recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal / XBMC til Netflix, HBO osv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal / XBMC til Netflix, HBO osv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal / XBMC til Netflix, HBO osv?
    Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 07:45
Er der nogen der har erfaringer med brugen af streaming tjenester via Mediaportal eller XBMC?

Selv har jeg prøvet det nye plugin til Netflix der er lavet til Mediaportal, men desværre er der noget med der ikke er en API der fungerer det er vist kun i U.S.A det virker (TYPISK!). Man kan søge og starte en film fra pluginet, men ikke mere end det fik jeg den til så det er ikke holdbart. Programmøren af dette plugin er ved at se på muligheden for understtøtelse af HBO :-).

Til XBMC har jeg set der lavet et add-on til viaplay.se og programmøren vil også lave understøttelse for viaplay.se og muligvis live sport. 

Hvad med Netflix, HBO og evt. andre streamingtjenester via mediaportal eller XBMC som må regnes for de førende mediacenter software er der nogen der kender til nogle løsninger?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 09:58
Spørgsmålet er om man skulle løse de problemer med at integrere streaming tjenester  i mediacentersoftware på en anden måde...

Sammenligner man med apps på mobilpmrådet til f.eks. radio, så har hver udbyder sin egen apps, som man skal skifte rundt mellem og deres eget individulle brugerinterface...

TV-apps synes at gentage dette mønster en Apps pr. udbyder..

Sådan kunne man også tænke i forhold til streamning tjenester, man lader OS skifte program og bruger fjernbetjeningen til at udføre det.

Jeg synes ikke det er på nogen måde optimalt, men måske det der kan lade sig gøre uden videre, trods forskellige bruger-interface...

HaR kørt med Netflix på mit mediacenter (windowds 7 med dvbviewer) blot med at anvende IE-browseren..
Netflix "playeren" synes jeg i browseren har et meget brugervenlig interface med alle de funktioner man kan ønske sig i selve browseren..
Problemet er fjernbetjeningen den skal integres, bruger pt. en "luft"-mus... (logitech)

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu