recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie styring af video og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medie styring af video og lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medie styring af video og lyd
    Sendt: 09-December-2013 kl. 23:48
Hej recorder

Jeg står og skal flytte ind i en ny lejlighed og skal i den forbindelse have opsat mit mediesystem på en ny måde. Tidligere har jeg styret alt direkte fra min computer, men jeg vil gerne uden om den nu.

Selve setuppet består pt af en pioneer LX60 surround receiver, fuldt surround højtalersystem med sub, ekstern effektforstærker, DAC og fladskærm. Den overordnede plan er at købe et NAS til at streame alt fra. Her kommer til at ligge div film både DVD og Bluray rips samt alt mit musik i FLAC. Derudover vil jeg bruge det til backup af mine digitale fotos og lidt filer. Den del ligger rimelig fast.

Hvad jeg er mere i tvivl om er hvilke bokse jeg derudover skal have fat i og nøjagtigt hvilket udstyr jeg skal have fat i. Jeg har læst at WD TV live skulle være fornuftig til videodelen. Til musikken kunne en brugt squeezbox være en mulighed?

Jeg kunne godt tænke mig at bruge min IPad og android telefon til at styre i hvert fald musikken. Næste projekt bliver at få musik på badeværelset og i køkkenet. Her ville jeg meget gerne kunne streame musikken trådløst så jeg slipper for at trække kabler over det hele :). Hvis nogen har erfaring med en stærk gigabit router, tager jeg også meget gerne imod gode råd til denne. Har en forhåbning om at kunne streame mit FLAC musik ud på arbejdet, så jeg ikke behøver at have det liggende lokalt der.

Jeg håber ikke jeg har skabt for meget forvirring :D Men alt i alt leder jeg efter den simpleste, billigste løsning på et interaktive hjem der er nemt at bruge i hverdagen. Kom gerne med alternative forslag og bud på hvordan I selv har sat jeres mediesystem op derhjemme. Hvad der virker og ikke gør.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 20:12
Jeg snakkede lige med en kollega, han havde god erfaring med at købe et NAS med HDMI udgang og installere XBMC på, så er ved at se på hvad muligheder der ligger der.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu