Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 17:57 |
deepmagic skrev:
Har også fået installeret Mediaportal v 1.0.0.0 RC1 og syntes den virker ganske godt :) Super nice at der nu også er undertekster der fungere med dvb-c. Det eneste jeg ikke kan få til at virke lige nu er EPG :(
|
Jeg bruger selv i øjeblikket TVGG til at grabbe epg med. Har sat Windows Task scheduler til at køre den hver aften kl 23 og det virker fint. Husk at enable XMLTV plugin på din TVserver og indstille dette.
En lille mystisk ting er også at du fra din MediaPortal folder (ikke tvserver) skal gå ind i XMLTV mappen og kopiere xmltv.dtd over i den mappe hvor du fremover gemmer din grabbede XMLTV.xml fil.
Alt dette er selvfølgeligt hvis du grabber fra internettet, hvis du grabber fra et DVB kort, så ved jeg det desværre ikke.
[edit]Kan se at TVGG hjemmesiden ikke lige er oppe i øjeblikket, så kan ikke lige ligge et link ind til den.
Redigeret af jonaskp - 20-April-2008 kl. 17:58
|
 |
deepmagic
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 483
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 20:53 |
Så nu virker min EPG (manglede lige at sætte en flueben ) Det er sku sejt at den virker uden ekstra programmer/plugin.
Jeg bruger et Floppydtv (dvb-c) og stort set alt spiller nu. (Mangler dog TV 2 Sport HD)
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 21:10 |
deepmagic skrev:
Så nu virker min EPG (manglede lige at sætte en flueben ) Det er sku sejt at den virker uden ekstra programmer/plugin.
Jeg bruger et Floppydtv (dvb-c) og stort set alt spiller nu. (Mangler dog TV 2 Sport HD)
|
Hvorfor mangler du den, kan du ike fange den?? kunne du fange den før du installerede mediaportal??
|
 |
deepmagic
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 21:14 |
Pizzbager, nej jeg fik den heller ikke installeret før, men jeg har prøvet nu med disse information men der kommer intet signal.
- Frekvens: 786
- Symbolrate: 6875
- QAM: 64
Jeg bor i kbh amt, så det kan måske være at det er forkerte indstillinger.
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 21:20 |
deepmagic skrev:
Pizzbager, nej jeg fik den heller ikke installeret før, men jeg har prøvet nu med disse information men der kommer intet signal.
- Frekvens: 786
- Symbolrate: 6875
- QAM: 64
Jeg bor i kbh amt, så det kan måske være at det er forkerte indstillinger.
|
Okay jeg håber du finder ud af det, jeg har nemlig bestilt FloppyDTV, og bor også i kbh amt.. TV2sport HD skal jeg have til at virke..
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 21-April-2008 kl. 00:20 |
Jeg kan simpelthen ikke få det til at køre.
På Vista:
Fjernede alle tidligere versioner af MediaPortal via kontolpanel/programmer. Den gjorde meget ud af at ALT der bare ligner MediaPortal vil forsvinde, jeg sagde ok!
installerede ny version 1.0 beta med defaults (one click)
Starter jeg nu Media Portal fra Start så kommer der en SplashScreen med ver. 0.2.3.0 og så hænger den!
Når jeg så har ventet længe nok slår jeg den ned og der kommer så en meddelese om at Media Portal Chrashed unexpectedly
Nogen forslag?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10592
|
Sendt: 21-April-2008 kl. 08:52 |
Installerede den ny version af MP i lørdags. Denne betaversion er dog noget buggy - frøs flere gange og eneste måde at komme ud af programmet på, var at slukke for strømmen på vægudtaget. Jeg afinstallerede den derfor igen og vil afvente en mere stabil udgave.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
johnlc
Bruger
Oprettet: 27-November-2005
Point: 73
|
Sendt: 21-April-2008 kl. 09:17 |
fltk skrev:
Installerede den ny version af MP i lørdags. Denne betaversion er dog noget buggy - frøs flere gange og eneste måde at komme ud af programmet på, var at slukke for strømmen på vægudtaget. Jeg afinstallerede den derfor igen og vil afvente en mere stabil udgave.
Flemming
|
Ja der kan nu være forskellige opfattelser af det, for jeg installerede også i lørdags, og det kører fantastisk på Vista & FloppyDTV.
Men jeg vil også give dig ret i, at nogen åbenbart oplever gevaldige problemer i forbindelse med installation.
|
 |
johnlc
Bruger
Oprettet: 27-November-2005
Point: 73
|
Sendt: 21-April-2008 kl. 09:23 |
MCenterFreak skrev:
På Vista:
Fjernede alle tidligere versioner af MediaPortal via Starter jeg nu Media Portal fra Start så kommer der en SplashScreen med ver. 0.2.3.0 og så hænger den! Nogen forslag?
|
Hm, ved ikke mht Splash Screen - det har jeg slet ikke kigget på. Men du skal køre Mediaportal Configuration og gemme inden du forsøger starte mediaportal programmet - ellers starter den ikke så vidt jeg husker.
|
 |