recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal 1.3 beta udgivet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal 1.3 beta udgivet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Installeret, men jeg har problemer med epg, den tager kun et par programmer frem i tiden lige som viasat plejer at gøre, dette på C more kanalerne. Nu er det snart længe siden jeg sidst har brugt MP, men mindes at man kunne stille sig på en af discovery kanalerne så var der fuld epg efter et par minutter, men hvilken kanal er det for tiden. Det er alt sammen dvb-s.

MVH

Jeg kan ikke hjælpe dig. men jeg vil stærkt anbefale at bruge http://dk.timefor.tv/ (det gamle ontv).

Det koster 100 kroner for et år - og så kan du downloade en xml fil, hvilket jeg gør hver dag kl. 5 med taskmanager - og et lille program (getontv) som er lavet af en herinde - det virker bare.

En bonus er at du med deres app. også har detaljeret adgang til deres guide fra mobilen.

De penge er godt givet ud.

Den er jeg på i forvejen på mediacentret. I denne sammenhæng tænkte jeg i min dreambox :)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Den er jeg på i forvejen på mediacentret. I denne sammenhæng tænkte jeg i min dreambox :)

Ups, den missede jeg lige Wink
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Ups, den missede jeg lige Wink

Og kan ikke hjælpe med den?? Tongue
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 21:59

EPG, jeg har hevet alle kanalerne fra telenor ind, nu skal man kun under epg på serveren klikke motors tv, adult channel eller Nichelodeon Nordic af, VIGTIGT kun en af dem, jeg har kryds i motors tv. Alle andre skal være cleared/ingen kryds. Når serveren så henter epg kan du se i epg.log filen at den henter hundredevis af epg poster til alle telenor kanalerne. Under manuel punktet i server config kan man tricke epg søgningen hvis man skal fejlsøge. Under tv kortet skal der også være kryds i at dette kort hiver EPG.

Men det har kørt glidende hele weekenden, men da jeg idag kom hjem fra arbejde stod konen og modtog mig kærligt med husets største stegepande. Serveren har problemer med MDAPI og ACAMD efter koldstart, så det er ikke optimalt med den server lige nu.
Nogen der husker hvilke versioner der kører bedst, jeg mindes noget om store forskelle i MDAPI/ACAMD filteret og udgivelses tidspunktet.

Hvordan har 4 the record (ergus) det mht. MDAPI / ACAMD ?. Læ  nogetser lidt på det, men nogen må have erfaringer omkring stabilitet. Jeg tror MDAPI er leddet hvor kæden tit hopper af. DVBViewer bruger ikke mdapi og den kører rigtig godt, men interfacet er det der gør at jeg prøver mig frem med andet end dvbviewer

Noerden,tror mest dem der ligger sig op af externe epg er dem med viasat.

Yep sticky af vores mediecenter software ville være dejligt, men en forumpind til hver type ville være bedre, så man kunne spørge indtil underemner.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 17-December-2012 kl. 22:11
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 22:28

Kunne man ikke lave en "sticky" ligesom med Mymovies, med f.eks?
  1. Mediaportal - og Argus, da de oftest hænger sammen
Det er rigtigt at Argus (tidligere For The Record) startede med kun at fungere med MediaPortal men i dag fungerer det også rigtigt fint sammen med XBMC.
Det er for mig en ekstra bonus da jeg kan køre XBMC på min Mac og på den måde få LiveTV og optagelser på min bærbare, uden at skulle rode med flere forskellige programmer.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 10:07

1.3 beta er ikke glad for min Win 8 64 bit.
Alpha klagede ikke.

Selv Titan (default theme) brokker sig over manglende filer.
Jeg får også at vide at mediaportal ikke er kompatibel med win 7 64 bit ved opstart. 
Jeg bruger som skrevet win 8 64bit.

Bortset fra det, så køre video bedre på mit P3000.
.....
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hvordan har 4 the record (ergus) det mht. MDAPI / ACAMD ?. Læ  nogetser lidt på det, men nogen må have erfaringer omkring stabilitet. Jeg tror MDAPI er leddet hvor kæden tit hopper af. DVBViewer bruger ikke mdapi og den kører rigtig godt, men interfacet er det der gør at jeg prøver mig frem med andet end dvbviewer

Hejsa
Læser lige med her, da jeg kører MP derhjemme. M;en har en del problemer med den. Har søgt på google, for at se om jeg kan finde ud af hvad MDAPI / ACAMD er, men kan ikke rigtig finde nogle beskrivelser. Så ville lige høre her, hvad de evt. kan lave af ballade på MP. Sidder pt i Afganistan, så har ikke den store mulighed for at fejælfinde på MP, så hvis jeg kunne fortælle konen noget nyt om hvad der var galt med MP, kunne det måske hjælpe lidt.

Glædelig Jul til jer herinde

Redigeret af Brianigenigen - 25-December-2012 kl. 07:03
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 16:15
Hvis ikke du ved hvad MDAPI/ACAMD er  bruger du det ikke, det er en softcam løsning til MP, hvor man i hjemmet kan dele et program kort.
Den Ben
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu