recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal Passtrough problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal Passtrough problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal Passtrough problem
    Sendt: 24-April-2009 kl. 20:02

Hej.

Jeg har næsten fået min HTPC til og køre perfekt. Mangler blot noget justering af lyd.

Problemmet er, at når jeg ser DVD film med DTS, så vil jeg gerne have, at den sender signalet direkt over til min reciever, som så behandler lyden. Jeg bruger optisk kabel. Hvis jeg går i Windows og starter power dvd, så sender den lyden direkte til min reciever og lyden bliver rigtig god, men i mediportal sender den ikke signal direkte over. Hvad gøre jeg galt.

Codec = Power DVD 7, Divx, Xvid, Ac3 Filtre

System = Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 5000+ EE, 2 GB Ram,500Gb HD og et Floppy DTV kort med Viaacess cam fra MM Vision.

Jeg har sat i AC3 filtre config til 5.1 højtaler og brug SPDIF og i mediaportal har jeg sat powerdvd som video og audio decoder og sat flut ben i AC3, men der sker ingen ting. Nogen der har nogle råd. P.S god weekend

Redigeret af Schumi112 - 24-April-2009 kl. 20:04
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 23:08

Måske jeg burde og gå i gang med patriarkens lydguide når jeg finder et par ledig timer.

Så afinstallere divx,xvid, Ac3 filtre også installere FFDshow. Så vidt jeg kan læse er det en stor fejl og sætte op til 5,1 lyd når man vil lave passtrough. Det skal vidst sættes til 2 kanaler og 48000khz.

Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 02:48

Hejsa

AC3 filter og Mediaportal virker fint med passthrugh.
Du skal sætte outputformat til "AS IS (no change)"
Husk at krydse use SPDIF af

Derefter vælger du fanebladet "SPDIF"
Sæt kryds ved SPDIF Passthrugh "AC3" & "DTS"

SPDIF/DTS mode skal stå til auto.

Så skulle du gerne have passtrugh på alt din lyd :)

mvh
Kongedam

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 14:35

Super tak for svar Kongedam det vil jeg da lige prøve.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 16:53

Hej.

Så fik jeg det til og virke. Det var mediaportal jeg ikke havde fået sat korrekt op. Det passer meget godt med, at det virkede i windows men ik mediaportal. Mediaportal er nu sat op i DVD og Video til, at der skal bruges AC3 Filtre, som lyd decoder. Det vel også korrekt?

Jeg har lige et tillægs spørgsmål, som måske er dumt. Nu hvor pc'en smid lyd direkte til reciever, så når jeg spille musik, så kommer stemmen ud af centeren, mens instrumenter/lyd efekter ryger rundt i for og bag ht. Det er vel også korrekt?

Tak for hjælpen

Redigeret af Schumi112 - 25-April-2009 kl. 16:54
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 22:58

Hmm, det kommer an på hvordan du har sat windows op til at styre dine højtalere.

Hvis du har sat windows til Stereo med understøttelse for DTS/AC3, så vil du kun have sourround på de formater der er DTS/AC3 og normal streo lyd på musik.Det er sådan at jeg fortrætter det.

Du kan også sætte den til 5/1 eller 7/1 så mener jeg at den smider dit stereo ud i de formater, men jeg syntes at musik bliver lidt tam at høre på, når center afspiller stemmerne.

Hvis man har en 5/1 lyd dvd, ja så er det en anden ting, der vil MP smide det rigtigt ud :)

Hvis du vil have 5/1 lyd på Stereo kilder, så kan du bare sætte AC3 filteret outputformat til "5/1"

Redigeret af kongedam - 25-April-2009 kl. 22:59
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 14:21
Tak for svar. Jeg vil lige prøve og lege lidt med det. Det er i små afd. Det er rart er være ved vejs ende af projectet. Tak for hjælpen

Redigeret af Schumi112 - 27-April-2009 kl. 14:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu