recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie boks anbefaling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedie boks anbefaling?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 13:41
Sorry for at stjæle tråden, men findes der tv der kan hvad der efterlyses?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:17
#Kim.t - ved godt der er nyt xtreamer på vej, har os haft et øje på prodigy'en, men tror sku jeg er færdig med xtreamer, efter som deres lorte etrayz har brændt 2 af mine diske af grundet dårlig firmware... Og den første xtreamer som jeg har, er alt for besværelig i menuen, og det nye menu man kan finde længere inde som de er kommet med, som også kommer til de nye modeller som start menu brydes jeg mig ikke om
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:36
Det var heller ikke for at sige at du skulle købe en Xtreamer - kan kun være ening om at det firma har en mærklig moral og forretningsetik. Men det var for at sige at der er flere nye chip på vej- både sigma og realtek. Som sagt er menuerne/GUI'en begrænset af mængden af ram og processorkraft. Og det er 2 ting som de nye generationer skulle komme med en løsning på. Om det så er nogle af firmaerne der evner at lave en god GUI er en anden sag. Eller må du købe en Apple TV2 og leve med de begrænsninger den har.......
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Sorry for at stjæle tråden, men findes der tv der kan hvad der efterlyses?
Det skal du ikke regne med. Hvis der er TV der har netværk så kan de kan læse data fra en DLNA server. Og det betyder at det er begrænset hvilke filformater der er understøttet. ISO er f.eks. ikke understøttet.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:00

En ting jeg synes er væsentlig er hvor meget vægt du lægger på GUI.

Personligt vil jeg aldrig eje eller anbefale en Medieafspiller som ikke kan parse filmtitler, hente covers og beskrivelse og sætte dette op overskueligt.
Jeg har prøvet en WDTV Live, og selvom den fungerede fint som afspiller, så synes jeg ikke det er specielt spændende at skulle bladre i windows-agtige foldere når man skal finde film. WDTV kunne noget med moviesheets, men det kræver at man manuelt opretter disse i et program på computeren og så overfører dem - imo alt for besværligt.
Om ovenstående opnås direkte på boksen eller gøres i noget software som kan køre på en NAS/Server (ved ikke om UPNP stream-server som Twonkymedia kan den slags) er jeg ikke så interesseret i.

Det er bare min egen holdning, men jeg synes det er ufatteligt væsentligt at starte med at gøre op med sig selv om ovenstående er noget man ønsker, eller om det er ligegyldigt.
Er det noget man vil have, så sætter det en relativt voldsom begrænsning for hvilke enheder man kan købe. Det er sjældent at de helt små og billige kan ovenstående.

En mulighed (hvis man har mod på at lege) er en Apple TV2 som jailbreakes og som får installeret XBMC. Det er lykkedes mig at få det til at fungere ganske fint, men det er absolut ikke en plug&play løsning på nuværende tidspunkt.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 16:00
#Kim.t - helt enig med dig der, og ved godt hvad du mener med de nye chips, processor kraft har altid noget at sige! Mit mål er en htpc på et tidspunkt, men indtil jeg har råd ville jeg have noget andet der var til at leve med.. (det er xtreameren for mig ikke længere.)

Kim.t og Jonaskp - jeg har faktisk haft en Apple tv 2 i tankerne, os fordi jeg har både iPhone og iPad (en Airport Express er også i tankerne til anlæg) men mine tanker er lidt, kan ATV2 køre 1080p mvk filer? (køre kablet netværk til orientering) og ja, hvis det blev den er jeg ude på at jailbreake til xbmc, så har jeg os en ide om hvordan det evt. Bliver på en htpc.. Og kan den opfylde de krav jeg har sat, når den er jailbreaket?
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 18:18
Den kan ikke køre 1080 - kun 720p. Det er Apple der har låst den til det. Om den er kraftig nok til at afspille 1080 ved jeg ikke. Sidst jeg læste om den stod der også noget med at iso afspilning ikke virkede 100% endnu på xbmc.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 20:43
nå okay, og ja ved godt den er låst til 720p, det iphones og ipad jo os (undtaget af ipad 2), men om den havde muldrene til at spille en 1080p film, var lidt mere det jeg var ude efter ;)

andre bokse som benytter sig af xbmc i den prisklasse?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 20:55
Jeg er ret sikker på den godt kan afspille 1080p.
[edit]For at få det helt på det rene: Den kan godt afspille 1080p, men outputter så vidt jeg ved stadig kun i 720p.
Den jeg jailbreakede og legede med står hjemme hos mine forældre (da jeg bruger "en rigtig" HTPC), men da jeg testede den inden jeg satte den op er jeg overbevist om at jeg har haft en god bid af min filmsamling igennem den. Deriblandt en del 1080p film inkl. et lossless rip af Avatar på Blu-ray som har en ret heftig bitrate.

Med hensyn til dine krav, så mener jeg at den kan spille alle de gængse formater. .iso mm. bruger jeg ikke selv, men har også hørt om at det til tider volder folk problemer, så det kan godt ske også at være tilfældet her.
Den har også USB stik, men det er et micro-usb, så det vil kræve adapter. Jeg mener godt at XBMC kan afspille fra USB harddisk på Apple TV2, men da jeg ikke har en adapter, har jeg ikke prøvet det.

Redigeret af jonaskp - 06-Juli-2011 kl. 20:59
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:00
#jonaskp - Tusinde tak for info, men vil heller være 110% sikker inden jeg køber, end at jeg vil købe og så finde ud af bagefter den ik ku, og blive skuffet :)
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 21:47
Muffeh, jeg står selv samme situation som dig pt, da min Popcorn Hour C200 lige er afgået ved døden. Den kunne ikke lige klare at bettepigen mente den skulle vandes med vandkanden :)

Jeg er lidt enig med Jonas. Det er sgu lidt lækkert hvis en mediaplayer selv kan scrape, hente covers/info osv. ned fra nettet. Dog er jeg ganske tilfreds hvis man selv kan lave html/php skins til den, som man kan til PCH. Det eneste negative ved PCH er at den ikke kan mounte mere end 1 netværksshare af gangen - og det blir nok en dealbreaker hos mig denne gang, da jeg har en Qnap NAS med flere shares.

Xtreamer er jeg ligeledes tvivlende ved selvom deres 2 kommende produkter ser lovende ud på papir og screenshots. Sidder og leger lidt med tanken om at bygge en HTPC med XMBC men det løber bare op i penge+strøm tror jeg.

Findes der andre mediastreamers (som er tilgængelige eller meget snart tilgængelige) derude som er stabile og har en god movie jukebox der kan mounte mange network shares? spawn?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 23:06
Det lyder skidt! - en PH C200 med et blu-ray drev lyder nice, for så har man det hele i en (loade tider kan jeg sagtens leve med!) men tror mit valg er faldet på at det bliver en Pio. Blu-ray og så en WDTV Live :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu