærk, at dette ikke er en så ligetil øvelse. For det første skal der bruges et crossover-ethernet kabel og ikke et normalt netkabel, dernæst skal netværksindstillingerne på både PC og afspilleren sættes op manuelt.
|
||
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Det er nu ikke så svær en øvelse endda. Begge enheder skal bare have ip adresser der er på samme subnet. Det skal man ikke være nørd for at kunne blive guidet igennem. Og så er et cross over kabel ikke nødvendigt mere. Det er sjældent man møder enheder der ikke selv kan finde ud af at "vende" kablerne hvis kablet ikke er rigtigt. Så behøver man ikke finde det rigtige kabel.... |
||
![]() |
||
JohnP. ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2012 Sted: København N Status: Offline Point: 5 |
|
Tak igen,
Vil det være sandsynligt, at løsningen med stramning fra min PC til afspiller vil glide fint, når det er via internet dongle fra 3 og ethernet kabel, som der foreslås? Ku være en virkelig nyttig feature.. Har læst, at det fx ikk er tilstrækkeligt at streame via en 300Mbps router? Kan jeg få et kabel fra PC til ekstern HDD, så jeg kan putte det i PC, når jeg skal overføre film i stedet for at sku flytte den eksterne harddisk hver gang? |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Din internet dongle har intet at gøre med streaming på lokalnet. Den skal kun bruges når du skal "ud af huset" og på internettet. Streaming af HD film bør, som flere har skrevet, helst foregå via en kablet løsning og ikke via WIFI. Hvis du har tingene sat sammen i lokalnet, så kan man typisk få adgang til den harddisk du sætter i en medieafspiller direkte fra din PC via lokalnettet. Så kan du bare smide filerne over som var afspillerens harddisk tilsluttet PCen direkte. Uden et lokalnet, så skal du satse på en USB disk du kan flytte frem og tilbage.
Redigeret af Yakken - 19-Juli-2012 kl. 21:09 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |