recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media-streamer til AVCHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia-streamer til AVCHD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Media-streamer til AVCHD
    Sendt: 12-September-2010 kl. 09:19
Hej

Jeg søger en media-streamer som kan tage de gængse formater, men vigtigst, at den kan afspille AVCHD, da jeg har et FUll-HD Panasonic videokamera, som afspiller i dette format.

Hvilke er der at vælge imellem, og fordele og ulemper modtages gerne.

På forhånd tak.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 09:37
WDTV skulle kunne ifølge denne tråd

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56984&PN=1&title=avchd-p-wd-tv

Har selv og bruger meget WDTV   men har ikke prøvet med AVCHD filer   men ellers spiller den stort set alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 09:47
Ifølge MediaInfo er min videostrøm AVC, 15.5 mps, 1920*1080.

Er det så ikke AVCHD?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 11:28
Ikke nødvendigvis

AVC er navnet på kompressionsformatet der er brugt i videoen, et andet navn for det samme er H264

AVCHD er navnet på en bestemt filstruktur
En folder der hedder BDMV som indeholder bl.a. en .mts fil der er selve videoen som er komprimeret med codecet AVC/H264. Du kan se mere om AVCHD her:

http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD

Spørgsmålet er, gemmer dit Panasonic kamera filerne i en struktur som denne med en .mts fil ? så er det AVCHD

gemmer den det istedet i en enkelt .mov eller .mp4 fil så er det ikke AVCHD - selvom kompressionen der er benyttet er samme AVC/H264

Så hvad gemmer den sine optagelser i ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:10

Format                           : BDAV
Format/Info                      : Blu-ray Video
Filstørrelse                     : 84,0 MiB
Varighed                         : 42sek.
Samlet bitrate                   : 16,5 Mbps
Maksimum samlet bitrate          : 18,0 Mbps

Video
ID                               : 4113 (0x1011)
Menu-ID                          : 1 (0x1)
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Formatprofil                     : High@L4.0
Formatindstillinger, CABC        : Ja
Formatindstillinger, ReFrames    : 4 billeder
Format_Settings_GOP              : M=1, N=24
Codec-ID                         : 27
Bitratemodus                     : Variabel
Bitrate                          : 15,5 Mbps
Maksimum bitrate                 : 16,8 Mbps
Bredde                           : 1.920 billedpunkter
Højde                            : 1.080 billedpunkter
Størrelsesforhold                : 16:9
Billedfrekvens                   : 25,000 fps
ColorSpace                       : YUV
ChromaSubsampling                : 4:2:0
BitDepth/String                  : 8 bits
Skantype                         : Sammenflettet
Skanorden                        : Topfelt først
Bits/(Billedpunkter*Billed)      : 0.298
Strømstørrelse                   : 77,6 MiB (92%)

Lyd
ID                               : 4352 (0x1100)
Menu-ID                          : 1 (0x1)
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension    : CM (complete main)
Codec-ID                         : 129
Bitratemodus                     : Konstant
Bitrate                          : 384 Kbps
Kanaler                          : 6 kanaler
Kanalpositioner                  : Front: L C R, Side: L R, LFE
Samplingsrate                    : 48,0 KHz
BitDepth/String                  : 16 bits
Videoforsinkelse                 : -80ms.
Strømstørrelse                   : 1,94 MiB (2%)

Der hvor der står fulde navn, det med .m2ts
Håber det er svar nok.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:45
Det er svar nok :)

Alle de nuværende mediastreamere understøtter afspilning af AVCHD i en eller anden form - enten som det der kaldes BD-lite hvor afspilleren finder .m2ts/.mts filen inde i strukturen og afspiller denne, eller som fuld BD understøttelse hvor hele strukturen (også en fuld BD struktur) med menu osv. afspilles. Alternativt kan de ældre mediastreamere som ikke understøtter egentlig afspilning af strukturen godt afspille selve .m2ts/.mts filen også.

Din optagelse er i AVC/H264 for video og AC-3 for audio og i en m2ts container hvilket er helt standard for strukturen så du burde direkte kunne afspille din optagelse på alle de nuværende mediastreamere baseret på enten Sigma eller Realtek chipset

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 14:15
som feks kunne være popcornhour a-200 eller c-200

et godt program til hurtigt lige at samle en række optagelser til 1 klip er tsmuxer http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html

husk første klip skal addes, og efterfølgende skal joines eller virker det ikke... husk iøvrigt at gemme som eks .m2ts

Redigeret af rhsin - 12-September-2010 kl. 17:03
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 14:20

Super mange tak for hjælpen. Det er da vidst en spidskompetence sådan der hva'!

Hvilken skal media-streamer skal jeg så vælge. Jeg har hele tiden overvejet en WD pga. størrelse og pris, men er der andre der er bedre og dyrere gør det ikke noget.

Den skal bruges til at afspille hjemmevideo og billeder. Hovedsagligt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 15:02
Toppen af poppen er Popcorn Hour C-200 og A-200 og Dune's tilsvarende modeller Prime og Base samt deres nye serie Pro og Smart - de er alle baseret på Sigma Designs 8642/43 chipset som er det kraftigste på markedet pt. med flest features - for nogle af modellerne eks. fuld Bluray understøttelse osv.

Popcorn Hour modellerne er de der har flest muligheder for tilføjelse af ekstra features i form af en meget aktiv udvikling af jukeboxes, applikationer o.lign. - Dune afspillerne er de bedst designede.

WDTV Live er en lidt billigere afspiller baseret på det svagere chipset Sigma designs 8653 - den er en udmærket afspiller men med færre features end ovenstående. Den er den eneste baseret på dette chipset og er lidt sin egen i stil og interface.

Realtek afspillerne dækker stort set resten - dvs. afspillere som Xtreamer, Xtreamer Pro, Tvix 6600n og S1, AC Ryan PlayonHD og mini, og flere andre. Realtek chipsettet er også svagere og billigere end de førstnævnte, men gør det ganske glimrende alligevel. De har en god formatunderstøttelse og de nyeste modeller har med en ny revision af chipsettet også fået understøttelse af HD audio (i de modeller hvor firmwaren har fået det implementeret) - ingen af dem understøtter fuld Bluray afspilning, men de understøtter alle såkaldt BD-lite (og dermed også afspilning af AVCHD strukturer der er en slags mini Bluray struktur). De har også en god udvikling og mange gode features.

Den største ulempe imho. ved Realtek chipsettet er dets begrænsninger i opnåelig netværkshastighed (grundet cpu o.a.) som under optimale forhold og med NFS max er omkring 40-42mbps og med SMB (normal windows sharing) endnu mindre. Det betyder ikke noget ved afspilning af de fleste almindelige filer - men det betyder at filer som er kodet med bitratespikes der overstiger dise begrænsninger ikke kan afspilles flydende over netværk. Dette er eks. rå Bluray rips, eller Bluray reencodes i mkv der under encodningen ikke er blevet begrænset til bitrate spikes under disse ca. 30-40mbps - de vil godt kunne afspille dine kamera AVCHD filer uden problemer, men du vil kunne få problemer med andre filer som nævnt.

Popcorn Hour og Dune afspillerne har gigabit interface, der godtnok ikke giver gigabit hastighed og som har givet lidt kompatibilitets problemer med noget gigabit udstyr, men som dog alligevel giver en højere netværkshastighed end Realtekafspillerne, også når der eks. kun køres 100mbit netværk. Det betyder at disse afspillere med deres kraftigere CPU'er kan afspille filer med væsntlig højere bitrate - helt op til omkring 90mbps - ikke bare fra intern harddisk, men i bedste omstændigheder også over netværk - med andre ord, risikoen for at krævende filer ikke kan afspilles er væsentligt mindre på disse afspillere sammenlignet med WDTV og Realtek afspillerne.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 17:02
en PS3 kunne måske også være et bud, da jeg syntes til afspilning af fotos klarer den det bedre... og den kan også klare dine hjemmevideoer... måske der allerede er en i huset??

edit den er så dog ikke så velegnet til rippede dvd/blu ray film.. men den kan de 2 ovenstående ting du primært skal bruge den til.... til ug

Redigeret af rhsin - 12-September-2010 kl. 17:05
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 18:14
Idéen er at jeg vil have en NAS til at trække alt materiale og så via trådløst overfører det materiale jeg vil se til min skærm.
Jeg ejer ikke en PS3.
Jeg ved ikke om WD er god nok til mit forbrug, men jeg ville selvfølgelig blive irriteret hvis den hakkede i afspilnigerne eller hvis jeg skulle sidde og vente på den.

Hvor nemt er det at få gjort Popcorn Hour C-200 trådløs?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 18:42
jeg vil ikke anbefale at forsøge at streame full hd materiale med en rimelig bitrate via trådløs.. du skal have en ethernetledning i, den vil bare hakke i afspilningen... dvd kvalitet kan gå hvis ikke signalet er for dårlig.. ellers syntes jeg ikke det er en holdbar løsning.. så hellere ofre ethernet ledning en gang for alle.. selvom det er træls

Jeg har haft en wdtv af de tidligere modeller, den var jeg slet ikke tilfreds med... wdtv live er nok bedre... om den er god nok ved jeg ikke.. men jeg er glad for mine c-200
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu