recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie Center løsning for digital familie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedie Center løsning for digital familie?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 23:52

Glemte lige:

Og så kan man det fra en vilkårlig PC på mit netværk (derfor skrev jeg en share, ellers havde det ikke relevans)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 09:55
Jep, det var netop den forskel jeg forsøgte at påpege.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Definitionen på en bil er: den har 4 hjul, en motor, og den kan flytte dig fra a til b. Den variable del er kvalitet, pris, komfort etc., men det er stadig en bil

Definitionen på et Media Center er vel at det kan håndtere alle dine medier i det samme program, herunder TV, Film, Billeder, Musik

Så derfor vil jeg fastholde DVBViewer er et Media Center, hvor hovedvægten er lagt på digital TV visning og optagelse/afspilning af digital TV

Jamen, jeg er som udgangspunkt enig. Men tingene kan også blive så besværlige at benytte, så man helt undlader at benytte dem. Eksempelvis musik og film afspilning, der mangler overblikket i forhold til eksempelvis Microsoft Media Center.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 11:34
på det der famøse comparisonchart, må vi sørge for at medtage WAF(Wife Acceptance Factor) - det er nok den bedste indikator for brugervenligheden ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 13:37

Oprindeligt skrevet af Jørn G. Jørn G. skrev:

Ser pænt ud, men de skriver selv at der en PC frontend. Det betyder vel at det ikke kan bruges i en fuld medie center løsning (på TV)?

TV-delen er ikke så god i programmet, hvorfor der er mange der vælger en anden løsning og så lavet et link til det i programmet. Om det kun er en frontend eller ej, synes jeg er svær at svarer. Der kan integreres mange programmer i den, og det er der også mange der gør.

Det samme kan vel siges om Windows Media Center - den tweekes der også meget på, for få et bedre program / bedre brugeroplevelse, det matcher ens behov.

Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Og så kan man det fra en vilkårlig PC på mit netværk (derfor skrev jeg en share, ellers havde det ikke relevans)
Hvordan ser det ud hvis vi taler TV og ikke PC? Understøtter DVBViewer en opsætning hvor medie centeret står gemt af vejen, og små lydløse enheder/kilenter står for den egenlige fremvisning på X antal TV rund omkring i huset?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:30
Jeg er faktisk rimelig sikker på at VMC kan have flere digitale tunere en 2. Jeg kan i hvert fald se at der er "plads" til 4 i registry, med TVpack. Dette er også hvad jeg kan læse sådan rundt omkring....Men er faktisk selv interesseret i emnet da jeg har 4 FireFloppyDTV liggende...Jeg skal bestræbe mig på at køre lidt tests i ugens løb...

Dvbviewer FIY, kan sagtens distribuere tv signalet ud til tynde klienter via Unicast. Disse klienter skal dog være i stand til at køre en DVBviewer lokalt med alt det hardware det nu kræver....Scheduling af optagelser bliver ikke centralt placeret på serveren på denne måde, den sker pr klient som bare optager på et servershare(Ikke så elegant)

Redigeret af Patriarken - 20-Oktober-2008 kl. 05:13
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 07:47

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Men er faktisk selv interesseret i emnet da jeg har 4 FireFloppyDTV liggende...Jeg skal bestræbe mig på at køre lidt tests i ugens løb...
Var det ikke dig som kørte SageTV? Er du ikke tilfreds med det siden du overvejer at skifte?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Jørn G. Jørn G. skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Men er faktisk selv interesseret i emnet da jeg har 4 FireFloppyDTV liggende...Jeg skal bestræbe mig på at køre lidt tests i ugens løb...
Var det ikke dig som kørte SageTV? Er du ikke tilfreds med det siden du overvejer at skifte?

Hehe....

Jeg kører alt muligt på testniveau, men min faste installation er VMC med tv pack 2k8 og Fire og floppydtv på stofa...

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 21:10

Mht. til extendere er det ikke helt nemt at finde noget hardware som kan levere. De fleste boxe har store begrænsninger mht. HD TV og Surround sound, og selv at samle en micro-pc som kan klare jobbet er nærmest håbløst.

Jeg så dog den her tråd (også på Recordere.dk foraet:) ) som beskriver en maskine kaldet Popcorn Hour (A-110), og den lyder præcis som det rigtige valg - hvis man vil steame medie filer fra PC i HD/DTS osv. Spørgsmålet er dog hvordan den passer ind i det samlede TV/optager setup?

Er der nogen medie center som har tænkt popcorn maskinen ind i deres setup og/eller gemmer i et format som den kan bruge?

(En søgning viser at et mediecenter kaldet GB-PVR har et plugin til denne extender, men det er vist stadig i test-fasen og lyder ikke som en særlig stabil løsning)

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu