recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaPortal - småting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaPortal - småting

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaPortal - småting
    Sendt: 21-Juni-2011 kl. 20:24
Hejsa

Er der nogen som har erfaringer med disse småtings spørgsmål jeg har her under:

-Hvis jeg ser TV og stykker Stop, så skal gider jeg ikke bekræfte det bagefter. Den skal bare stoppe. Kan man undgå det?

-Når jeg i Musik kommer under et album, hvordan afspiller jeg så hele albummet på en nem måde?

-Under billeder, vil jeg nemt kunne sætte et diasshow i gang for et mappe med billeder. Hvordan?

-I TVguiden på MCE fik jeg billede og information fra ONTV med til tvshows. Det så ekstra godt ud med et lille billede der passede til filmen eller tv-serien. Det kommer ikke med ind i guiden i MP. Hordan får man det, hvis det overhovedet er forberedt på det?

-Uanset om jeg vælger Arhus eller Copenhagen under Weather, så kan den ikke hente noget information frem. Hvad mangler jeg at gøre?

-Hvor i alverden tilføjer man RSS feeds henne? (Denne kan jeg sikkert læst mig til, men nu var jeg i gang ;)

Det var vist lige det. Jeg køre med StreamedMP skin og det ser virkelig godt ud. Foreslå gerne jeres favorit skin og hvorfor i har det.

Mvh. Simon

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:01

-Hvor i alverden tilføjer man RSS feeds henne? (Denne kan jeg sikkert læst mig til, men nu var jeg i gang ;) - tilføjer du i plugin i MP configuration - RSS news - enable - config
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:09
-Under billeder, vil jeg nemt kunne sætte et diasshow i gang for et mappe med billeder. Hvordan? - kan du bruge - fjernbetjening - til venstre - menu kommer frem - billed serie - eller billedserie all
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:11
-Når jeg i Musik kommer under et album, hvordan afspiller jeg så hele albummet på en nem måde? - højreklik på det album du vil spille og vælg spil nu - så burde den spille hele den ønskede album
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 22:01
Benu - tak for dine svar. Et par kommentarer

RSS - den havde jeg ikke set. Jeg havde set noget i InfoService, hvor jeg forsøgte mig. Men når jeg enabler InfoService, så virker mine menuer ikke i StreamedMP skin!!!

Billeder - jeg syntes desværre det er lidt mere besværligt og ikke intuitivt i forhold til Win MediaCenter, hvor der i toppen var en knap der hed Diasshow. Og jeg synes ikke det er super nemt at vide hvor man faktisk skal trykkle hen for at få den menu frem. Nogle er det til højre, andre gange til venstre, nogle gange endda op, tror jeg jeg har prøvet. Men det kan måske ikke være anderledes.

Musik - nu siger du højreklik, men jeg bruger fjernbetjening :)  men jeg fandt ud af Play knappen faktisk virker når man står på albummet. MEN en ting jeg mangler er at kunne tilføje til playlisten. Jeg kan ikke se hvordan jeg tilføje 2 albums efter hinanden til playlisten.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 22:10
pil til venstre fremkalder menu i standard skin - info kan bruges i stedet for højre musetast og kan bruges til at tilføje til playliste etc

Redigeret af Benu - 22-Juni-2011 kl. 22:11
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 07:50
Ahhh, mange tak. Vidste ikke info havde den funktion :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu