recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaMonkey rykker - igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaMonkey rykker - igen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af RPP@ RPP@ skrev:

Det kan godt være det bare er mig der ikke fatter at bruge MM. Så formentligt er det derfor jeg ikke kan se det fantastiske i det......

Har rodet en smule med at få tagget al min musik, me gav helt op efter jeg prøvede MM.

Flere gange endte jeg med at den delte alle mine sange fra et album, til mapper med en sang i hver. Altså lad os nu sige at der var 12 sange på det album jeg taggede. Efter tagning havde jeg så 12 mapper, med en sang i hver   

Et andet problem var også, at jeg havde en del albums med bandet HIM eller H.I.M.

Når taggede HIM om, så kunne den finde samtlige albums. Men når jeg så skulle tagge H.I.M. om, så kunne den ikke finde en eneste, ret frustrerende, når man jo ved at de ligger der......

Jeg er ret sikker på at i garanteret har en løsning til mig   

RPP@

Okay – jeg havde ikke set spørgsmålene – sorry. Det første problem lugter af compilation. Sørg i hvert fald for, at ”album artist” har SAMME benævnelse for alle tracks – fx ”Diverse kunstnere” ved compilations (artist bruges så til navnet på selve kunstneren på nummeret). Hvis det ikke er en compilation, benyt da SAMME kunstnernavn ved artist OG album artist. Jeg går i øvrigt ud fra, at du MENER albums (i MM-træet), når du skriver mapper. (MM kan godt nok også bruges til at organisere al din musik rent FYSISK i de bagvedliggende mapper - auto organize hedder funktionen vist - men den funktionalitet benytter jeg ikke selv – jeg tagger, ripper og brænder udelukkende og ændrer ikke på den FYSISKE placering på min NAS – den er jeg nemlig tilfreds med som den er).

Vær også opmærksom på funktionen ”maintain library” under filer – her skal du afkrydse ”multi artist albums” for at undgå compilation-drillerier. Dette var i øvrigt – pudsigt nok - det første jeg fik LYNHURTIGT hjælp til på www.mediamonkey.com/forum.

HIM og H.I.M. tror jeg ikke helt jeg forstår, hvad du mener... kan du uddybe?

kris 

Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 21:24
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Kris, hvor præcis tilføjer radio-programmer/URL-adr til MediaMonkey - DR's webradio/netradio. kan sgu ikk det til at virke i beta-versionen 3.x.x.x

Ved du om man også kan tilføje dem i iTunes og hvordan??

takker og bukker.... 

MM er ikke god til radio - MM er RIGTIG god til lagret musik. Faktisk tror jeg, det er denne udprægede FOKUS, som gør MM så stærk. Tænk fx på elendige WMP, som skal klare både musik, billeder, film, radio og jeg skal komme efter dig.

MM's radio-del er begrænset til dette (og iTunes kender jeg ikke - jeg kører vTuner på min Noxon - dét virker!):

Internet radio Radio

MediaMonkey will play most Shoutcast or Icecast streams.  There are several ways to do so:

1. In the Net Radio node, click a directory and then a station.  It should automatically open in MediaMonkey.
  2. Click the Open File/URL button in the player and enter an address. A standard stream can be in various forms:
    A standard stream: http://64.236.34.196:80/stream/1048
    A password protected stream: http://userame:password@192.168.2.2:9000/stream.mp3
    A remote .mp3 or .m3u link: http://www.radioparadise.com/musiclinks/rp_128.m3u
  3. Click a stream that appears within the Now Playing list or within a Playlist*.

*To save a favorite station, drag it from the Now Playing window into the desired Playlist (e.g. a Playlist called 'Favorite Radio Stations).

kris

Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 17:44
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 19:28

Se, så sker der noget 

HIM og H.I.M. er samme band, bare 2 forskellige måde at stave det på. Mediamonkey kan sagtens tagge albummet kaldet HIM, men ikke når de hedder H.I.M. Når jeg tagger et HIM album, kan jeg se at de forskellige albums med HIM forefindes til tagning, men når jeg så skal tagge H.I.M. albummet, kan den ikke finde noget??? Giver det mening? Det er sku lidt svært at forklare......

RPP@

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 19:36

Øh, det lyder mystisk. Hvis du har et album med artisten HIM og et album med artisten H.I.M., så vil MM opfatte det som to forskellige artister (uanset det er samm band). Derfor skal du vælge den ene eller den anden stavemåde, så artisten er samlet et sted.

Skriv H.I.M. (og HIM) i søgefeltet, marker alle tracks der kommer frem, højreklik på det markerede felt (og vælg properties) - og ret så til i artistfeltet. Så funker det.

kris

Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 20:13
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-December-2005
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

MM tagger ikke noget som helst, man ikke beder den om. Jeg har tagget i årevis, og INTET kommer bare i nærheden af MM's effektivitet. Det er den absolut mest avancerede og bedst-fungerende musik-editor på markedet, så jeg kan kun anbefale at prøve igen. Store samlinger kan slet ikke håndteres af de andre programmer der findes. (Og et ethvert MM-spørgsmål besvares lynhurtigt af dedikerede brugere over hele verden på www.mediamonkey.com/forum).

Måske er det bare menupunkter som "Auto-Tag from Web", "Auto-Organize Files" eller "Synchronize Tags" der gør mig skeptisk, men jeg kan ikke se hvordan den kan hjælpe mig med at tagge mine filer korrekt uden at gøre det automatisk.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 22:53

bambi, MM gør altså ikke noget "automatisk", medmindre du beder den om det - menupunkterne aktiverer selvfølgelig ikke sig selv. Selv bruger jeg ikke autofunktionerne. Det er ikke en tilfældighed, at alle med store digitale musiksamlinger benytter MM (de øvrige musik managers går simpelt hen i kludder, når de skal styre store samlinger).

kris

Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 23:01
Jeg havde ikke tidligere erfaringer med TAG programmer. Efter at have afprøvet et par stykker var MM det jeg synes var nemmest og bedst.
Det smarte er at hvis man har Tagget med flere forskellige stavemåder (artister) så kan man bare drag-and-drop den i den rigtige mappe og så vil den selv rette det op.
Men man kommer ikke uden om at det tager tid at få orden i samlingen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu