recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal 1.2 Final released
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal 1.2 Final released

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Har du husket at stoppe TV-service sådan som der stod i vejledningen.

Jeg har opdateret 2 installationer uden problemer overhovedet.
[/QUOTE]

Aaaarrgghhh..... nej. Det viste sig at jeg havde en streaming klient startet op i et andet rum.
Har forsøgt flere gange efterfølgende uden at få rettet problemet, men jeg får hjælp på support forumet, så mon ikke det løser sig.
[/QUOTE]

Og skylder så at sige at jeg selv var synderen. TV servicen var formentlig ikke stoppet rigtigt. Når nu du skrev det, checkede jeg lige igen og det viste sig at windows ikke kunne lukke den før jeg havde rebootet. Nok det der var sket første gang også. Da jeg fik den stoppet, kørte jeg en reinstall og alt fungerer nu.
Til top
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Altså, hvis man ønsker at lege med HTPC, så må man forvente at bruge lidt tid på diverse søgninger og lidt tweak hist og pist. Der er uanset om det hedder DVBViewer eller MediaPortal.

Ja, det er jeg helt med på. Har da også lært en del om heatpipes, og splitte standardkomponenter ad, f.eks. USB IR så den kan sidde i kabinettet, forholde mig til watt, grafik osv osv.

Det var bare lidt af en aha oplevelse at komme lige så langt med MP på et par timer som jeg var kommet med DVBViever på flere måneder. Og her overdriver jeg altså ikke.

Til det med transponder listerne. De kan da ikke holde opdaterede transponderlister for de flere hundrede sattelitter, med dertil flere tusinde transpondere opdaterer. Det går jeg ud fra at MediaPortal folkene heller ikke gør, eller tager jeg fejl?

Jeg tror faktisk du tager fejl, men jeg er altså stadigvæk newbie på MP. Jeg var lige inde og tælle satellit listen. Der er ca. 150 samt en knap der hedder update og en knap der hedder scan. Det kan jeg lige akkurat finde ud af ;) Man kan uden tvivl selv tilføje tilsvarende filer som i DVBViewer, men det meste er altså standard tilgængeligt og kan opdateres automatisk. Det er vel heller ikke så svært automatisk at hente dem fra Kingofsat?

Men helt ærligt, det er slet ikke en parameter for mig i fravalget af DVBViever med de lister. Det var bare for at give et eksempel på forskellen helt generelt på de to produkter. Remoten er et andet eksempel. Plugin styringen er et tredie. Det kræver simpelthen mere teknisk viden at beskæftige sig med DVBViewer.

Hvis man lægger indsatsen er det uden tvivl også et forrygende resultat der kommer ud af det. Jeg har stor respekt for DVBViewer projektet.

Jeg ville også ønske at jeg kunne køre med Windows Media Center (det er derfor jeg hedder McenterFreak, var oprindelig først på beatet med Microsoft MCE), men begrænsningerne var/er simpelthen for store. Prøvede derfor MediaPortal, men det var alt for ustabilt. Så nu lever jeg med en KLIPPESTABIL DVBViewer/RecordingService, som jeg stort set ikke rører ved (bortset fra at jeg installerer alle opdateringer, uden problemer)

Samme oplevelse som dig med Windows Media Center som jeg startede med. Alt for mange begrænsninger. Efter noget research gik jeg direkte til DVBViewer. Stabiliteten i MP kender jeg ikke. Hvis den ikke er stabil må jeg tilbage til DVBViever.

Og problemerne med MP opdateringen var som nævnt at jeg faktisk havde overset en teknisk (!!) detalje inden jeg installerede.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 00:21
Glæder mig til at høre dine videre erfaringer. Er ikke religiøs om DVBViewer. For mig kunne det lige så godt hedde MediaPortal, nu funker det det bare pt. med DVBViewer. Det der er vigtigt for mig er at jeg har en central server der holder mine tunere, og at mine klienter kan benytte dem ad hoc,og det har jeg læst mig til at MediaPortal også kan klare, uden problemer. Så det lyder som en god vej
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:12
Er der nogen der har mdapi + acamd 0620 + ffdesca.dll til at virke med nyeste Media Portal 1.20 final?

Jeg har haft store problemer med MDAPI og jeg ved ikke hvordan det opstod. Fik det ikke til at virke efter en komplet reinstallation af Windows 7 64 bit før jeg udskifte mdapifilter.ax filen med den der fulgte med Acamd 0620.

Mit store! problem er nu at jeg ikke kan få den til at bruge ffdesca.dll filen.
Er der nogen der har mdapifilter+ffdesca.dll til at virke med acamd 0620 og Media Portal 1.20Final så er jeg meget interesseret i dem? 

Guide til at få systemet til at bruge ffdesca.dll filen er jeg meget interesseret i forjeg kan ikke huske hvordan jeg sidst fik den i brug. Mener bare den skal være placeret i en bestemt media portal server mappe og har snart prøvet dem alle. Den måde jeg tester er ved at afspille en tv kanal og så prøve at slette ffdesca filen og er den i brug ved jeg den ikke kan slettes. Desuden er tuning tiderne dobbelt så lange som før alle problemerne startede. Bruger samme drivere som før.
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 17:21
Lytter interesseret med her... 
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 07:37
Jeg er en glad bruger af Mediaportal 1.2.0.
Mit eneste problem er at jeg ikke kan få undertekster til at virke på Live TV og Optaget TV.
Det har aldrig været et problem for mig før 1.2.0.
Er der andre der har det problem (eller endnu bedre har løst det)?

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Jeg er en glad bruger af Mediaportal 1.2.0.
Mit eneste problem er at jeg ikke kan få undertekster til at virke på Live TV og Optaget TV.
Det har aldrig været et problem for mig før 1.2.0.
Er der andre der har det problem (eller endnu bedre har løst det)?

/Peter

Har du checket at dvb subtitles er slået til, efter at du har opgraderet ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Har du checket at dvb subtitles er slået til, efter at du har opgraderet ?

Ja det har jeg.
Jeg skal forøvrigt nok nævne at jeg ikke har installeret TV server men anvender fortherecord.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 13:37
Det burde vel ikke have nogen betydning, så længe det er i MP klienten man slår det til / fra. Jeg tror dog lige jeg venter med at opgradere, hvis det er et generelt problem Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det burde vel ikke have nogen betydning, så længe det er i MP klienten man slår det til / fra. Jeg tror dog lige jeg venter med at opgradere, hvis det er et generelt problem Wink

Det er ikke et generelt problem.
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Er der nogen der har mdapi + acamd 0620 + ffdesca.dll til at virke med nyeste Media Portal 1.20 final?

Jeg har haft store problemer med MDAPI og jeg ved ikke hvordan det opstod. Fik det ikke til at virke efter en komplet reinstallation af Windows 7 64 bit før jeg udskifte mdapifilter.ax filen med den der fulgte med Acamd 0620.

Mit store! problem er nu at jeg ikke kan få den til at bruge ffdesca.dll filen.
Er der nogen der har mdapifilter+ffdesca.dll til at virke med acamd 0620 og Media Portal 1.20Final så er jeg meget interesseret i dem? 

Guide til at få systemet til at bruge ffdesca.dll filen er jeg meget interesseret i forjeg kan ikke huske hvordan jeg sidst fik den i brug. Mener bare den skal være placeret i en bestemt media portal server mappe og har snart prøvet dem alle. Den måde jeg tester er ved at afspille en tv kanal og så prøve at slette ffdesca filen og er den i brug ved jeg den ikke kan slettes. Desuden er tuning tiderne dobbelt så lange som før alle problemerne startede. Bruger samme drivere som før.

Hvad vil du bruge ffdesca.dll til?
Den Ben
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Altså, hvis man ønsker at lege med HTPC, så må man forvente at bruge lidt tid på diverse søgninger og lidt tweak hist og pist. Der er uanset om det hedder DVBViewer eller MediaPortal.

Ja, det er jeg helt med på. Har da også lært en del om heatpipes, og splitte standardkomponenter ad, f.eks. USB IR så den kan sidde i kabinettet, forholde mig til watt, grafik osv osv.

Det var bare lidt af en aha oplevelse at komme lige så langt med MP på et par timer som jeg var kommet med DVBViever på flere måneder. Og her overdriver jeg altså ikke.

Til det med transponder listerne. De kan da ikke holde opdaterede transponderlister for de flere hundrede sattelitter, med dertil flere tusinde transpondere opdaterer. Det går jeg ud fra at MediaPortal folkene heller ikke gør, eller tager jeg fejl?

Jeg tror faktisk du tager fejl, men jeg er altså stadigvæk newbie på MP. Jeg var lige inde og tælle satellit listen. Der er ca. 150 samt en knap der hedder update og en knap der hedder scan. Det kan jeg lige akkurat finde ud af ;) Man kan uden tvivl selv tilføje tilsvarende filer som i DVBViewer, men det meste er altså standard tilgængeligt og kan opdateres automatisk. Det er vel heller ikke så svært automatisk at hente dem fra Kingofsat?

Men helt ærligt, det er slet ikke en parameter for mig i fravalget af DVBViever med de lister. Det var bare for at give et eksempel på forskellen helt generelt på de to produkter. Remoten er et andet eksempel. Plugin styringen er et tredie. Det kræver simpelthen mere teknisk viden at beskæftige sig med DVBViewer.

Hvis man lægger indsatsen er det uden tvivl også et forrygende resultat der kommer ud af det. Jeg har stor respekt for DVBViewer projektet.

Jeg ville også ønske at jeg kunne køre med Windows Media Center (det er derfor jeg hedder McenterFreak, var oprindelig først på beatet med Microsoft MCE), men begrænsningerne var/er simpelthen for store. Prøvede derfor MediaPortal, men det var alt for ustabilt. Så nu lever jeg med en KLIPPESTABIL DVBViewer/RecordingService, som jeg stort set ikke rører ved (bortset fra at jeg installerer alle opdateringer, uden problemer)

Samme oplevelse som dig med Windows Media Center som jeg startede med. Alt for mange begrænsninger. Efter noget research gik jeg direkte til DVBViewer. Stabiliteten i MP kender jeg ikke. Hvis den ikke er stabil må jeg tilbage til DVBViever.

Og problemerne med MP opdateringen var som nævnt at jeg faktisk havde overset en teknisk (!!) detalje inden jeg installerede.
Hvordan går det med din MP installation ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu