recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller
    Sendt: 09-Januar-2023 kl. 20:37
Hej

Skal bruge en medieafspiller hvor jeg kan ligge mine Blu-ray film på og derefter afspille der fra.
Har blandt andet set på Zappiti Neo som opfylder alle mine krav.
Dolby atmos, Dolby vision, HDR10+ osv.

Hvis jeg nu i stedet bruger en nvidia shield (kodi) og forbinder en ekstern harddisk via USB, hvad vil jeg så miste i forhold til en Zappiti.

Giver det mening :-)

 


Redigeret af Olet - 09-Januar-2023 kl. 20:45
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2023 kl. 20:54
Overvej også Zidoo.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2023 kl. 06:07
Hvorfor vil du væk fra Nvidia Shield med Kodi? Du kan overveje i stedet at tilkoble en harddisk til routeren. Så kan lagerkapaciteten udvides uafhængigt af boksen og du kan også få adgang til film på andre enheder i hjemmet nu eller senere.
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2023 kl. 08:26
Hej Rasmus
Vil nødvendigvis ikke væk fra Nvidia.
Men vil Nvidia understøtte alle lyd og billede formater,
HDR+, vision osv.
ved afspilning fra harddisk via usb på Nvidia?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2023 kl. 10:14
Den klarer alle lydformaterne som bitstream, der sendes videre til dekodning på dit lydsystem.

2019-udgaven af Shield understøtter Dolby Vision og kan også håndtere Dolby Vision profil 7 (dual-layer som bruges på UHD Blu-ray), om end farvepræcisionen ikke er helt korrekt.

Jeg synes der har været snak om, at Zidoo har tilføjet det, men tjek op på det. Ved ikke med Zappiti.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 13:42
Inden du bestiller en Zappiti så tjek lige Zidoo Z9X & Dune HD Real Vision 4K ud de bruger alle 3 samme chip RTD1619DR.

Dune laver software som bruges på Zappiti bokse
Dune kører på Linux & Android TV og kommer med Google Play osv, så Mange Apps der bruges på Shield vil virke
Zidoo er bygget på Linux & Android mobil version så det kan være lidt svære med sideload af google apps.
Jeg har selv kig på alle 4 men vil bare ikke smide 5000 for en Zappiti nå de andre billede mæssigt er helt ens
Skriv gerne hvad du ender med :)
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 14:04
Zidoo kører helt specifikt noget tablet Android Men det virker godt. Nogle ting på min Z1000 Pro er totalt random, men når man får det hele op at køre, så er det altså os' ret godt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 20:08
Zidoo er helt klart en mulighed.

Min ide med alt der her, var at tage en kopi af alle mine film og derefter afspille via en media afspiller.
Men må nok erkende,  at alt det med kopier virker lidt besværligt.
Bare at skaffe et Blu-ray drev med den rigtigt firmware er ikke nemt.

Hvad gør i, når i skal rippe en film ?

 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 20:20
Det er sådan set simpelt nok. Brug nedenstående drev sammen med MakeMKV og smid så filen hen på din NAS eller harddisken i afspilleren.

https://www.amazon.de/-/en/dp/B07MTP9VKX

Det læser UHD Blu-rays så snart du tager det ud af æsken og læser Blu-rays edderkraftbørstemig hurtigt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 20:24
Synes bare når man læser på MakeMKV 
At det skal være nogle bestemte drev og firmware før det er muligt ? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 20:27
Nej, det er når der skal læses UHD der skal være noget bestemt. Men det her drev fungerer altså uden problemer og uden firmware-opdatering eller noget som helst. Jeg købte det selv for et par måneder siden, og jeg har altid brugt MakeMKV til at hive data fra mine skiver med.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2023 kl. 20:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu