recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter anbefalinger

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:35
Jeg tror jeg laver en partition på min mac og booter op i den. Jeg er dog forsat usikker på hvilken Build jeg skal bruge (late 2012 mac) og hvordan jeg installerer den på den partition
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Okay. Lader til at OpenELEC løsningen er rimelig bullet proof ift. HTPC.

Håber ikke, at det er for off-topic, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle begrænsninger i OpenELEC versionen kontra Windows versionen. Begrænsede skins, media library support/scraping, iOS/Android kontrol osv osv.

Mac Mini til Openelec - er det ikke lidt overkill, Openelec er meget lidt resource krævende, har en Rapsberry Pi i stuen kom kan afspille det meste med Openelec, der er ingen grund til en I5, hvis altså ikke du vil bruge Mac OS til noget. Det er en dyr indpakning, gem kassen væk og brug TV fjernebetjening via HDMI-CEC til at fjernebetjene eller Yatse til Android eller XBMC remote til IOS.
Den Ben
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 11:05
Jeg har også en pi i soveværelset og den savner bestemt noget fart. Mac mini er måske lidt dyr til dette, men bor den nu står i skabet alligevel.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg har også en pi i soveværelset og den savner bestemt noget fart. Mac mini er måske lidt dyr til dette, men bor den nu står i skabet alligevel.

Ok den er ikke hurtig, men har du overclocket den? Det hjælper lidt på performance.
Den Ben
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 11:12
Måske er Mac Mini overkill, men lige med HTPC går jeg ikke så meget op i budget og vil bare gerne have muligheden for, at køre XBMC over Windows på den hvis jeg får lyst til det. 

Nogle som kan bekræfte at XBMC på Windows Bootcamp undersøttter HD bitstreaming?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 12:58
@vejrup

Laver du boot disken efter opskriften til Windows eller osx. Og hvordan får du den til at boote fra disken?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 13:06
Jeg har lavet boot'en via opskriften til Windows...! og booter ved at holde "alt" nede

Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 16:14
Det virker jo ganske fint, nu mangler jeg bare at få den til at vælge usb-pennen som standard, når der genstartes. Kan du få din til at slumre eller lukker du den helt hver gang. Osx havde jo den fordel at den kunne slumre og starte på få sekunder. Jeg har en traditionel harddisk, så måske skulle jeg overveje en ssd. 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 17:34
Hej Bconrad, som beskrevet ville jeg prøve i løbet af ugen... jeg har ikke selv kørt med OpenELEC da jeg har en Popcorn Hour i min biograf og har ikke rigtig noget at bruge det til, men det er jo altid sjovt at lære noget nyt... Jeg har lavet en OpenELEC installation på en Windows HTPC maskine til en ven og han slukker den hver gang. Han kører den direkte fra USB og det spiller max.

Du kan under systemindstillinger -> startdisk vælge din usb enhed som standard startup disk... (dette skal gøres under OSX)
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 18:50
Der var jeg også inde, men jeg kunne ikke vælge disken, da osx ikke kunne genkende drevet. Måske er det fordi jeg har oprettet drevet i Windows og ikke i osx. Deres systemer plejer jo ikke at tale særligt godt sammen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 19:41
Jeg giver mini kast med projektet imorgen.
Jeg vil lave en partitiion på 4-5 GB til openelec. Men hvordan gør jeg, jeg føler mig ikke helt sikker på den guide

Downloader fil til usb pind
Åbne op i den nye partition
Lave installationen der via terminal?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 21:05
Fejlen ved oprettelse af en bootdisk er så at filen ikke hedder livestick som beskrevet i guiden, men installstick. Det giver selvfølgelig nogle problemer. 

Så der skal skrives ./create_installstick_osx
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu