recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal VS Win MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal VS Win MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal VS Win MCE
    Sendt: 09-November-2007 kl. 21:35

har lige nogen ting jeg gerne ville spørge om ang. mediaportal.

inden for kort tid skal jeg have opgraderet min HTPC.  med 2 stk floppyDTV (til TDC kabeltv samt canal+ total pakke) eller tilsvarende hvis der er noget. og der er nogen ting der irritere mig ikke virker med WIN MCE.

Så jeg må hører ang mediaportal.

undertekster: de er hardcodet på de fleste kanaler, men vist ikke alle? har så læst i en anden tråd herinde at man godt kan få undertekster til at virke med DVB-T, passer det også på DVB-C.

Problemer med lyd i forskellige sprog i højre venstre side, er det også på Mediaportal?

HD kanaler i Mpeg4.. virker efter hvad jeg læser vist ikke med floppyDTV i Win MCE, virker det i mediaportal? (surt at have mulighed for at se HD tv men programmet ikke understøtter det. især når der kommer flere kanaler snart også i Mpeg4)

Brugervenlighed:
virker mce remote til almindelige bruger funktioner i mediaportal??
Er EPG tilsvarende MCE? bedre eller dårligere?
Virker Start og sluk efter optagelse ordenligt?
kan man få undertekster(SRT) på divx filer ligesom MCE?

Det var en del spørgsmål, men skal jeg bruge en del penge på opgradering af min HTPC, Vil jeg have noget der er pengene værd. og ikke en masse halve løsninger.

håber i kan svare på noget af det

Redigeret af Pizzabager - 09-November-2007 kl. 21:37
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 19:21

Jeg har prøvet begge dele, men synes helt klart at MCE er langt nemmere at have med at gøre.

Jeg fik MP til at virke i alle henseender inkl. dvb undertekster programguide og det hele, men efter kort tid måtte jeg sande at MCE virker langt mere brugervenligt og er hurtigere at sætte op. Desværre kan man ikke både bruge analoge og digitale kort samtidig og heller ikke få undertekster på dvb kanaler i MCE.(det kan man i MP)

MCE remoten virker til alle funktioner i MP og kan tilmed programeres til at gøre næsten hvad som helst når som helst. Dette er et plus efter min mening.

EPG minder meget om MCE´s men er ikke så nem at overskue synes jeg ikke ang søgemuligheder....film, dokumentar osv. Så dårligere efter min mening.

Start og stop af optagelser virker ligesom i MCE så ingen problemer der.

Man kan også få undertekster på divx osv.

Men jeg synes godt nok at jeg havde mange problemer med at få alt til at virke i MP og gu ve hvor mange gange det ikke er gået ned mens jeg prøvede tingene af. Måske var det fordi at jeg kørte med tv server (dette var nødvendigt får at få undertekster på dvb). Og når man så endelig havde fået det hele på plads efter lang tids hårdt slid så synes jeg egentlig aldrig at det virkede rigtig godt med MP. Synes at det virkede meget tungt når jeg skiftede kanal fra analog til digital og det var som om at computeren frøs hele tiden når man ændrede indstillinger og div andre ting.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 00:56

Fatter ikke hvorfor i ikke bruger DVBViewer.

Jeg er godt nok knotten over deres elendige service, men det er desværre det eneste program der virker fornuftigt med DVB-T/C

Hvis MCE2005 eller Vista MCE virkede med undertekster, så var de det jeg ville, på trods af de mange fancy ting DVBViewer kan, og jeg dermed måtte undvære

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 04:51
det har noget med kæresten at gøre..  vil faktisk meget gerne blive med Win MCE, da hun sikkert vil blive fornærmet over at skifte netop som hun har fundet ud af hvordan det hele virker :)
Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Jeg har prøvet begge dele, men synes helt klart at MCE er langt nemmere at have med at gøre.

Det er også min vurdering, jeg opgav ret hurtigt da jeg syntes det var ekstremt besværligt at opsætte EPG korrekt.

Men når MP er sat op, virker det vel stort set som MCE?
Det ligner jo ekstremt meget.

Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Jeg fik MP til at virke i alle henseender inkl. dvb undertekster programguide og det hele.
MCE remoten virker til alle funktioner i MP og kan tilmed programeres til at gøre næsten hvad som helst når som helst.
EPG minder meget om MCE´s men er ikke så nem at overskue synes jeg ikke ang søgemuligheder....film, dokumentar osv.
Start og stop af optagelser virker ligesom i MCE så ingen problemer der.Man kan også få undertekster på divx osv.

Og når man så endelig havde fået det hele på plads efter lang tids hårdt slid så synes jeg egentlig aldrig at det virkede rigtig godt med MP. Synes at det virkede meget tungt når jeg skiftede kanal fra analog til digital og det var som om at computeren frøs hele tiden når man ændrede indstillinger og div andre ting.

Kunne man forestille sig at problemet var 2 tunerkort, som måske ikke er korrekt integreret i MP?
Eller prøvede du også kun med fx digitalt kort og var det lige så tungt dér?

På forhånd tak for god information, jeg overvejer nemlig selv at afprøve MP igen for at få undertekster på TV2.

Virker tekstTV i MP?
Kan der skiftes mellem sprog i fx Disney eller Cartoon Channel?

--
Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 15:46
Jeg tror jeg bliver ved MCE. men venter lige med de floppyDTV, synes ikke det er pengene værd endnu. men hvis MCE kommer med undertekster og Mpeg4 support, så køber jeg floppyDTV omgående :)
Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Jeg tror jeg bliver ved MCE. men venter lige med de floppyDTV, synes ikke det er pengene værd endnu. men hvis MCE kommer med undertekster og Mpeg4 support, så køber jeg floppyDTV omgående :)

Jeg vil sige, at vi er utrolig glade for vores. Billedet er så meget bedre med FloppyDTV end vores gamle Hauppauge Hauppauge WinTV-PVR 500MCE - selv konen kan se forskellen

Jeg overvejer at lege lidt mere med MP eller at købe DVBViewer, da vi indimellem ser TV2 og mangler underteskter samt en sjælden gang ønsker at bruge TekstTV.

Jeg kan heller ikke se SilverHD og jeg tror det er fordi den kanal benytter MPEG4 eller H.264 :(
Jeg skal dog ikke bruge kanalen til noget, da jeg blot har købt abb. på den og Discovery HD for at se hvor meget bedre signalet er end det almindelige digitale signal. Og det er meget bedre

Jeg skal nok vende tilbage når jeg engang har fået taget mig sammen til at "splitte" min velfungerende HTPC ad...

--
Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu