recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaPortal codecs til Core i3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaPortal codecs til Core i3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoolai Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaPortal codecs til Core i3
    Sendt: 24-Juli-2011 kl. 10:12
Hej,
Jeg syntes jeg har set et par stykker herinde, som også kører med i3 2100T processorere.
Hvilke decodere smider i på, i media portal?
Jeg har lidt svært ved at få ISO og mkv filer til at spille, uden at hakke, hvis jeg kører med de microsoft decodere der føger med win7.

TV og også HD TV kører fint nok.
Jeg har dog også lidt problemer med enkelte kanaler (Viasat Nature, f.eks.) som simpelthen crasher media portal.
Er der nogen der har oplevet det? Alle kanaler kører fint i VLC player.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 10:59
Jeg bruger codecs fra Media Player Classic. Kan ikke huske præcis hvordan, men man skal køre et script af en slags, der fortæller Media Portal hvor de codecs ligger, før man kan vælge dem i opsætningen. Men det er ret længe siden jeg gjorde det, så kan sgu ikke huske det helt. Jeg skal lige vende tilbage senere, hvis jeg kommer i tanker om hvordan jeg gjorde.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:40
Jeg ved godt at nogen måske ikke mener at nedenstående er den korrekte løsning, men hvorom alt er så virker både mkv og iso her hos mig.
På alle klienter har jeg installeret cccp. Og som tv codecs har jeg valgt microsoft DTV-DVD i alle, og i alle andre har jeg valgt ffdshow. Og indtil nu har jeg ikke fundet noget jeg ikke kan afspille.

For at afspille image filer skal du dog enten installere Virtual clone drive (gratis) eller Deamon tools og konfigurere under General -> virtual drive.
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 00:31
Hej

Jeg bruger SAF 6.0 - fungerer upåklageligt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu