recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediaportal - ingen guide i dvb-t
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmediaportal - ingen guide i dvb-t

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: mediaportal - ingen guide i dvb-t
    Sendt: 14-Juli-2008 kl. 21:42

Hejsa

I MP 1.0 rc1(rev. 19574) i et setup med tvserver samt et antal klienter , kan jeg ikke få dvb-guiden til at køre ordentligt med DR1 og DR2 - nogen gange kan den se 1 eller 2 udsendelser frem på DR1 men ikke mere. På tv2 virker alting perfekt. Jeg modtager dvb signalet i østjylland.

Det skal siges, at med tidligere udgaver af MP har det virket perfekt, men da jeg har været lidt "væk" fra denne verden et stykke tid, kan jeg ikke gennemskue om problemet kan ligge i MP eller dvb-signalet. Og nej, jeg gider ikke prøve at finde en gammel vers. af MP frem igen ;-)

Og kommer der ikke snart et separat forum til specifikke brugere af MP, MCE, DVBViewer ??? eller har recordere mon en politik om ikke at lave sub-fora ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 10:40

Jeg ville nok forsøge at spørge på deres eget forum, team-mediaportal.com. Der er nok større chance for at der er en som kan hjælpe med problemet - der er alligevel en del danskere derinde.

Jeg kan ikke selv hjælpe, da jeg ikke bruger DVB til at hente EPG. Da jeg oprindeligt kun havde analog forbindelse har jeg altid brugt XMLTV til EPG'en, og det har virket fortrinligt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 11:59
He he - jep, det er også det næste sted jeg placerer et indlæg, hvis ikke der er nogen her, der er stødt ind i samme problem :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg ville nok forsøge at spørge på deres eget forum, team-mediaportal.com. Der er nok større chance for at der er en som kan hjælpe med problemet - der er alligevel en del danskere derinde.

Jeg kan ikke selv hjælpe, da jeg ikke bruger DVB til at hente EPG. Da jeg oprindeligt kun havde analog forbindelse har jeg altid brugt XMLTV til EPG'en, og det har virket fortrinligt.

Der er også et dansk Mediaportal forum.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 12:32
fltk: jep, men hvis det er det jeg tænker på, er det vist MEGET lidt besøgt. Lidt synd, for jeg fornemmer efterhånden at der er rigtig mange brugere af MP
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 12:36
Jeg har læst lidt om at der kan være problemer når man henter egp via DVB, så det smarteste vil være at hente med TVGG eller lignende, TVGG er nogenlunde godt dokumenteret, så det er ikke specielt svært at sætte op.
Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 13:46

Benu :  det er bare lidt frustrerende, når man én gang har set det virke, og at det stadig gør det..... ved TV2

Hvad er TVGG ?

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 14:12
Det er en dansk grabber her
du kan jo også prøve som i denne tråd

Redigeret af Benu - 15-Juli-2008 kl. 14:25
Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 15:08
Benu : aha - tak. Men en dvb-guide til dvb-signaler er nu nok at foretrække.... hvis det altså virkede :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 09:12
hmmmm man kan jo også vende spørgsmålet om : er der nogen af jer brugere af MP med dvb-t som HAR fået dvb guiden til at virke ?
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

hmmmm man kan jo også vende spørgsmålet om : er der nogen af jer brugere af MP med dvb-t som HAR fået dvb guiden til at virke ?

ja, det kører fint her - i tv server configuration, når jeg har scannet efter DVB-T kanaler går jeg ind i manual control (mener jeg) og grabber EPG'en.. husk dog at alt er mappet ordentligt under TV Channels, TV EPG Grabber, osv - men siden du kan se -noget- af EPG'en kunne det godt se fornuftigt ud, så prøv manual control - grab EPG først og se om det virker..

/Christian

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 10:24

ChriZ :

tak for infoen - det giver blod på tanden igen, for så bør det jo virke.

Så du modtager fine lister til både DR1 og DR2 i evt. 1 uge frem ? på DR1 får jeg jo max nuværende plus evt. kommende program og ikke mere.

Jeg har også prøvet at hente epg'en manuelt via manual control i tvserver config. uden at det gør den store forskel - den henter dem forfra, men resultatet bliver ikke bedre af den grund.

Redigeret af confused - 16-Juli-2008 kl. 10:27
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu