recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller med XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedieafspiller med XBMC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller med XBMC
    Sendt: 17-August-2011 kl. 10:57
Jeg kigger efter min første medie streamer, jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvordan XBMC virker. Kan jeg installere XBMC på min PC og så købe en hvilken som helst media afspiller og køre XBMC, eller er det kun nogen der virker med XBMC?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 12:13
der findes ingen mediaplayers med XBMC! - den eneste der kan hackes til at gøre det er appleTV2. Men xstreamer er i de store udgaver jo egentlig bare en miniPC så der kunne man nok godt hvis det var det man ville.
Men jeg tror du lige skal gå en tur på xbmc.org og så læse lidt mere om hvad det egentlig er for noget!

Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 13:00
Ok, så har jeg vidst misforstået det lidt. 

D.v.s. alle mediaplayers kommer med deres egen software installeret (Zapiti, YaDis, Boxee etc.), det er ikke noget man kan ændre på? Bortset fra Apple TV som altså kan "hackes".
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 13:42
Præcis. Ellers skal du bygge en decideret computer og smide XBMC på, lidt mere besværligt - men giver nogle flere muligheder mht til plads, opsætning mv. 
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 20:47
Alle medie afspillere har deres egen software ;)

Men største delen ad dem, skal der som du selv er inde på. Bruges et tillæg pogram til at lave en videowall som f.eks. Zappiti, Yamj, Yadis osv.

Den anden mulighed er så en HTPC med fuldt program. Her er det XMBC kommer ind med et væld af muligheder, det skal blandt andet nævnes at boxee er bygget på XBMC. En nem løsning til denne er AppleTV2, AcerRevo, DellZion og et par stykker andre mini PC'ere bygget til blandt andet det her formål.

Så det bedste spørgsmål til at starte med er egentlig bare hvor mange penge du vil bruge, kontra hvor nemt det skal være :)
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
erik_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 09:02
For en nem og hurtig installation af XMBC kan jeg foreslå dig, at du blot installerer en Sabayon-Linux. Den funker fortrinligt og kan sættes op så den automatisk går i XMBC-mode, når du starter op. Installationen er supernem. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu