recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller der kan transcode AAC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedieafspiller der kan transcode AAC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skachr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller der kan transcode AAC?
    Sendt: 03-August-2010 kl. 11:00
Lyden i DVB-T, der udsendes i det nye MPEG4 format, er som bekendt enten to-kanals (2.0) HE-AAC, eller seks-kanals (5.1) HE-AAC/SBR.

Nyere fladskærme, og separate tunerbokse, som leveres med S/PDIF lydudgang til surroundreceiver, transcoderer AAC lyden til enten DTS eller AC3 (Dolby Digital).
Hvis der er pvr optagefunktion i nævnte apparater, kan de som regel også ved afspilning transcodere AAC lyden, til et format surroundreceiveren kan håndtere.

Er der nogen der kender en mediafspiller á lá WD TV, Pop Corn, Asus etc., som kan afspille video med HE-AAC lyd, og ved afspilningen enten afkode alt til PCM, eller transkodere lyden fra AAC til DTS eller AC3?

Jeg har selv prøvet med en WD TV. Den kan ikke håndtere HE-AAC lyd, kun almindelig en-kanals, eller to-kanals AAC-LC lyd.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af skachr skachr skrev:

Jeg har selv prøvet med en WD TV. Den kan ikke håndtere HE-AAC lyd, kun almindelig en-kanals, eller to-kanals AAC-LC lyd.

Hvad sker der så når du afspiller en fil med HE-AAC lyd på en WD player? Kommer der ingen lyd eller hvad?
Jeg har selv en Fantec p2550. Den har ingen problemer med at afspille HE-AAC lyd, men om der sker en transcoding aner jeg ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
skachr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har selv en Fantec p2550. Den har ingen problemer med at afspille HE-AAC lyd, men om der sker en transcoding aner jeg ikke.

WD TV'en kan ikke på nogen måde afspille HE-AAC. Hverken via analoge udgang eller S/PDIF udgang, og uanset om lyden i setup er sat til "Stereo" eller "Digital". Jeg har også mailet med WD's support, og de har ingen planer om en fremtidig firmware der kan spille HE-AAC.
Så WD'en duer ikke til MPEG4 optagelser, medmindre man vil demuxe optagelserne, recode lyden, og muxe igen.

Din Fantec's brugsanvising, afsnit 3 har noget om lydopsættet. Det siger at den lader Dolby Digital og MP2 passere i raw mode. Hvordan den lader HC-AAC passere står der ikke noget om. Hvis den nedmixer HE-AAC til to-kanals og sender dt ud i (L)PCM kan det ikke bruges til multikanal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu