|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jstn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Status: Offline Point: 107 |
![]() Sendt: 20-August-2006 kl. 22:00 |
Er der nogen som har erfaring med Hauppauge MediaMVP og MediaPortal? Kan de arbejde sammen? Kan ikke finde noget på nogen websites som har med de to produkter at gøre. Derfor spørger jeg her. |
|
![]() |
|
Lethos ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-September-2006 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Du kan gå ind på http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_Analog_Har dware_Encoding og se hvilke kort er understøttet |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
MediaPortal understøtter ikke DVB-T undertekster (det gjorde de ihvertfald ikke sidst jeg var der)
|
|
![]() |
|
skipper.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2005 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
hmm Mediamvp er nu hverken et kort eller et digital dekoder kort - men en embed Linux media extender
om den understøtter mediaportal ved jeg ikke (har opgivet mediaportal) men Gbpvr har mediaMvp understøttelse som standart og kan anbefales ![]() |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Mediaportal understøtter ikke MedaMVP endnu.
Der er dog snak om det på deres forum, men det er ikke noget der bliver implementeret lige nu. Deres højeste prioritet lige nu er at få deres TVserver til at køre helt perfekt (omend den vist er ret stabil allerede). Derefter er extendere en naturlig fortsættelse, så mon ikke det kommer? |
|
![]() |
|
skipper.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2005 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
er der nogen med erfaringer fra Mythtv og mvp ? bikser pt med knoppmyth - mythdora eller som plan c xubuntu m mythtv ?? virker det og evt gode guides
![]() |
|
![]() |
|
Morgan_50 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
jeg lavde på et tidspunkt en lille manual til mig selv om opsætningen af en Knoppmyth MythTv server med 2 MVP bokse og et Hauppauge PVR350 kort den kan jeg sende til dig hvis du vil
Redigeret af Morgan_50 - 30-November-2006 kl. 23:34 |
|
![]() |
|
![]() |
jo tak den ville være fint :)
|
|
![]() |
|
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Jeg har også fået den idé at sætte en HTPC op med MythTV på Linux baseret PC, Har specielt MythDora i tankerne. Men FØRST, hvilket DVB-S kort skal jeg vælge, har lige set at Hauppauge har lavet et nyt kort der hedder Hauppauge WinTV-HVR-4000 PCI Analog, DVB-T/S/S2/HD Som det ses er der både Satelit og Terrestrial ingang og det encoder også i DVB-S2 i HD format :o) Alt i lalt et lækkert kort MEN. kortet kan kun Software encode og HD formatet er i MPEG-2. Mit spørgsmål er så: hvad er jeres erfaringer med software encodning contra Hardware encodning (PC'en hvor linux/MythDora 3.0 kører på er en 1.6 mhz med 512mb Ram) kan det gå med software enc. ? Mit andet spørgsmål er: hvordan er jeg så stillet når HD kanalerne skifter fra MPEG-2 til MPEG-4 ? (kan jeg så ikke bruge kortet til HD mere) NB. Der kommer et "Hauppauge USB common interface" i starten af det nye år, som virker sammen med dette kort også. (til dem der har Canal Digital) Håber der er nogen af jer der kan hjælpe Evt. med andre gode kort. VH.Radar
|
|
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
|
![]() |
|
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Hej Morgan_50 Vil du sende din manual til mig også, da jeg kaster mig ud linux, når jeg har fundet ud af hvilket DVB kort jeg skal investere i og om det i det hele taget bliver understøttet af Knoppmyth eller MythDora. VH. Radar |
|
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har absolut ikke personlig erfaring med hverken
software enc. HDtv digital tv --men i diverse fora har jeg ligesom opsnappet flg. glem software enc. du fortryder det - HDtv er betydligt mere krævende (og naturligvis oxo bedre) at bearbejde pga. data mængden og dvb - ? er jeg blank på... men til software enc. / hdtv vil jeg mene at dit system er i underkanten.... bare et skud.... |
|
![]() |
|
Morgan_50 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
jo da men mangler en E-mail adresse at sende til |
|
Hilsen Morgan
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |