|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() Sendt: 18-April-2008 kl. 16:49 |
Mediaportals udviklingsteam har lige frigivet den nyeste version af deres Software, version 1.0.0.0 RC1. Dette er ikke en stabil version endnu, men en såkaldt Release Candidate. For dem der ikke ved det, så er det en slags før-udgave af den endelige version. De er nået så langt i udviklingen at de mener at de har et færdigt produkt, hvorefter de frigiver en RC til folk, der så kan downloade den og teste den. Det er altså meget tæt på at den er stabil. TV-server: Grunden til at jeg personligt (og mange andre) har ventet med længsel på denne release er at det er første gang at de dropper deres gamle TVengine 2.0 og kun bruger den nye TVengine 3.0 - også kaldet TVserver. Denne skiller selve tv-tuner-delen ud af det egentlige program (den fungerer som Backend) og kører derfor helt seperat. En smart feature er at man fra en hvilken som helst computer på netværket kan få adgang til TVserveren og dens tunere, og på den måde samle alle tunere et sted. Fuld DVB support: I modsætning til MS MCE (2005 og Vista) er der fuld support for alle typer tunere, både analoge og digitale - også begge dele samtidigt. Og det er muligt at få glæde af sine HD kanaler. Jeg har ikke selv testet dette (da jeg ikke har DVB endnu), men det virker for andre. DVB Subtitles: En anden feature som kun kan bruges sammen med deres TVserver er support for DVBsubtitles. Om dette er en del af denne release ved jeg ikke (bruger som sagt ikke DVB), men ellers er det som et plugin og skulle eftersigende køre ret stabilt. Enkelt Installation: MediaPortal med TVserver har tidligere været en rodet affære at installere, da der bl.a. skal bruges en SQL server som skulle installeres seperat. Alt dette skulle nu være samlet i en pakke, så man blot klikker installer og så sørger den selv for at installere det der skal bruges. Der er selvfølgeligt også en mulighed for selv at bestemme hvad der skal installeres, for de mere avancerede brugere.
Jeg har ikke selv testet det endnu - er igang med at installere - men ville lige smide en kommentar om det med det samme. [EDIT]Kan ikke starte TV-serveren efter installation af RC1. Der er flere der har samme problem, tyder på der har sneget sig en fejl ind. Opdaterer når der er fundet en løsning. [EDIT]Problemet skulle nu være løst, og de har opdateret linket til download, så man kan hente den nye version. Forsøger at installere igen. [EDIT]Kunnde være man også lige skulle skrive et link, til alle dem som ikke har deres hjemmeside som homepage: Redigeret af jonaskp - 18-April-2008 kl. 23:38 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Kommer lige med en Update: Har fået det til at virke. Jeg havde nogle problemer efter jeg havde installeret den nye version, men det viste sig at være mig der havde været et fjols. Lige nu kører det perfekt uden problemer, på min server, på min HTPC i stuen og på min laptop. Der skal lidt mere testing til at finde ud af hvor stabilt det er, men indtil videre fungerer det. Jeg vil anbefale folk der har et par timer og er interesseret i HTPC at prøve at installere det og lege med det. Der er rigtigt mange muligheder i det her, og nu er det også blevet rigtigt nemt at installere. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Er det Windoze eller Linux baseret?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er Windows, men både gratis og Open-Source.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Bruger MS Stream Engine og dermed DVR-MS filer. Jeg er meget spændt på hvordan de har fået DVB-Subs til at fungerer (er ved at dowloade nu, men det ser ud til at der er 23,5 mill andre der har fået samme ide
![]() |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hvad er forskellen på MP 0.2.3.0 og MP 1.0.0.0 RC1 hvis man ikke bruger tv funktionen?
Ved du om de mest benyttet plugins (som Myfilms) og de skins virker med MP 1 RC1? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvis det er mig du spørger, så er det helt ved siden af, jeg er totalt uerfaren i MP. Jeg har kun læst på deres hjemmeside. Jeg har flere gange prøvet deres SW men har givet op hver gang, enten på grund af installationsproblemer eller manglende undertekster. Det mener de at de nu har løst, så jeg prøver igen (man skal altid være åben for nyt |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Det var nu mere henvendt til jonaskp, men tak for svar! ![]() |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Lyder spændende, håber de har fået det til at fungere så kan det godt være jeg skulle overveje det Hvordan er bruger venligheden i forhold til Vista MCE?. kæresten skulle jo også gerne kunne bruge det.. Redigeret af Pizzabager - 19-April-2008 kl. 05:40 |
|
![]() |
|
![]() |
Der var jo et par spørgsmål siden jeg var inde. @MCenterfreak: En af nyskabelserne ved TVserver er netop at de er gået væk fra at bruge DVR-MS. Man kan nu vælge at optage i mpeg eller .ts format istedet. Hvis du har fået det installeret siden din sidste besked har du nok også selv opdaget dette. @Centric: Hvis du ikke bruger TV så ser jeg ikke den store grund til at opdatere lige nu. Der er selvfølgeligt bugfixes og features i den nye release som ikke drejer sig om TV, men det er helt klart her den største opgradering ligger. Samtidigt er der, som du selv er inde på, ikke nogle af plugins'ne der er blevet opgraderet til en RC1 version endnu. Jeg har installeret TVseries (fantastisk plugin) og det kører udemærket. Dog har jeg problemer med at synche med online databasen på nogle af serierne, men om dette er RC1 relateret eller en fejl 40 ved jeg ikke. @Pizzabager: Om det er brugervenligt er selvfølgeligt helt op til den enkelte at bedømme. Jeg ville mene at det i høj grad er det. Jeg har ikke haft MCE (hverken Vista eller 2005) installeret og brugt i dagligdagen, men jeg har nogle erfaringer med det hvor jeg har testet det i kortere tid, og jeg vil mene at MediaPortal er ligeså nemt at finde rundt i. Der gik ikke 2 dage fra jeg havde installeret det første gang til min kæreste kunne bruge det helt selvstændigt uden at spørge om ting. Samtidigt har det den store force at du kan customize en helt masse, en af de mere åbenlyse ting er skins. Hvis du eller din kæreste ikke er tilfredse med Vista's blå skin så er der masser af andre muligheder. Vær dog opmærksom på at det jo ikke er en final release og der derfor kan forekomme bugs. Jeg er selv stødt ind i et par stykker, men ikke noget voldsomt. Redigeret af jonaskp - 20-April-2008 kl. 15:18 |
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Har også fået installeret Mediaportal v 1.0.0.0 RC1 og syntes den virker ganske godt :) Super nice at der nu også er undertekster der fungere med dvb-c. Det eneste jeg ikke kan få til at virke lige nu er EPG :( |
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
I den forbindelse er det værd at understrege at MediaPortal er frit software under GPL licensen. Man kan bruge softwaren uden at blive truet på livet af advokater (som med Microsoft software), og man må ændre på softwaren alt det som man har lyst til. Hvis man synes at der mangler en feature, er det bare at gå i gang med at kode den, eller eventuelt betale andre for at gøre det hvis man ikke selv kan (eller har tid). Microsoft er take-it-or-leave-it software. Redigeret af JesperLund - 20-April-2008 kl. 17:27 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |