|
MediaPortal 1.3 og TV codecs |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:29 |
Hej,
Jeg er interesseret i at høre, hvordan I har sat Jeres MediaPortal TV konfugration op med codecs, især lyd codecs? Jeg har tilsluttet mit mediecenter til min Marantz forstærker med HDMI kabel, og jeg ønsker egentligt, at lyden skal sendes så rent videre til min forstærker som muligt, dvs: Stereo skal sendes som stereo Dolby Digital skal sendes som Dolby Digital Pro Logic kodede udsendelser (hvis nogle) skal sendes til forstærkeren, så den kan bestemme at udsende lyden som Pro Logic (er det muligt)? Jeg har installeret SAF codecs og regner med jeg skal bruge LAV filters til lyd, men hvilken audio renderer bruger i? MediaPortals nye MediaPortal Audio Renderer? Jeg har bøvlet med det noget tid, og kan ikke rigtigt få det til at fungerer ordentligt. Hvis jeg vælger pass through til DTS/DD, så bliver stereo lyd som regel omkodet og udsendt som multi-channel lyd. Hvis jeg vælger ikke pass through til DTS/DD ser min forstærker et stereo signal som stereo, mens DD bliver set som multi-channel lyd, og der opstår en underlig lyd, lidt som noget ekstra Dolby Pro Logic lyd på lyd som ikke er beregnet til dette. Er der nogen der har det til at spille max? Og hvad bruger i som video codecs? der er jo både LAV, Cyberlink og mange flere, men syntes de svinger lidt i tiden det tager at skifte kanal og hvor god billedkvalitet der er.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har først nu set at 1.3.0 har sin egen renderer, hvad gør denne ? Har altid brugt Default i windows.
I øvrigt bruger jeg LAV til alt lyd og det spiller på TV, DIVX og BD Rips. Den sender stereo som stereo og MultichannelDecoding videre til recieveren, så den står for resten. Har dog sat noget op med PCM i selve lydkorts driveren(TOSLINK)
Redigeret af alyz - 20-Februar-2013 kl. 14:16 |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
MediaPortal Audio Renderer (MPAR) skulle efter sigende hjælpe til at der er sync mellem billede og lyd, og så går det uden om Windows egen renderer som altid sender stereo og flerkanals lyd til forstærkeren som det antal kanaler der er konfigureret i Windows. Altså, så forstærkeren kun får et multi-kanals lydsignal hvis der faktisk er flere end 2 kanalers lyd.
Der står mere om den her, men ved ikke om det fungerer ordentligt, eller det blot er en smuk tanke: Med LAV filters, ligner din konfiguration så denne: |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Jeg har prøvet mig lidt frem med MediaPortal Audio Renderer, men uanset hvilken conf jeg bruger ender det sådan her (Har kun prøvet Live TV):
1. Meget hurtig start (timeshifting) og kanalskift. Lyd på kanaler 2. Meget hurtig skift mellem kanaler. 3. Skift til TV3+ (HD). Lyd Mangler !! 4. Skift derefter til andre kanaler. Lyd mangler også. 5. Nødvendigt, at stoppe og starte Live Timeshifting for at få lyd tilbage. Hvis jeg starter med f.eks. TV3+ er der fint lyd på. Det er satme underligt. |
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Jeg har kunnet få lav filters til at afkode alt, bortset fra he-AAC 5.1 på dr via dvb-t. Det kunne til gengæld divx audio codec.
Jeg har rodet en hel del i surround fra mediaportal til min gamle surround receiver via toslink. Og den eneste måde man kan kontrollere outputtet på er at tilføje "ffdshow audio processor" under "postprocessing" ved tv, video eller dvd. Under filter properties kan man så vælge om man vil det ene eller det andet. Man kan bla encode til ac3, hvis det feks er stereo Dolby Pro Logic. Og man kan selvfølgelig også køre passtrough på div forskellige formater. Men som udgangspunkt er det bedst bare at lade alle codecs stå til default og så styre outputtet med post processing. Og hvis ikke man modtager tv via dvb-t, så burde lav filters kunne klare det. |
|
![]() |
|
Jeg kan slet ikke finde ffdshow audio processor under postprocessing ved tv
|
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Det skulle du gerne kunne, hvis ffdshow er installeret.
Hvis du installerer saf så skulle både lav, ffdshow og div andre gerne være der... |
|
![]() |
|
Det prøver jeg her i morgen.
Mit største problem med lyden, er at MP's gui får den til at lagge/hakke. Det vil sige, at hvis jeg afspiller noget live tv, optaget tv, musik eller andet - og så scroller i guiden eller navigere rundt i menuerne, så hakker lyden helt vildt.
|
|
|
![]() |
|
Jeg kan stadig ikke få lyd på TV3+ HD
jeg har installeret SAF og sat post processing op på ffdshow. Nogen ideer til hvordan jeg gør?
|
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
alyz, hvordan har du fået TV3+HD på et mediaportal opsæt. Hvad er dit opsæt. Det syntes jeg at have set mange skrive om uden held. |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Det har virket med transponderen youser global. Jeg bruger dig nu en anden trabsponder nu herinde fra recordere, hvor HD dr1 også er med. Har også hele tiden haft kanalen i seng, da jeg brugte det.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |