|
Mediecenter - Afspilning af Blu-Ray isofiler |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Brian K ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2014 Sted: Viborg Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har umiddelbart aldrig været den store fan af mediacentre via PC. For mig virker der til at være for mange indstillingsmuligheder, når jeg egentligt blot vil have en "plug and play" løsning, som ikke piller ved noget, men blot formidler råfilmen og HD lyden videre til TV og receiver.
Men jeg kan selvfølgeligt tage fejl. Jeg skal jo i bund og grund bare have afspillet mine ISO filer så simpelt og "ufiltreret" videre, så jeg kan nyde godt af dem. Hvis en anden løsning absolut er bedre, skal jeg da ikke være så ufremsynet, at det ikke skal overvejes. Jeg er på nuværende tidspunkt også selv faldet over Mede8ter modellerne, som en mulig løsning. |
||
Hilsen Brian
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Har lige kigget på de Mede8ter, og syntes de ser fornuftige ud til dine behov. Ved ikke lige hvad de koster men de vel væsentligt billigere end en mini PC.
PC kan sagtens gøres simpelt og bare sende det rå billede og lyd bitstream direkte til receiver. Du skal ikke tage dig af alt det jeg har pillet ved når vi har holdt filmaften hos mig. Det er bare mig der skal teste alt muligt. Sidste gang gik det i bedste plug and play stil. Det var bare play og læne sig tilbage. Bare spørg Danni ;-) |
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ja men så er det vel "CaseSolved"
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter http://www.dustinhome.dk/product/5010822268/vten den har jeg selv.
Den afspiller alle formater også 4K, den er dog ikke med HDMI 2.0 og HDCP 2.2. Billedkvaliteten er helt i top. Jeg kan ikke se forskel på billedkvaliteten mellem VTEN og min Pioneer BDP LX58 som er en BD afspiller til en pris på den anden side af 5K via min projektor på et 110" lærred
Redigeret af jespermart - 29-December-2015 kl. 13:48 |
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Jesper, hvordan fodrer du din Popcorn Hour tingest, SD-kort, USB-nøgle eller ekstern harddisk?
|
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
Ashanti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
|
Jeg satte lige min WDTV Live G3 til og den kan ved passthrough køre True HD og DTS-HD MA.
|
||
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Jeg fodrer den fra min WHS 2011 Server, men man kan også fodre den fra Eksterne harddiske via e-sata eller en USB hdd eller usb nøgle
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
Jeg bruger selv en intel nuc, lille fiks computer med HDMI udgang og rigeligt med computerkraft. Min kører openelec med Kodi mediecenter, jeg har prøvet Windows 8 som "baggrund" til xbmc men det var ikke en god oplevelse. Systemet bruger ikke meget strøm, jeg kan starte det med ipad/iPhone via xbmc commander app, hvor jeg kan browse film og serie, og bruge app'en som remote. Jeg spiller bluray iso fra både nas og USB hdd, hvilket kører betydeligt hurtigere end at loade bluray film i min ps4. Eneste minus er, at bluray menuerne ikke virker, dog er billedet perfekt, og jeg har alt i hd lyd, inkl Dolby atmos.
|
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |