Skal gøre mit bedste for lige at svare på det jeg ved.
Kenneth skrev:
Jeg har via mediaportal fået EPG på nogle af kanalerne men desværre ikke allesammen. DR og TV2 virker ikke og mange andre kanaler kan jeg ikke finde - findes der en super guide til hvordan man får det til at virke? |
Hvordan får du tv? DVB-T, DVB-C (Yousee/Stofa), DVB-S, Analogt?
Jeg går ud fra det er digitalt siden du har fået EPG på nogle af kanalerne og længere nede skriver noget om undertekster.
Kenneth skrev:
Jeg har en Harmony 525 men mangler en IR receiver før jeg kan bruge den, men hvilken? og hvor finder jeg den? Jeg har ledt forgæves indtil nu. |
Jeg købte en MCE Remote med IR Reciever. Denne virkede fint til min Harmony (mener også at det er en 525). Gik væk fra Harmony igen, men det skyldes mere mit fjernsyn. HTPC'en virkede fint. Dog var MCE Remote en del billigere - omkring 250 kr - hvor den vist nu er steget helt vildt til 500 eller sådan noget.
Kenneth skrev:
Undertekster på TV2 står til 2/2 (ved tryk på L under afspilning) men virker kun når den står på 1/2 - hvor pokker sætter jeg det fast til at være 1/2 ? |
Standard undertekster vælger du i MediaPortal Configuration (ikke TV-server) under Television->TV-client og fanebladet "Subtitle settings". Enable DVB-Subtitles og Teletext subtitles. Find "Danish" på listen til venstre og brug pilen til at få den over i boksen til højre. Herefter burde du se undertekster uden problemer når du starter tv.
Kenneth skrev:
Når jeg sætter en blu-ray film i maskinen, starter den PowerDVD op. Når jeg er færdig med filmen ville jeg gerne, på en eller anden måde, have den til at skifte tilbage til Mediaportal, så det at afspilningen foregår i et andet program er helt transparant (især for fruen ) - er det muligt? |
Her kan jeg desværre ikke hjælpe, bruger ikke Blu-ray.
Kenneth skrev:
Og så skal jeg ha kigget på codec's, jeg har pt. installeret CoreAVC til afspilning af HD og så crasher ffdshow når jeg går ind i instillingerne så det skal jeg også have kigget på - fodbold ser spøjst ud lige pt. |
Bruger selv CoreAVC til HD, fantastisk Codec. At ffdshow crasher kunne godt være et problem med den version du bruger. Jeg plejer at hente den nyeste "ffdshow tryouts", og har endnu ikke haft problemer.
Vær opmærksom på at du ikke skal bruge ffdshow til LiveTV. FFdshow er fantastisk til at vise diverse formater samt at forbedre billedet, men det er generelt for langsomt til LiveTV. Jeg har aldrig fået et pænt billede ud af det ved LiveTV med hurtige bevægelser (som fx fodbold). Der var tearing i hele billedet og man kunne tydeligt se at der var problemer med de-interlacingen. Når billedet var helt stille (hvis der blev zoomet ind på træneren fx) så det skidegodt ud, men så snart der var bevægelser blev det noget juks. Jeg nøjes derfor bare med min almindelige video-codec til LiveTV, skifter lidt imellem at bruge den der følger med i MediaPortal og Dscaler. Det er forskelligt hvad der giver bedst resultater. Nogen gange har jeg problemer med at den ene af dem fucker aspect ratio up, og når jeg så skifter den ud til den anden så virker det fint.