recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - medie center + extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedie center + extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esualk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: medie center + extender
    Sendt: 05-April-2008 kl. 14:05

hej

jeg går tænker på og købe et media center og extender

evt bygget et op selv...

men hvis man køber en extender så kan man se samme film f.eks. værelset som i stuen?

men hvordan fungere det ? med lyden og billedet i værelserne ?

og kan man skifte kanal på mc i stuen hvis man er i de andre værelser eller skal man være i stuen ?

håber der er nogen der kender noget til det ... :)

Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 09:11

Hej Esualk

Mit svar er baseret på et setup med Windows XP MCE/Vista MCE med Xbox 360 som extender. SageTV, Medieportal osv. er muligvis anderledes.

Når du starter Xbox som extender får du i princippet en separat brugergrænseflade til mediecentret. Dvs. du kan se én ting TV/optaget udsendelse/video direkte på mediecentret, mens lillemor kan en anden ting TV/optaget/whatever på Xboxen - og styre dette helt separat både billede og lyd.

Vær opmærksom på at antallet af tunere bestemmer om I begge kan se en tv kanal samtidig og om mediecentret kan optage programmer samtidig. Hver aktivitet kræver egen tuner. Der kommer en boks på skærmen hvis i "løber tør", hvor I kan bestemme hvilken aktivitet tuneren skal bruges til.

Der skulle snart (???) komme dedikerede MCE extendere til Vista MCE, som du kan vælge at bruge fremfor Xbox 360. Xbox er fin, men den støjer noget, hvilket kan være generende. Nyere versioner af Xboxen er blevet lidt bedre.

Redigeret af jakobbirk - 11-April-2008 kl. 09:12
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:44

Jeg er i øjeblikket ved at teste Linksys´s DMA2100 Media Center Extender.

En kort summering:

Det meste virker tilfredsstillende. Men vil helst ikke sige meget mere end det lige nu, da der også er lidt tekniske problemer. Eksempelvis kan jeg slet ikke få adgang til min musik, tilsyneladende fordi det ligger på en NAS (netværksdrev) i Vista MCE. Dette føres af een eller anden årsag ikke videre til extenderen.

Redigeret af Kandersen - 11-April-2008 kl. 11:44
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu