recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal RC1 - en klar forbedring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal RC1 - en klar forbedring

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Så hvis jeg hopper rundt mellem to optagelser mens de optages så gemmes der en uskøn blanding af scrambled og de-scrambled information på harddisken i de respektive filer?

Sådan virker min DVB-C modtager med 2 tunere. Hvis jeg ikke tænker mig om, så ender de fleste optagelser kodet på harddisken, men den kan så sættes til køre et batch-job, hvor den dekoder optagelserne hvis de skal redigeres på en PC.

Synes i øvrigt at Frodos udtalelse på førnævnte side taler lidt imod jeres teori:

"However there is a limit on the number of simultanous channels you can descramble at the same time This limit depends soley on the CAM you use. Some CAMs can only descramble 1 channel at the time while others can descramble 2-16 channels at the same time."

Nej, tværtimod. Det kommer helt an på det anvendte CAM modul, og det som MM-Vision sælger ligner dem jeg selv bruger:

Du kan jo tjekke om dit er det samme.
Mvh Hans
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 10:47

"However there is a limit on the number of simultanous channels you can descramble at the same time This limit depends soley on the CAM you use. Some CAMs can only descramble 1 channel at the time while others can descramble 2-16 channels at the same time."

Det er sikkert fuldstændig rigtigt, men jeg har endnu ikke oplevet et CA modul der kan afkode mere end én kanal ad gangen - skal dog ikke afvise, at de muligvis findes.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 12:07
Jeps - skal nok vende tilbage med mere info når jeg har testet lidt mere. Er det korrekt forstået at (iflg. jeres teori) burde programmet kunne optage alle kanaler på den samme MUX i scrambled format?
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 12:29

Skal man gøre noget specielt ... i tvserveren(?) ... for at få simultan optagelse og visning af flere kanaler til at virke?

Eller virker det bare automatisk - hvis ellers ens CAM understøtter det (og der sendes flere kanaler i samme MUX)

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 16:47

Jeps - skal nok vende tilbage med mere info når jeg har testet lidt mere. Er det korrekt forstået at (iflg. jeres teori) burde programmet kunne optage alle kanaler på den samme MUX i scrambled format?

Nej - Begrænsningen er normalt, at du kan optage 2 og se en 3. kanal i samme MUX.
Mvh Hans
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 17:11
Ok tak for svaret.

Jeg har testet lidt mere på det. Har gjort følgende:

1. Optaget 30 sekunder af TV2 Zulu og TV2 Film _samtidig_
2. Overført .ts filerne til min laptop.
3. Afspillet begge filer _uden_ problemer i MPC.

Andet jeg skal prøve før I er overbevist? :)

JessGade: Som udgangspunkt tror jeg ikke du skal ændre noget. Hvis man bruger flere kort kan det være en ide at slå "EPG idle" fra, da det har tenden til at blokkere det ene kort for at hente EPG.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu