|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FuglEllerFisk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 24-April-2009 kl. 12:27 |
Hvad kan der være galt. Når jeg vælger at se tv eller 'recorded' tv fryser mediaportal klienten. Jeg kan se dvd uden problemer. Bruger seneste version 1.0.1 på både klient og server. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Det er også rimelig vigtigt med oplysninger på hardware, og hvilke drivere, og codecs du bruger på både klient og server.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Har fejlen altid været der eller er den begyndt at komme efter at du har ændret noget og hvad har du i så fald ændret?
Redigeret af Cyberguyen - 24-April-2009 kl. 18:17 |
|
![]() |
|
FuglEllerFisk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jeg opgraderede fra 1.0.0 til 1.0.1. Har prøvet forskellige codex bla ffdshow. Har og prøvet at installere den på en anden pc med samme resultat. Er der nogen der kan fortælle hvilke opsætning der virker? Serveren er en XP pro, den optager fint TV. Klienterne er begge Vista maskiner med vidt forskelligt HW, men samme problem. Har prøvet at opgradere drivere, men det hjalp ikke. Jeg er meget frusteret Skal jeg prøve DVB viewer istedet? Findes der en trial?
|
|
![]() |
|
![]() |
Efter at have afinstalleret og installeret Mediaportal et utal af gang, er der nu hul igennem til serveren.
Men hele interfacet køre af pommeren til. det hakke ca hvert 3 sek, sel ved SD afspilding. Hverken serveren, klienten eller netforbindelsen ser ud til at være belastet. Er der nogen der har et bud på hvordan man får klienten til at køre mere 'flydende'?
Klienten er en Intel Due 2 Core T7300 med 4GB ram og NVidia grafikkort. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Er det GUI der hakker eller er det afspilningen.
Hvis din klient fryser når du prøver at afsille noget, eller den hakker ved afspilning, så lyder det som et netværksproblem. Kan du åbne dine netværksdrev i Windwos Explorer uden problemer? Hvad sker der hvis du har afspiller en videofil der ligger på klienten? Kan du afspille uden problemer i fx VLC, altså uden om MediaPortal? Trådløst eller kablet netværk? Jeg har selv lige haft et problem hvor mit netværk blev helt fucked uden at jeg gjorde noget. Til sidst kunne jeg ikke engang komme ind på de delte mapper i Windows explorer. Der var intet i vejen med selve forbindelsen, jeg kunne sagtens gå på nettet. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kan være denne kan vise om det er netværksproblemer. Jeg har ikke selv prøvet den endnu
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Hvad codec bruger du til at afspille med, har du husket at sætte hak ved DXVA til det codec du benytter.
Kan du se de ting som du har optaget uden at det hakker? Opgraderede du MediaPortal eller installerede den fra ny. Har du sat de samme codecs som før du opgraderede? Jeg kører også med MP 1.0.1 og benytter PowerDVD 8 codec. Har en selv en T7200 med 2 GB ram og et Radeon 4550. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke det er et netværks problem. Problemet er det samme på wireless N og 100 mb kabel.
Codec? Jeg kan vælge mellem ffdshow, Intervideo og MPC mpeg 2. Hvor sætter jeg DXVA?
Det hakker både når jeg ser optaget tv og live tv. Det underlige er at det ser ud til det er hele GUI'en der hakker, selv info teksten under billedet. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan tilføje at hvis jeg ser det optagede tv med VLC player'en, ser det meget mere flydende ud. Er der nogen der har et bud til hvad codec indstillingerne skal stå til på server og klient?
På forhånd tak
|
|
![]() |
|
![]() |
MPC burde kunne køre DXVA, men jeg har ikke kunne få det til at virke med hverken Nvidia eller Ati kort.
Mit bedste bud ville være at køre med ffdshow indtil du får noget codec som kan bruge DXVA som er hardware video acceleration. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |