recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal 1.2 Final released
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal 1.2 Final released

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Hvordan går det med din MP installation ?

Skal nok vende tilbage med nyt. Mit fokus har været her indtil i går: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101805&PID=1039196#1039196

Nu bliver der tid til at komme videre. Det har været lidt vanskeligt at finde ud af at skille problemerne ad!
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 13:21
Hej.

Har installeret MP 1.2.1 i dag da jeg er ved at undersøge om jeg skal skifte til HTPC.

Jeg tester på en laptop med indbygget grafik (intel gma x4500). Jeg har problemer med droppede frames i mkv, 720p, avc video og ac3 lyd.

Først kunne jeg slet ikke spille disse filer men med haali splitter kan de spilles, men med framedrops. Lyden er OK

Mediainfo:

General
Complete name                    : C:\Users\dp\Desktop\Test.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 1 023 MiB
Duration                         : 45mn 45s
Overall bit rate                 : 3 125 Kbps
Writing application              : x264.exe
Writing library                  : mkv2rls x264-tv version built on 2011. febr. 17
Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 5 frames
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate                         : 2 679 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 23.976 fps
Color space                      : YUV
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.121
Stream size                      : 877 MiB (86%)
Writing library                  : x264 core 118 r2085 8a62835
Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=8 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=crf / mbtree=1 / crf=19.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language                         : English
Audio
ID                               : 2
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Mode extension                   : CM (complete main)
Codec ID                         : A_AC3
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 384 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Bit depth                        : 16 bits
Compression mode                 : Lossy
Stream size                      : 126 MiB (12%)
Language                         : English

Jeg har valgt at bruge EVR Hvis jeg skifter VMR9 holder problemet op men jeg får til gengæld et meget højt CPUforbrug.

Jeg bruger MS DTV-DVD dekoder og ACfilter. Jeg har prøvet alle de kombinationer af video codecs jeg kan komme i tanke om men uanset hvad får jeg droppede frames hvis jeg vælger EVR som video render.

Er der noget jeg kan gøre ved dette?

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 03-Oktober-2011 kl. 13:33
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 13:43
er der enabled "Change refresh rate" og er den sat til 23.976 for HD film?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

er der enabled "Change refresh rate" og er den sat til 23.976 for HD film?

Nej. Jeg har eksperimenteret med det og konstateret det jeg godt vidste i forvejen. - At mit laptop display ikke understøtter det.

Nu skrev jeg at jeg havde framdrops. Der er nok en underdrivelse. Det er meget tydelige hak ca hvert 5 sekund. Lyden spiller fint imens.

MVH
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Er der nogen der har mdapi + acamd 0620 + ffdesca.dll til at virke med nyeste Media Portal 1.20 final?

Jeg har haft store problemer med MDAPI og jeg ved ikke hvordan det opstod. Fik det ikke til at virke efter en komplet reinstallation af Windows 7 64 bit før jeg udskifte mdapifilter.ax filen med den der fulgte med Acamd 0620.

Mit store! problem er nu at jeg ikke kan få den til at bruge ffdesca.dll filen.
Er der nogen der har mdapifilter+ffdesca.dll til at virke med acamd 0620 og Media Portal 1.20Final så er jeg meget interesseret i dem? 

Guide til at få systemet til at bruge ffdesca.dll filen er jeg meget interesseret i forjeg kan ikke huske hvordan jeg sidst fik den i brug. Mener bare den skal være placeret i en bestemt media portal server mappe og har snart prøvet dem alle. Den måde jeg tester er ved at afspille en tv kanal og så prøve at slette ffdesca filen og er den i brug ved jeg den ikke kan slettes. Desuden er tuning tiderne dobbelt så lange som før alle problemerne startede. Bruger samme drivere som før.

Du har ikke tilfældigvis en transpondersliste til viasat og canaldigital der kan bruges i MP? Er rigtig træt at at få 1200 kanaler frem når jeg scanner... :)

Redigeret af Tazman - 08-Oktober-2011 kl. 17:56
Til top
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Hvordan går det med din MP installation ?

Jeg skylder lidt opdatering.

Jeg er intet mindre end imponeret! Jeg kommer ikke tilbage til DVBViewer (sorry MCenterfreak ;) )

Support:

Jeg har haft nogle problemer - lad det være sagt med det samme. Har postet 3 bug reports på deres forum med vedlagte logger fra deres indbyggede log opsamlingstool.

Alle 3 posts blev besvaret inden for få timer af en af udviklerne. Han havde gennemgået logs og serverede løsningen i første hug på de 2. På det tredie bad han om yderligere logs fra min streaming klient som jeg ikke havde uploaded i første omgang, og serverede løsningen få timer senere.

Faciliteter:

Kører selv DVB-S2 med en TV server inkl. klient samt streaming til øvrige PC'ere i huset. De siger iøvrigt at de supporter alle TV kort! (En lille mangel: Min teenage datter er Apple fan...... så vidt jeg ved ingen klient til MAC). En lille fiks detalje. Hvis alle TV kort i serveren er brugt af klienter og en ny klient forsøger at få adgang, får den lov, men kun de kanaler der i forvejen ligger i den transponder en af de andre klienter har gang i er grønne. Det vil sige den nye klient har mulighed for at dele kortet og kan se hvilke kanaler der er tilgængelige ud af den samlede liste. Smart!

En anden fiks detalje. Når man scanner satellitten får med MANGE kanaler ned. Noget er kodet andet er free to air. Klik på "Show only free to air" og listen er sorteret så man ikke skal kæmpe sig igennem alle de kodede man ikke kan se.

Video med et væld af udvidelser - jeg er kun nået til det basale, men det er i en klasse for sig selv med alt hvad hjertet begærer af automatisk download af trailers, billeder, anmeldelser, brugeranbefalinger m.m.m - kommer jeg til at udforske mere.

Et hav af plug-in's og skin's  - installation er "tryk på knappen" og det kører. Alle plug-in's er iøvrigt med angivelse af hvilke versioner af MP de virker til.

Jeg er ikke nået til aftestning af musik, billeder, men har set lidt på diverse extentions til WEB video der ser lovende ud.

Der er meget andet, men det må jeg komme tilbage til når jeg får det prøvet.

Udviklingsteamet omkring MP er stort og effektivt. Der er en struktureret fejl rapportering.

Eks. (med ref til snakken i denne tråd om transponderlister, som altså opdateres automatisk):

Da de frigav vers. 1.2.0 opdaterede jeg på et tidspunkt transponderlisterne hvorefter TV ikke virkede mere. Selvfølgelig surt. Jeg nåede ikke at fejlmelde, men dagen efter fandt jeg dette:

3720 - update of satellite transponders inside TV-Server Configuration is not working
We previously grabbed the transponder lists directly from the FastSatfinder.com website. Due to load issues this cause for FastSatfinder.com, this is no longer possible, and when you attempt to update them in 1.2.0 or ealier, all your transponder lists are deleted.
The team from fastsatfinder has kindly agreed to continue support for us with updated transponder lists which we will host on our own web servers. So 1.2.1 will now download the transponder lists directly from our server.
1.2.1 has the latest Transponder lists integrated.

Ved klik på feljnummeret 3270 kommer man iøvrigt til deres fejllog hvor problemet er registreret og løsning beskrevet for fremtidig release. Jeg downloadede 1.2.1, updatede, rescannede og så kørte det igen. Ikke en MP fejl, men håndteret hurtigt og professionelt.

Min varmeste anbefaling. Ufatteligt at det er free. Jeg har dog med stor glæde benyttet donerings knappen.

Jeg er en glad og tilfreds bruger selvom jeg desværre stadigvæk har problemer med stabiliteten - det skyldes næsten helt sikkert min Intel HD onboard grafik. BSOD en gang i døgnet. Jeg har læst mig til flere med samme problem på MP forumet - altid Intel :( (Hvorfor f....... valgte jeg Intel grafik??????)

Er der nogen der kan analysere en BSOD dump file? Jeg fatter intet af hvad der står.
Vil gerne være sikker på det er et Intelproblem og ikke et MP problem før jeg køber grafikkort fra en anden leverandør. Har ikke så meget plads i kabinettet....

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Har du checket at dvb subtitles er slået til, efter at du har opgraderet ?

Ja det har jeg.
Jeg skal forøvrigt nok nævne at jeg ikke har installeret TV server men anvender fortherecord.

/Peter

Jeg har løst problemet med undertekster.
Jeg bruger som nævnt fortherecord og jeg havde derfor ikke installeret TV server.
Jeg lavede en ny installation hvor jeg tog TV server med (dog stadig uden at bruge den) og vupti så var der undertekster. Nu er jeg igen en tæt på 100% tilfreds bruger af Media Portal.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Jeg skylder lidt opdatering.

Jeg er intet mindre end imponeret! Jeg kommer ikke tilbage til DVBViewer (sorry MCenterfreak ;) )
Ja, men hvis du er glad, så er jeg glad. Jeg er ikke DVBViviewer "Præst". Jeg bruger DVBViewer fordi det passer til mig, og at det er 110% klippestabilet!!.

Jeg er en glad og tilfreds bruger selvom jeg desværre stadigvæk har problemer med stabiliteten - det skyldes næsten helt sikkert min Intel HD onboard grafik. BSOD en gang i døgnet. Jeg har læst mig til flere med samme problem på MP forumet - altid Intel :( (Hvorfor f....... valgte jeg Intel grafik??????)
Har haft adskillige Intel maskiner kørende med DVBViewer og har aldrig haft et BSOD. Er godt nog pisse iriteret over Intel, men aldrig BSOD

Er der nogen der kan analysere en BSOD dump file? Jeg fatter intet af hvad der står.
Vil gerne være sikker på det er et Intelproblem og ikke et MP problem før jeg køber grafikkort fra en anden leverandør. Har ikke så meget plads i kabinettet....
Har aldrig hørt om nogen der gad bruge tid på et dump
Det er normalt altid dårlige drivere eller programmer.
Hvis du har seneste Intel grafik drivere og ikke har fjumret rundt med diverse codec pakker, så burde det virke
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har haft adskillige Intel maskiner kørende med DVBViewer og har aldrig haft et BSOD. Er godt nog pisse iriteret over Intel, men aldrig BSOD

Hvorfor egentligt?

Jeg har nyligt brugt noget tid på at finde komponenter til en HTPC og Intel er da stadig med i feltet. Det eneste jeg har kunne finde var det med 24P der satdig ikke er helt løst.

MVH
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvorfor egentligt?

Jeg har nyligt brugt noget tid på at finde komponenter til en HTPC og Intel er da stadig med i feltet. Det eneste jeg har kunne finde var det med 24P der satdig ikke er helt løst.

MVH
Udtrykte mig ikke klart. Er klart FOR intel MB, men klart IMOD Intel GFX.
Har et par MB kørende med Intel GFX onboard. Det har jeg måttet slå fra, og installeret nVidia istedet
Skal gerne uddybe hvorfor, hvis ønskeligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:35
Jo tak det ville være fint for det var lige det jeg fiskede efter :-)  Core I3 (de af dem med integreret hd 3000) ser jo på papiret ud til at være idelle men jeg er stødt på mange der ikke bryder sig om dem, uden at det dog har været klart hvorfor.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 10-Oktober-2011 kl. 23:36
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:40
Jeg er nu også vældig godt tilfreds med intel til tv brug. Men til spil og lidt mere krævende opgaver kniber det lidt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu