recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter til bilen - børne venligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediacenter til bilen - børne venligt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter til bilen - børne venligt
    Sendt: 11-August-2018 kl. 19:06
Hej Rec

Ikke helt mediaCenter relateret men så alligevel :)
Jeg har nemlig været på udkig efter noget mediacenter software til bilen, kan bare ikke finde noget der opfylder mine ønsker.r

Har 2 børn på henholdsvis 1 og 3 år, skal man køre langt kan det godt give lidt ballade :) Ønsker derfor at kunne montere en tablet på hver nakkestøtter til forsædet så de kan blive underholdt lidt. Problemet er at de ikke selv kan starte det de nu vil se. Kunne derfor være fedt med en mulighed for at styre "skærmene" via min telefon, altså hvad der skal afspilles + vol. samt måske låse så børne ikke selv kan pille.
Jeg har prøvet med Kodi på tablets også remote på telefon, men synes ikke det virker optimalt. Har jeg overset noget unikt software..? Tænker ikke jeg kan være den første med dette ønske.

/Henning


Redigeret af tf-uno - 11-August-2018 kl. 19:25
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 08:54
2 tablet i holder

Du starter film inden i kører og så går der vel ca 1,5 time før de skal røres igen. 

Og så holder du en lille kørepause.  Så alle kommer sikkert frem 😉
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 11:51
som fører er det selvfølgelig ulovligt at håndtere den slags fra din telefon, så som Hansie siger. du starter inden i kører og så holder pause en gang i mellem. VLC har jo også en afspilningsliste, så du kan sætte en masse i kø.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hej Rec

Ikke helt mediaCenter relateret men så alligevel :)
Jeg har nemlig været på udkig efter noget mediacenter software til bilen, kan bare ikke finde noget der opfylder mine ønsker.r

Har 2 børn på henholdsvis 1 og 3 år, skal man køre langt kan det godt give lidt ballade :) Ønsker derfor at kunne montere en tablet på hver nakkestøtter til forsædet så de kan blive underholdt lidt. Problemet er at de ikke selv kan starte det de nu vil se. Kunne derfor være fedt med en mulighed for at styre "skærmene" via min telefon, altså hvad der skal afspilles + vol. samt måske låse så børne ikke selv kan pille.
Jeg har prøvet med Kodi på tablets også remote på telefon, men synes ikke det virker optimalt. Har jeg overset noget unikt software..? Tænker ikke jeg kan være den første med dette ønske.

/Henning

Kan Ramsjang app'en fra DR ikke bruges af dem. Som jeg husker har de en del gratis underholdning der.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 16:09
Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :)

Claus_jac - det kunne jo også være passageren omme foran der styrede det ;) 

Dr ramasjang giver mig heller ikke rigtig muligheder for at styre det omme for fra. 
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

....Jeg har prøvet med Kodi på tablets også remote på telefon, men synes ikke det virker optimalt.
Jeg tror umiddelbart ikke, at du finder noget med større flexibilitet end Kodi. Hvor oplever du, at Kodi halter? Husk, at du kan styre en tablet med Kodi via fjerbetjeningsapp - f.eks Kore, via webgrænseflade (unik for den enkelte tab) samt fra en anden (tredje) Kodi enhed (streaming). 
miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :)

Så med lære at det må vente.

Jeg har selv været turen igennem.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 17:40
Meget muligt - men lad os nu holde os til emnet ;)

Kodi har den begrænsning at det skal Scrapes før det kan vælges i media bibliotekerne (kan også være mig der ikke kan finde ud af at browse et fil share uden det er scrapet.?) Der kan stadig pilles ved skærmen (kan afhjælpes med en Screen block app), filerne skal ligge lokalt, stream fra youtube osv er ikke muligt.

Kodi løsningen vil godt kunne løse opgaven i 90% af gangene, tænkte bare det kunne være der var lavet et stykke software som var lavet til netop dette foremål, men åbenbart ikke.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 18:04
Jeg prøvede lige med Kore appen - den kan faktisk streame youtube osv...  Tak for tippet :)
Hvis man blot tilføjer de lokale filer til favoritter kan de også vælges i appen..

Tror jeg prøver med KODI igen :) tak..
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :)

Claus_jac - det kunne jo også være passageren omme foran der styrede det ;) 

Dr ramasjang giver mig heller ikke rigtig muligheder for at styre det omme for fra. 

Ja har haft mange ture med barn på bagsædet 

Og løst med film som jeg starter op 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 19:10
Henning - det kan meget vel være det er personen i passagersædet - Det er stadig forbudt at håndtere som fører - og igen. VLC med en afspilningsliste kan let klare tingene. Og ungerne skal jo bare prompte lære at de må se det der er. (mine nevøer ser gladeligt gurli gris i vilkårlig rækkefølge. og ser dem gerne flere gange i træk. - til gengæld er de fuldkommen stille så længe der er tændt for det.)
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 19:26
havde samme udfordring :) og prøvede remote igennem plex  Men det virkede kun på hjemmenetværk og så prøvede jeg at den skulle logge på et fælles wifihotspot. Det blev noget rod og ALT for avanceret. løsning blev et par af de dvdskærme hvor du kan have external input og så et kabel i røven af en ipad som sendte billedeog lyd fra forsæde til skærm i nakkestøtterne. Så havde vi fuld kontrol oppe foran :)

Det blev vi super glade for :)


Redigeret af PeterDKM - 12-August-2018 kl. 19:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu