|
Mediacenter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
silva22 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:52 |
||
Hej. Har brug for et mediacenter med stor harddisk og med cd-rom. skal kunne gå på nettet og afspille film.
Har overhoved ikke forstand på disse . Men har mange film på min com, som jeg ikke gider og brænde ud hver gang jeg skal se en film, så må det være letter at tilslutte et mediacenter til sit tv og se det den vej igennem. Kan i anbefale nogle ? |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Køb en PC med HDMI udgang, stor harddisk og BluRay drev. Installer DVBViewer eller MediaPortal eller XBMC
Så er du kørende
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
||
Mac mini 2010. Den har dvd + hdmi. Ellers kan man købe en af de nyere uden drev og så tilkøbe et usb blueray drev
Redigeret af Berdel - 15-Juli-2013 kl. 16:22 |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
||
Så giver din kommentar da ingen mening. Den forvirre blot! Som du selv skriver kan man installere Windows, Linux og OS X på den. Det vil faktisk sige du har en OS mulighed mere end, hvis du blot køber en PC og er lukket inde i Windows/Linux fængslet. |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Jeg mener også at det er muligt at opbygge et langt mere smidigt system med en Windows maskine, end hvis man vælger MacOS.
Alene det at der aldrig er kommet Bluray til Apple's maskiner, viser at de ønsker man skal købe deres Apple Tv og streame alt via nettet.
|
|||
![]() |
|||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
||
Jeg kan ikke se hvordan du bliver låst. Med det rigtige software kan du køre alle formater på mac. Hvorfor tilkøbe win programmer når stort set alt hvad du skal bruge ligger i mac os'en? Du skal vel også ud og købe en windows + diverse programmer til din PC?
Og skal du ud og købe støjsvage og optimerede dele til at opbygge din pc, så løber det hurtigt op (man skal også lige ha evnerne til det), og mini'en har i forvejen stort set alt hvad der skal til (ja, på nær blueray drev) - lækkert kabinet, ekstrem støjsvag, HDMI og optisk ud. En 2010'er har dvd og kan ofte findes på dba til 2200-2500kr. Men eftersom du (
Redigeret af Berdel - 16-Juli-2013 kl. 11:51 |
|||
![]() |
|||
silva22 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
||
andre forslag ?? skal være med stor harddisk og skal kunne gå på nettet, ligesom på en alm. computer og helst med cd-rom drev. skal ikke være så stor .
|
|||
![]() |
|||
||
Hvis du selv kan samle lidt, så søg lidt på Intel Next Unit of Computing, eller Zotac Zbox. Kræver at du selv skal sætte harddisk og RAM i, og et eksternt optisk drev (DVD eller BluRay) Fordelen er, at du nemt kan opgradere, hvis det bliver nødvendigt Redigeret af MCenterFreak - 16-Juli-2013 kl. 13:07 |
|||
|||
![]() |
|||
||
kan desværre ikke samle noget selv..
|
|||
![]() |
|||
||
Så vil jeg foreslå en konfigurerbar fra Føniks, f.eks. denne: https://www.fcomputer.dk/computer/konfigurerbar-pc/føniks/micro-pc-i3-nuc.html
En anden mulighed er at købe en billig Medion bærbar i Aldi
Begge har rigtig gode returrettigheder
|
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |