|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() Sendt: 15-Maj-2008 kl. 22:16 |
Hej alle,
Har tidligere udtalt mig lidt skeptisk omkring de tidligere mediaportal versioner, men efter at have RC1 installeret som primær HTPC software i en uges må jeg indrømme at de er godt på vej. Programmet er f.eks i stand til at afspille mpeg4 kanalerne med DVB subs uden problemer med DXVA 1.0 under XP. Det har hverken Fireviewer eller SageTV kunnet for mig (havde problemer med kraftig pixelering). En anden fed feature som faktisk virker udemærket er mulighed for at se optage/se flere programmer på samme MUX samtidig med kun én tuner. Programmet indeholder stadig en del småbugs, men ser ud til at være på vej til at være et reelt alternativ hvis man vil have DVB subs og MPEG 4 HDTV. |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Hvordan håndterer du flere streams med dit CAM på de kodede kanaler. Det kræver jo sådan set at flere kanaler kan dekodes samtidig, at kunne optage to kanaler i samme MUX, for ellers ender optagelsen jo krypteret på harddisken? |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Godt spørgsmål :) - CAM'et kan åbenbart decode to signaler samtidig på samme MUX. Bruger floppyDTV med Viaccess CAM i øvrigt.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg overvejer meget om jeg skal bruge Mediaportal på min nye HTPC, det du skriver med at man kan optage flere programmer på sammen mux lyder da super med mine 2x floppyDTV.. Også det at Vista MCE ikke kan se HD programmer, er også rimelig bittert.. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
begge kanaler var kodet kanaler? hvad var det for nogen? |
|
![]() |
|
![]() |
Kan ikke lige huske det, men som det fremgår her kan Floppy/FireDTV descramble flere kanaler samtidig.
|
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Det kommer så helt an på det CAM du bruger, og jeg har endnu ikke set et Viaccess CAM der kan afkode mere end en stream ad gangen. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok - testede lige igen. Kunne se TV2 Film mens jeg optog TV2 Zulu. Det er vel kodede kanaler begge to tænker jeg. Har Viaccess CAM fra mm-vision i øvrigt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan jeg også, men ikke uden at afkode optagelsen inden redigering i et DVD Author program. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Forstår ikke hvor du vil hen. Jeg kan optage TV2 Film og TV2 Zulu samtidig, frit skifte rundt mellem dem - både live og se den ene optagelse mens den anden forsætter. Det kan kun betyde en ting. Hvad du så skal før du redigerer dem er af mindre betydning synes jeg.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10592 |
![]() |
Jeg tror at optagelsen er i kodet format. Den afkodes så når du efterfølgende ser den, men det sker uden man bemærker det. Jeg antager derfor, at du ikke vil kunne se en sådan optagelse på en anden pc, som ikke har et passende CA modul, før optagelsen er afkodet. Det er ihvertfald den almindelige måde som 2 samtidige optagelser af kodede udsendelser foregår på. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Så hvis jeg hopper rundt mellem to optagelser mens de optages så gemmes der en uskøn blanding af scrambled og de-scrambled information på harddisken i de respektive filer?
Det lyder helt urealistisk i mine ører, men jeg skal da gerne teste om jeg kan afspille filerne på en anden computer når jeg kommer hjem. Vender tilbage med mere info. Synes i øvrigt at Frodos udtalelse på førnævnte side taler lidt imod jeres teori: "However there is a limit on the number of simultanous channels you can descramble at the same time This limit depends soley on the CAM you use. Some CAMs can only descramble 1 channel at the time while others can descramble 2-16 channels at the same time." Redigeret af NikolajC - 16-Maj-2008 kl. 10:21 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |