|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Okay – jeg havde ikke set spørgsmålene – sorry. Det første problem lugter af compilation. Sørg i hvert fald for, at ”album artist” har SAMME benævnelse for alle tracks – fx ”Diverse kunstnere” ved compilations (artist bruges så til navnet på selve kunstneren på nummeret). Hvis det ikke er en compilation, benyt da SAMME kunstnernavn ved artist OG album artist. Jeg går i øvrigt ud fra, at du MENER albums (i MM-træet), når du skriver mapper. (MM kan godt nok også bruges til at organisere al din musik rent FYSISK i de bagvedliggende mapper - auto organize hedder funktionen vist - men den funktionalitet benytter jeg ikke selv – jeg tagger, ripper og brænder udelukkende og ændrer ikke på den FYSISKE placering på min NAS – den er jeg nemlig tilfreds med som den er). Vær også opmærksom på funktionen ”maintain library” under filer – her skal du afkrydse ”multi artist albums” for at undgå compilation-drillerier. Dette var i øvrigt – pudsigt nok - det første jeg fik LYNHURTIGT hjælp til på www.mediamonkey.com/forum. HIM og H.I.M. tror jeg ikke helt jeg forstår, hvad du mener... kan du uddybe? kris Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 21:24 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
MM er ikke god til radio - MM er RIGTIG god til lagret musik. Faktisk tror jeg, det er denne udprægede FOKUS, som gør MM så stærk. Tænk fx på elendige WMP, som skal klare både musik, billeder, film, radio og jeg skal komme efter dig. MM's radio-del er begrænset til dette (og iTunes kender jeg ikke - jeg kører vTuner på min Noxon - dét virker!): Internet radio RadioMediaMonkey will play most Shoutcast or Icecast streams. There are several ways to do so:
*To save a favorite station, drag it from the Now Playing window into the desired Playlist (e.g. a Playlist called 'Favorite Radio Stations). kris Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 17:44 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
RPP@ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Se, så sker der noget HIM og H.I.M. er samme band, bare 2 forskellige måde at stave det på. Mediamonkey kan sagtens tagge albummet kaldet HIM, men ikke når de hedder H.I.M. Når jeg tagger et HIM album, kan jeg se at de forskellige albums med HIM forefindes til tagning, men når jeg så skal tagge H.I.M. albummet, kan den ikke finde noget??? Giver det mening? Det er sku lidt svært at forklare...... RPP@ |
|
![]() |
|
![]() |
Øh, det lyder mystisk. Hvis du har et album med artisten HIM og et album med artisten H.I.M., så vil MM opfatte det som to forskellige artister (uanset det er samm band). Derfor skal du vælge den ene eller den anden stavemåde, så artisten er samlet et sted. Skriv H.I.M. (og HIM) i søgefeltet, marker alle tracks der kommer frem, højreklik på det markerede felt (og vælg properties) - og ret så til i artistfeltet. Så funker det. kris Redigeret af kris - 10-December-2007 kl. 20:13 |
|
|
|
![]() |
|
bambi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-December-2005 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Måske er det bare menupunkter som "Auto-Tag from Web", "Auto-Organize Files" eller "Synchronize Tags" der gør mig skeptisk, men jeg kan ikke se hvordan den kan hjælpe mig med at tagge mine filer korrekt uden at gøre det automatisk. |
|
![]() |
|
![]() |
bambi, MM gør altså ikke noget "automatisk", medmindre du beder den om det - menupunkterne aktiverer selvfølgelig ikke sig selv. Selv bruger jeg ikke autofunktionerne. Det er ikke en tilfældighed, at alle med store digitale musiksamlinger benytter MM (de øvrige musik managers går simpelt hen i kludder, når de skal styre store samlinger). kris |
|
|
|
![]() |
|
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Jeg havde ikke tidligere erfaringer med TAG programmer. Efter at have afprøvet et par stykker var MM det jeg synes var nemmest og bedst.
Det smarte er at hvis man har Tagget med flere forskellige stavemåder (artister) så kan man bare drag-and-drop den i den rigtige mappe og så vil den selv rette det op. Men man kommer ikke uden om at det tager tid at få orden i samlingen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |