recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller med DTS-HD MA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller med DTS-HD MA

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller med DTS-HD MA
    Sendt: 18-April-2012 kl. 11:25
Hej folkens,

Vi (eller hovedsageligt damen) har fået den idé, at det kunne være rart at have en del af sin bluray-samling liggende klar på en harddisk, som vi så skulle se over en medieafspilller via en hjemmelevet bd-iso, i stedet for at skifte mellem film på min PS3. Længe leve dovenhed.

Anyway, jeg har en 3TB harddisk som jeg vil smide til en afspiller, og spørgsmålet er bare hvilken. Den skulle jo gerne understøtte DTS-HD MA formatet, eller ser jeg ikke rigtig nogen grund til at tænke videre i ovenstående løsning. Jeg har følgende løsninger i tankerne

• Western Digital TV Live
  • D-link Boxee box
  • A.C. Ryan Playon!HD2
  • Andre forslag modtages gerne
Når jeg søger på google synes jeg ikke at det fremgår af den officielle produktside, at nogle af de ovenstående produkter understøtter lydformatet, men omvendt ligner det på diverse fora, at nogle brugere kan få det til at virke, men andre ikke kan.

Planen er altså:
1. Tag backup af mine blurays som en bd-iso
2. Overfør filen til min 3TB-harddisk
3.Harddisken forbindes til en medieafspiller, som er forbundet til min pioneer VSX921 som understøtter lydformatet

Burde ovenstående ikke være muligt? Tænker at jeg ikke kan være den første der har fået den idé Smile Jeg vil helst ikke bevæge mig ud i en HTPC-løsning da den dels bliver lidt dyrere, og jeg dels ikke rigtig har forstand på at bygge sådan en selv.

Lad mig høre hvad I har at sige Wink

Redigeret af panhero - 18-April-2012 kl. 11:48
mfg. the one and only panhero

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:29
Dune HD smart og Max modellerne understøtter det. Bruger selv en Dune D1
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:43
Fandt lige dette link, hvor det tyder på at en boxee box også kan. Nogle Boxee-ejere der kan bekræfte dette? http://www.maximumpc.com/article/d-link_boxee_box_review

Sploink - kender ikke rigtig mærket, men ja kan se at de understøtter formatet hvilket jo er super. De er dog i den lidt dyrere ende af skalaen, men hvis man ikke kan få billigere alternativer der opfylder behovet for DTS-HD MA er der jo ingen vej uden om :-) Tak for dit input! Er selvfølgelig stadig åben for idéer og forslag.

Redigeret af panhero - 18-April-2012 kl. 11:44

Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 08:19
Popbox V8 skulle kunne klare DTS-HD MA http://www.iboum.com/pr/popboxv8.php
Den skulle ligge i samme prisklasse som WD TV live G3 og mener den laves af dem der laver Popcorn Hour.
Eller skulle dem her understøtte DTS-HD MA 
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:31
Mener nu ikke WD kan afspille dts-ma, så skal der været kommet en update til den for nylig, der er gået min næse forbi?

Ellers har jeg pt en mede8er 400x2 der også kan afspille dts-ma, havde ac.ryan før, og vil fremhæve den som værende den bedste af dem jeg har prøvet, men havde desværre hdmi handshake problemer med min projektor, så den blev skiftetCry
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:47
Nu har jeg både en Dune HD og en Popbox V8 liggende derhjemme, så lige et hurtigt råd med på vejen: Til filmafspilning så vælger man Dunes afspiller! Popbox'en er simpelthen for ustabil.

Jeg har også en Mede8er 400x (ikke 2'eren) og hvis man udelukkende er til filmafspilning, så er Dune altså en tand bedre - ikke mindst når den får Yadis installeret.

Redigeret af Yakken - 19-April-2012 kl. 09:47
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lystrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lystrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:58
Jep vil også anbefale Dune HD afspillerne.
Har selv en Dune HD Smart H1 og det er bare lækkert sammen med yaDIS.
Den fås til ca. 1500-1600 kr. ved amazon.de

Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 15:29
Du kan også vælge de nye billigere Dune HD modeller: TV-101 og TV-301.

TV-101 koster under 1000 kr.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 15:40
Ifølge Dune's hjemmeside fremgår det ikke, at de to nye små modeller kan klare DTS-HD MA - eller er det bare mig der ikke læser rigtigt?

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af panhero panhero skrev:

Ifølge Dune's hjemmeside fremgår det ikke, at de to nye små modeller kan klare DTS-HD MA - eller er det bare mig der ikke læser rigtigt?

Her er en test
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1334776522
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 16:03
Du læser rigtigt, men der er flere ting som mangler på deres spec-liste. Jeg har desværre ikke et anlæg, der kan afspille DTS-MA, men 101-boksen kan fint klare formatet i sig selv. Videoer med DTS-MA afspilles uden problemer.

Edit: Det er i øvrigt mig, der har lavet testen der linkes til ovenover...

Redigeret af Yakken - 19-April-2012 kl. 16:05
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 16:31
PopCorns C-modeller kan også afspille BD-ISO med fuld navigation og support for alle lydformater.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu