|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Ja jeg beklager meget, men det er altså det her Forum SW der ødelægger linket, så jeg prøver igen
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvis ta/editions/n/choose.mspx |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Nu har jeg prøvet igen. Det underlige er at der er kommet et mellerum i /windowsvis ta/ Linket fungerer alligevel i mit sidtste indlæg, men ikke i det tidligere. Strange |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||
Kunne være en fin ide med et comparison chart - selv hvis det bliver ret subjektivt er det bedre end ingenting :) |
|||
![]() |
|||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||
![]() Mht. sammenligning så er min fornemmelse at der findes en lille håndfuld større "samlede" medie centre, og så en masse løsninger som kun fokuserer på at løse dele af opgaven. Min definition af et Medie Center er en samlet løsning til at håndtere alle medier, dvs. man kan se/optage/"pause" TV, høre radio+internetradio+lagrede musikfiler samt se billeder på alm. video, audio og computer enheder i hele husstanden. Jeg mener eks. ikke at en løsning kan defineres som medie center hvis det kun giver mulighed for disse ting på en computer, ej heller hvis løsningen kræver at hovedserveren er koblet til (og begrænset til) et enkelt TV og forstærker (jvf. at løsningen skal kunne bruges på alle enheder etc.) Foreløbig har jeg læst om de fulde medie centre Windows Media Center, Media Portal og SageTV (holder mig til Windows verdenen), men iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Media_center er er åbenbart en del flere:
De tre førstnævnte er afgjort de "man" hører mest om, hvorfor jeg vil formode at de er længst fremme med at kunne tilbyde noget som fungerer - men det er blot en fornemmelse. Til sammenligning er eks. DVBViewer et produkt som udelukkende koncentrerer sig om TV/radio delen. Ingen tvivl om at den til gengæld er rigtig god til det, men det ligner ikke en komplet medie center. |
|||
![]() |
|||
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
||
Der er også Meedio. Der kan SagaTV integreres.... Man er ved at udvikle en ny version af Meedio (efter den blev solgt til Yahoo), der hedder Meedios. Der hvor jeg synes Meedio er særdeles stærk, er i dets databaseopbygning. Den er hurtig til at vise en større musiksamlinger... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ser pænt ud, men de skriver selv at der en PC frontend. Det betyder vel at det ikke kan bruges i en fuld medie center løsning (på TV)?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er da ikke korrekt. DVBViewer kan da både håndtere film og musik
|
|||
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
DVBviewer ER et TV/Radio program til digitale antennesignaler. Og det er dens enorme styrke, fordi den klare det ret godt. Dens brugerflade er langt fra så godt som Microsoft Media center eller Media Portal. At kalde DVBviewer for et Media Center, det synes jeg er lidt en tilsnigelse. Godtnok kan den afspille musik og film, men opsætningen, overblikket osv. står slet ikke mål med et virkeligt Media Center. Skulle jeg ønske mig noget, så var det en kombination af Microsoft Media Center og DVBviewer. Så ville man få et system, der både er lækkert, nemt og ikke mindst forholdsvist nemt at opsætte. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Definitionen på en bil er: den har 4 hjul, en motor, og den kan flytte dig fra a til b. Den variable del er kvalitet, pris, komfort etc., men det er stadig en bil Definitionen på et Media Center er vel at det kan håndtere alle dine medier i det samme program, herunder TV, Film, Billeder, Musik Så derfor vil jeg fastholde DVBViewer er et Media Center, hvor hovedvægten er lagt på digital TV visning og optagelse/afspilning af digital TV |
|||
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
Det kaldes vel bare timeshift ? men det eksempel du giver her, gælder jo for en enkelt maskine. Jeg synes det er meget mere interessant hvordan det virker fra andre maskiner - altså en klient. Men mon ikke det har at gøre med filformatet ? mens min MP server optager, kan jeg sagtens afspille .TS filerne i f.eks vlc imens. Jeg vil give MCenterfreak ret i at DVBViewer må betragtes som et mediecenter. At man så kan diskuttere brugervenligheden, er en anden sag, men som ovenstående skærmbillede viser, fjerner brugerfladen sig ikke ret meget fra MCE eller MP.
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
For at få det på det klare: Timeshift er når du skal ud og hente øl. Tryk på pause. Hent øl. Kom tilbage. tryk på play, se film At optage og se via en share er noget helt andet: Programmer optagelse af en film. Gå i byen. Kom hjem midt i filmen. Afspil den film der er ved at blive optaget. Optagelsen fortsætter uden problemer Det sidste har jeg haft problemer med de gange jeg har prøvet det med andre Media Centre, men det kan jo være at det fungerer bedre nu. |
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |