recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaplayer til pio 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaplayer til pio 5090H

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaplayer til pio 5090H
    Sendt: 04-April-2021 kl. 08:08
Hej jeg får snart et gammelt pioneer 5090H (opgraderer til LG CX) til overs, og tænker at hænge det på gæsteværelset og bruge som streamingplatform med en mediaplayer.

Jeg vil gerne have et billigt stramingmedie med fjernbetjening, og som gør det muligt at tænde det gamle pioneer med fjernbetjeningen til streamingmediet. Det vil også være fint, hvis der er ethernetport, men det er ikke et krav.

Er der nogen der har noget, som de ved virker med (og kan tænde) et gammelt pioneer 5090H?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg vil gerne have et billigt stramingmedie med fjernbetjening, og som gør det muligt at tænde det gamle pioneer med fjernbetjeningen til streamingmediet. Det vil også være fint, hvis der er ethernetport, men det er ikke et krav.

Er der nogen der har noget, som de ved virker med (og kan tænde) et gammelt pioneer 5090H?

Hej.

Har du overvejet en programmerbar fjernbetjening som både kan styre en Android Boks med Ethernet port og dit Pioneer 5090H:


Og her er et link til en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Jeg har allerede bestilt en, og den ligger klar til afhentning efter Påske.
Det bliver spændende, at se hvilke extra muligheder de programmere taster giver?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-April-2021 kl. 16:43
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Har de overvejet en programmerbar fjernbetjening som både kan styre en Android Boks med Ethernet port og dit Pioneer 5090H:
Det er ret svært at finde noget fjernetjening som virker sammen med Pioneer.
Jeg har ikke kunne få nogle af mine IR blastere til at virke med Pioneer.

Men man kan vel tænde det med HDMI CEC
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er ret svært at finde noget fjernetjening som virker sammen med Pioneer.
Jeg har ikke kunne få nogle af mine IR blastere til at virke med Pioneer.

Lintronic, virker 100%

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Men man kan vel tænde det med HDMI CEC

Det tænker jeg man kan...

Jeg har ikke tænd/sluk aktiveret via hdmi, men volumenkontrol via ATV4K fjernbetjeningen virker fint.
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2021 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er ret svært at finde noget fjernetjening som virker sammen med Pioneer.
Jeg har ikke kunne få nogle af mine IR blastere til at virke med Pioneer.

Lintronic, virker 100%

Vidste jeg godt, men det er måske lidt at skyde over målet, når det er et "tilovers" tv. Men hvis han i forvejen havde en Lintronic boks, så ville han nok også vide at det virkede Wink LOL


Redigeret af Cyberguyen - 05-April-2021 kl. 00:37
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2021 kl. 11:55
Er der ingen der har erfaring med en simpel chromecast, firestick eller lignende? 
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2021 kl. 12:09
Mit 508xd styres fint med harmony
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2021 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hej jeg får snart et gammelt pioneer 5090H (opgraderer til LG CX) til overs, og tænker at hænge det på gæsteværelset og bruge som streamingplatform med en mediaplayer.

Jeg vil gerne have et billigt stramingmedie med fjernbetjening, og som gør det muligt at tænde det gamle pioneer med fjernbetjeningen til streamingmediet. Det vil også være fint, hvis der er ethernetport, men det er ikke et krav.

Er der nogen der har noget, som de ved virker med (og kan tænde) et gammelt pioneer 5090H?


https://www.manualsdir.com/manuals/486195/pioneer-pdp-lx5090h-pdp-lx6090h.html?page=95

Hvis du læser overstående link, så ser det ud til at dit TV understøtter HDMI-CEC.

Dvs. kobler du et Apple TV eller en Xiaomi MII Tv-stick (og husker at slå HDMI-CEC til under indstillinger), så tænder og slukker TV'et selv. Xiaomi boksen har også Chromecast indbygget.


Redigeret af Branchekender - 06-April-2021 kl. 15:34
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2021 kl. 22:28
Jeg har selv en Pioneer LX5090H og den nye Chromecast med Google TV med tilhørende fjernbetjening. Fjernbetjeningen kan programmeres til at tænde og slukke for tv’et, skrue op og ned for tv’et samt ændre input på tv’et. Programmeringen sker under indstillingerne på Chromecast med Google TV, hvor man først tilføjer et ”Pioneer TV”, hvorefter knapperne oplæres.

Jeg synes Chromecast med Google TV i det hele taget fungerer fint, så den kan jeg godt anbefale, selvom den endnu ikke officielt er lanceret i Danmark.





Redigeret af jensoest - 06-April-2021 kl. 22:41
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 12:14
Mange tak, Jens, det var præcist det svar jeg søgte.

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 12:21
Det lyder godt.

Jeg har koblet min Chromecast med Google TV til et trådløst netværk. Det fungerer upåklageligt for mig, men der findes faktisk en særskilt ethernet-adapter, så man kan koble den på et kablet netværk:


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu