recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal - Moving Pictures afspiller ikke ISO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal - Moving Pictures afspiller ikke ISO?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal - Moving Pictures afspiller ikke ISO?
    Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 01:24
Hej.

Jeg er ved at rode med min HTPC som jrg har installeret Mediaportal 1.2.0.0 Final på. Derudover har jeg installeret Moving pictures samt SAF 6 codecs. OS er win7.

Til at mounte ISO'er med har jeg Deamon tools lite.

Umiddelbart virker det hele fint, men den er begyndt ikke at vil starte den interne afspiller når jeg afspller en ISO fil. Istedet starter den Windows medie player op. Den starter fint den interne player når jeg afspiller mkv eller dvd i mappestruktur.

Jeg har prøvet at afinstallere mediaportal og genindstallere den, men uden held.

Nogen med nogle kloge vise ord?

Jeg kiggede ganske kort på XBMC som et alternativ da denne umiddelbart er mere plug n play. Men jeg kender ikke XBMC særlig godt - hvad skal der til for at få covers osv som med moving pictures og for at få den til at afspille blu-ray mappe + iso? Ville det evt. være et godt alternativ til Media portal?

På forhånd tak. :-)

Redigeret af Dylmer - 11-Oktober-2011 kl. 23:06
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 20:37
Slet ingen som har et svar på dette??
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 23:05
Så har jeg fundet noget af problemet.
Windows var sat til at starte WMP når der blev isat en dvd. - Rettet

Dog afspiller Moving Pictures ikke ISO'er. Efter man har trykket går der et par sekunder og så er man tilbage ved filmen igen.
Hvis jeg derimod prøver direkte fra mediaportal, altså under "videoer", så starter den fint. Så der er et eller andet i Moving Pictures som går galt.

Nogle forslag?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu