recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal, EPG, remote og fintuning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal, EPG, remote og fintuning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal, EPG, remote og fintuning
    Sendt: 03-December-2008 kl. 17:48

Jeg har nu fået bygget mit mediecenter men mangler en masse fin tuning før det er helt perfekt.

Jeg har via mediaportal fået EPG på nogle af kanalerne men desværre ikke allesammen. DR og TV2 virker ikke og mange andre kanaler kan jeg ikke finde - findes der en super guide til hvordan man får det til at virke?

Jeg har en Harmony 525 men mangler en IR receiver før jeg kan bruge den, men hvilken? og hvor finder jeg den? Jeg har ledt forgæves indtil nu.

Undertekster på TV2 står til 2/2 (ved tryk på L under afspilning) men virker kun når den står på 1/2 - hvor pokker sætter jeg det fast til at være 1/2 ?

Når jeg sætter en blu-ray film i maskinen, starter den PowerDVD op. Når jeg er færdig med filmen ville jeg gerne, på en eller anden måde, have den til at skifte tilbage til Mediaportal, så det at afspilningen foregår i et andet program er helt transparant (især for fruen ) - er det muligt?

Og så skal jeg ha kigget på codec's, jeg har pt. installeret CoreAVC til afspilning af HD og så crasher ffdshow når jeg går ind i instillingerne så det skal jeg også have kigget på - fodbold ser spøjst ud lige pt.

Puha, det var mange ting - håber jeg kan få fikset det hele så konen også blir glad for investeringen...

Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:42

Skal gøre mit bedste for lige at svare på det jeg ved.

Oprindeligt skrevet af Kenneth Kenneth skrev:

Jeg har via mediaportal fået EPG på nogle af kanalerne men desværre ikke allesammen. DR og TV2 virker ikke og mange andre kanaler kan jeg ikke finde - findes der en super guide til hvordan man får det til at virke?

Hvordan får du tv? DVB-T, DVB-C (Yousee/Stofa), DVB-S, Analogt?

Jeg går ud fra det er digitalt siden du har fået EPG på nogle af kanalerne og længere nede skriver noget om undertekster.

Jeg har en Harmony 525 men mangler en IR receiver før jeg kan bruge den, men hvilken? og hvor finder jeg den? Jeg har ledt forgæves indtil nu.
Jeg købte en MCE Remote med IR Reciever. Denne virkede fint til min Harmony (mener også at det er en 525). Gik væk fra Harmony igen, men det skyldes mere mit fjernsyn. HTPC'en virkede fint. Dog var MCE Remote en del billigere - omkring 250 kr - hvor den vist nu er steget helt vildt til 500 eller sådan noget.

Undertekster på TV2 står til 2/2 (ved tryk på L under afspilning) men virker kun når den står på 1/2 - hvor pokker sætter jeg det fast til at være 1/2 ?
Standard undertekster vælger du i MediaPortal Configuration (ikke TV-server) under Television->TV-client og fanebladet "Subtitle settings". Enable DVB-Subtitles og Teletext subtitles. Find "Danish" på listen til venstre og brug pilen til at få den over i boksen til højre. Herefter burde du se undertekster uden problemer når du starter tv.

Når jeg sætter en blu-ray film i maskinen, starter den PowerDVD op. Når jeg er færdig med filmen ville jeg gerne, på en eller anden måde, have den til at skifte tilbage til Mediaportal, så det at afspilningen foregår i et andet program er helt transparant (især for fruen ) - er det muligt?

Her kan jeg desværre ikke hjælpe, bruger ikke Blu-ray.

Og så skal jeg ha kigget på codec's, jeg har pt. installeret CoreAVC til afspilning af HD og så crasher ffdshow når jeg går ind i instillingerne så det skal jeg også have kigget på - fodbold ser spøjst ud lige pt.

Bruger selv CoreAVC til HD, fantastisk Codec. At ffdshow crasher kunne godt være et problem med den version du bruger. Jeg plejer at hente den nyeste "ffdshow tryouts", og har endnu ikke haft problemer.

Vær opmærksom på at du ikke skal bruge ffdshow til LiveTV. FFdshow er fantastisk til at vise diverse formater samt at forbedre billedet, men det er generelt for langsomt til LiveTV. Jeg har aldrig fået et pænt billede ud af det ved LiveTV med hurtige bevægelser (som fx fodbold). Der var tearing i hele billedet og man kunne tydeligt se at der var problemer med de-interlacingen. Når billedet var helt stille (hvis der blev zoomet ind på træneren fx) så det skidegodt ud, men så snart der var bevægelser blev det noget juks. Jeg nøjes derfor bare med min almindelige video-codec til LiveTV, skifter lidt imellem at bruge den der følger med i MediaPortal og Dscaler. Det er forskelligt hvad der giver bedst resultater. Nogen gange har jeg problemer med at den ene af dem fucker aspect ratio up, og når jeg så skifter den ud til den anden så virker det fint.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 22:04

Ja men det er jo det der gør at MediaCentre efterhånden får et dårligt ry!!

At man skal sidde og fucke rundt med codecs, alt efter om man nu ser live TV eller optaget TV eller DVD eller BR er jo helt ude i hampen!

Jeg kan da ikke sige til konen: Skal du se TV skal du lige klikke på indstillinger>DirectX> etc. og husk at gemme indstillingerne

Skal du deriomod se en film skal du igen ind i indstillinger etc.

Det holder jo ikke, Skilsmissen er nær!

Hvad gør jeg selv

Jeg har PowerDVD 8 Ultra

Fungerer med det hele, men nørderne vil måske sige at det ikke er perfekt, men det virker!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 11:27

Tak for svarene, der er lidt at teste når jeg får fri :)

Jeg kører yousee igennem dvb-c tuneren man kan købe hos mm-vision.

Et andet issue jeg har. Når jeg slukker for fjerneren og forstærkeren (som både billede og lyd kører igennem) og tænder igen så er der intet billede - eneste løsning jeg har fundet for at få billede på igen er at trykke på windows tasten på tastaturet. Lyden kører fint.

Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men det er jo det der gør at MediaCentre efterhånden får et dårligt ry!!

At man skal sidde og fucke rundt med codecs, alt efter om man nu ser live TV eller optaget TV eller DVD eller BR er jo helt ude i hampen!

Jeg kan da ikke sige til konen: Skal du se TV skal du lige klikke på indstillinger>DirectX> etc. og husk at gemme indstillingerne

Skal du deriomod se en film skal du igen ind i indstillinger etc.

Det holder jo ikke, Skilsmissen er nær!

Hvad gør jeg selv

Jeg har PowerDVD 8 Ultra

Fungerer med det hele, men nørderne vil måske sige at det ikke er perfekt, men det virker!

Det behøver du jo heller ikke - ikke med MediaPortal ihvertfald. Du indstiller en gang for alle hvilke codecs der bruges til: Film/videoer, TV, musik, HD osv og så skal du ikke pille mere ved det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu